Učeći o povijesti hrvatskog jezika, učenici šestog razreda dobili su projektni zadatak da istraže temu hrvatske jezične baštine i upoznaju blago naše jezične povijesti.
Nastojeći nastavu hrvatskog jezika učinim kreativnom i zanimljivom, pokušala sam sa svojim učenicima obraditi ovu temu u obliku projekta. Učenici su, kao i uvijek, rado pristupili novom izazovu. Projekt se provodio u sljedećim etapama.
Prvi zadatak bio je upoznati hrvatsku jezičnu baštinu i temeljne odrednice povijesti hrvatskog jezika. Naučili smo sve što je bitno znati o tri narječja hrvatskog jezika i tri pisma te o povijesnim okolnostima razvoja hrvatske pismenosti.
Drugi zadatak bio je istražiti po jedan spomenik hrvatske pismenosti i rezultate svojeg rada predstaviti na kreativan način. Učenici su se po osobnu izboru odlučili za jednu u nizu ponuđenih tema. Nakon izbora teme pristupili su samostalnom radu pri čemu su imali slobodu izbora izvora i načina prezentacija rezultata rada. Uspješno su riješili zadatak i nastao je niz različitih prezentacija, umnih mapa i suvenira.
Treći zadatak bio je predstaviti i vrednovatirezultate rada što je učenicima bilo iznimno poticajno.
Rezultate smo izložili na našem razrednom panou i u obliku vremenske lente prikazali u Padletu. Na njoj se nalazi i galerija za virtualnu šetnju u kojoj se mogu razgledati neki od spomenika. Tako je ovaj projekt iznjedrio vrijedno pomagalo za učenje kojem su učenici mogli pristupati učeći i ponavljajući gradivo. Ovaj je projekt poslužio i kao uvod u projekt obilježavanja Mjeseca hrvatskog jezika.
■ Piše: Marija Jurić, učiteljica savjetnica ■ OŠ „August Cesarec“, Ivankovo ■