
U okviru Erasmus+ akreditacije početkom ožujka petero je nastavnika Industrijske strojarske škole iz Zagreba provelo pet radnih dana u Sevilli, u Španjolskoj kako bi se educirali i poboljšali svoje osobne i profesionalne vještine za rad s djecom i mladima.
Program Erasmus+ među najuspješnijim je programima Europske unije te se smatra jednim od najkonkretnijih postignuća Europske unije jer ujedinjuje i povezuje ljude, otvara vidike i širi znanje učenika, studenata i nastavnika na svim razinama obrazovanja. U prilog tome govori činjenica da su nastavnici Industrijske strojarske škole Josip Filić, Dubravko Glivetić, Kristinka Lemaić i Meri Ružević pohađali tečaj „Designing a 3D World” dok se nastavnik Mate Sabol educirao u okviru job shadowinga „Spanish Educational System, Comprehensive Overview”.
Tijekom tečaja 3D dizajniranja u programu Solid Edge nastavnici su stekli temeljna znanja i vještine potrebne za dizajniranje u ovom sofisticiranom softveru.
Tijekom interaktivnih radionica i praktičnih vježbi nastavnici su se upoznali s osnovnim funkcijama i alatima programa te su naučili kako ih primijeniti u praksi.
FOKUS JE TEČAJA BIO USMJEREN NA:
♦ upoznavanje s korisničkim sučeljem i osnovnim značajkama programa Solid Edge
♦ naučiti kreirati 3D modele objekata koristeći se različitim tehnikama modeliranja
♦ razumjeti proces kreiranja i uređivanja parametarskih crteža
♦ upoznavanje s alatima za izradu sklopova i montaža te njihovom primjeni u praksi
♦ pregled osnovnih postavki za pripremu modela za 3D printanje.
Tijekom praktičnog rada imali smo priliku primijeniti svoje stečeno znanje dizajnirajući različite objekte i sklopove. Osim toga, edukatori su učestalo pružali individualnu podršku i povratne informacije kako bi svi sudionici maksimalno iskoristili tečaj. S obzirom na napredak polaznika tijekom tečaja, edukatori su zaključili da su nastavnici stekli izvrsno razumijevanje rada u programu Solid Edge te su sposobni samostalno kreirati i uređivati 3D modele. Ovaj je tečaj pružio temelje za daljnje usavršavanje u području 3D dizajna i pripremu za primjenu stečenih vještina u profesionalnom okružju.
U okviru job shadowinga nastavnik Mate Sabol sasvim je detaljno upoznao na koji je način organiziran sustav obrazovanja u Španjolskoj i dobio kompletan uvid u organizaciju i funkcioniranje obrazovanja od rane dječje dobi pa sve do visokog obrazovanja. Nastavnik Sabol imao je priliku upoznati različite vrste škola poput javnih, privatnih i katoličkih škola. Važno je reći da svaka vrsta škole može pružiti različitu kvalitetu obrazovanja, a nastavnici u Španjolskoj prolaze rigoroznim procesom certifikacije kako bi postali „Public education officer“.
Drugi je dan job shadowinga obuhvatio praktičnu nastavu u laboratoriju u CETECAL centru gdje smo imali priliku vidjeti provedbu nastavnog procesa praktičnim vježbama uz vodstvo stručnjaka. Bila je ovo sasvim dobra prilika da vidimo kako su im opremljeni laboratoriji, a i kakva se metodologija poučavanja kod njih primjenjuje.
Posebno je zanimljivo iskustvo bio posjet Salezianos Santisima Trinidadu, obrazovnom centru koji nudi kompletno obrazovanje od osnovne do srednje škole s naglaskom na strukovnom obrazovanju. U školi se u sklopu strukovnog obrazovanja obrazuju: automehaničari, elektromehaničari, tehničari strojne obrade, autolimari, autolakireri i zavarivači. Učenici imaju mogućnost nastavka školovanja na višoj razini u pojedinom zanimanju, a važno je istaknuti da je 70 posto nastave praktično. Ovu su školu osnovali salezijanci, a ističe važnost osobnog rasta pojedinca i pruža mogućnost nastavka školovanja na višoj razini u različitim zanimanjima.
Naš je Mate Sabol posjetio i nekoliko privatnih obrazovnih centara koji imaju zajedničku misiju s javnim centrima, a to je naglašen razvoj kulture poštovanja temeljnih ljudskih prava i vrijednosti te osobnog rasta djece i mladih.
Svi mi koji smo bili na tečaju s nastavnicima iz raznih zemalja na job shadowingu, zaključili smo boravak u Sevilli analizom, usporedbom i kritičkim razmatranjem viđenog i usvojenog što nam je omogućilo razmjenu iskustva i ideja. Raspravljalo se o sličnostima i različitostima između hrvatskih i španjolskih škola, ali s naglaskom na metodama koje svaki nastavnik može primijeniti u svojoj učionici te promjenama koje može napraviti.
Osim edukativnog dijela programa Erasmus+ omogućio je nastavnicima i uživanje u španjolskoj kulturi i tradiciji tijekom posjeta različitim znamenitostima Seville kao što su: Plaza de España, Parque de Maria Luisa de Sevilla, Catedrala de Seville, Setas de Sevilla i Torre del Oro.
■ Napisali: Kristinka Lemaić, voditeljica praktične nastave | Josip Filić, nastavnik strojarske skupine predmeta | Mate Sabol, nastavnik strojarske skupine predmeta ■ Industrijska strojarska škola, Zagreb ■