Iz školskog svijeta
OŠ JURJA DOBRILE, ROVINJ
Suradnja s roditeljima u Tjednu zdravlja
objavljeno: 25. travnja 2022.

Osnovna škola Jurja Dobrile u Rovinju ove je godine prvi put organizirala Tjedan zdravlja povodom Svjetskog dana zdravlja. S obzirom na to da je tema realizirana Erasmus+ projektom S. T. E. P. S., kojem je cilj realizacija aktivnosti međupredmetnim temama, na razini je škole dogovoreno da se cijeli tjedan, od 4. do 8. travnja 2022., realiziraju različite aktivnosti vezane uz temu zdravlja u najširem smislu – kretanjem, mentalnim zdravljem, sportskim aktivnostima i sl.

Razmišljajući o temi, pomislila sam da bi bilo dobro da u aktivnosti, koje ću provoditi u svom 1. a, uključim i roditelje s ciljem da ih bolje upoznam jer ih zbog covid mjera i nemogućnosti informacija uživo nisam imala priliku bolje upoznati, ali i da oni upoznaju naš razred i školu. Važno je da i oni znaju koliko se nastoji poticati suradnja i zdrava razredna klima koja je svima važna, posebno roditeljima đaka prvaka.

Roditeljima sam putem Viber grupe objasnila kako će se u našoj školi obilježiti Tjedan zdravlja, istakla što sve obuhvaća tema zdravlja te ih pozvala na suradnju. Roditelji su se sramežljivo počeli javljati i uz malu podršku i usmjeravanje uskoro sam imala isplanirane aktivnosti za cijeli tjedan.

Najprije nam je u goste došla mama našeg učenika koja je pripremila kopije igrokaza „Voćni razgovor“ Nataše Lembevske. Učenici su izvlačili papiriće i čitali rečenice koje govori pojedino voće: kruška, jabuka, šljiva, marelica… Učenici su vježbali čitanje, ali i dramatizaciju. Uslijedio je razgovor o voću, koji oni vole, te ih se tako poticalo na razvoj komunikacijskih vještina.

Nakon voćnog razgovora naša ih je gošća pozvala za stol koji je posebno pripremila: bilo je tu grožđa, jabuka, jagoda, borovnica, banana, naranči. Djeca su je zainteresirano slušala dok je objašnjavala zašto je voće zdravo i najavila da će oni samostalno pripremiti zdravu hranu, odnosno voćne štapiće. Prvašići su potom ogulili jabuku i bananu, narezali ih na komadiće, a zatim su po svom izboru slagali voće na drvene štapiće. Bio je užitak gledati ih kako im se voćni sok cijedi niz ruke veseleći se štapićima punim raznovrsnog voća.

Uspoređivali su boje na štapiću, imenovali voće, razmišljali o kombinaciji, a zatim su uživali u zajedničkom zdravom obroku.

Drugi sam dan rekla učenicima da u školu donesu svoje omiljene igračke. Dva smo se sata posvetili druženju s razrednim prijateljima uz različite igre jer igra i dobri osjećaji svakako pridonose mentalnom zdravlju. I za mene je to bila prilika da ih bolje upoznam i da tijekom takvih aktivnosti procijenim kako se tko snašao u uključivanju u igru, kako podnosi poraz, kako se pridržava pravila…

Posebno je bilo zanimljivo vidjeti nekoliko dječaka koji su pustili autiće i počeli „graditi“ svoju kućicu u učionici za što su se koristili strunjačama, stolicama, klupama od paleta. Brzo su se dogovarali, surađivali, kreativno stvarali i na kraju se svi zajedno smjestili u nju.

Dječju maštu tijekom igre ne mogu nadmašiti ni najskuplje igračke, a dječja je radost u stvaranju igre neizmjerna.

Potom nam je došla i druga mama našeg učenika koja je sve pozvala na nogometno igralište organiziravši aktivnosti: otvaranje igrališta, osigurane papirnate tanjure, vlažne maramice za pranje ruku, zdjele, raznovrsno voće te bočice s vodom.

U prekrasnom su ambijentu učenici gulili i rezali voće te pripremali voćnu salatu. Mama se potrudila isprintati slike za bojanje, i to voća kojim smo se koristili za voćnu salatu. Nakon napravljene voćne salate, koju su slasno pojeli, učenici su igrali. Bile su tu lopte, vijače, reketi pa je svatko mogao odabrati što ga raduje.

Nisam se uplitala u igru, samostalno su se organizirali, a uz igru na otvorenom tijekom prekrasnog sunčanog dana vrijeme je proletjelo.

Četvrti smo dan zajedno s kolegicama i njihovim razredima krenuli u šetnju uz more do igrališta gdje smo uz štafetne igre provlačenja, svladavanja prepreka, gađanja i preciznosti realizirali sportske aktivnosti.

Bio je to Dan bez školskih torbi, a moto je bio „U zdravom tijelu, zdrav duh“.  Krasno je bilo vidjeti cijelu jednu generaciju – 1. a, 1. b i 1. c, njih sedamdesetak u igri i druženju. Ekipa je natjecatelja u štafeti bila sastavljena od učenika iz triju razreda upravo s namjerom da se djeca bolje upoznaju jer nakon „balončića“ treba povezati generaciju i doprinijeti mentalnom zdravlju. Uz kretanje i sportske aktivnosti razvijali smo zdrav duh.

Posljednjeg dana obilježavanja Tjedna zdravlja proveli smo na teniskim terenima u tenis klubu. Predstavili su nam osobitosti tenisa, a nakon zanimljivih vježbi zagrijavanja svaki je učenik imao priliku držati reket u ruci i igrati tenis lopticom. Djeca su sa zanimanjem slušala, gledala i sudjelovala. Upoznali su novi sport, neki su prvi put bili na teniskom terenu. Na kraju smo gledali meč između naše učenice i njezina tate. Djeca su navijala za svoju prijateljicu i veselili se njezinoj pobjedi.

Tjedan je zdravlja različitim aktivnostima u 1. a potaknuo zdrave životne navike, osvijestio važnost raznovrsne i uravnotežene prehrane, potaknuo učenike na kretanje, sportske aktivnosti i druženje. S obzirom na to da su i roditelji bili uključeni u aktivnosti, neki izravno, pojedini neizravno putem razrednih mrežnih stranica, to je ojačalo našu suradnju i unaprijedilo razumijevanje školskog rada i aktivnosti te stvaranje pozitivnog odnosa prema školi.

Značajno je i to da je u sve aktivnosti bio uključen i učenik koji je u invalidskim kolicima. On je uz pomoćnika u nastavi došao do igrališta, do mora, sudjelovao u aktivnostima u skladu sa svojim mogućnostima, bio je sudac u štafetnim igrama. Bio je sretan, a djeca su se prilagodila njegovu tempu  kretanja, pomagala mu u radu te su tako razvijala empatiju.

Zdrav odnos prema drugima i s drugima, zdrava prehrana i kretanje svakako pridonose zdravlju, a Tjedan je zdravlja, u kojem smo učili, stvarali, smišljali, družili se, igrali, potaknuo djecu, ali i njihove roditelje na promišljanje o zdravlju, zdravim navikama te kako ih razvijati od najranije dobi.

Evaluacija je pokazala kako su učenici oduševljeni ovakvim načinom rada gdje su međupredmetnim temama usvajali znanje propisano kurikulom i usvajali životne vještine (suradnju, timski rad) neophodne za svakodnevan život.

■  Piše: Sandra Boljunčić, učitelj savjetnik |  OŠ Jurja Dobrile Rovinj ■