Iz školskog svijeta
OŠ VLADIMIR NAZOR, NEVIĐANE ■ 3. RAZRED I ŠKOLA NA DALJINU
Sve se može kad se hoće!
objavljeno: 26. lipnja 2020.

U razdoblju od 16. ožujka do 25. svibnja ove 2019./2020.  školske godine niti jednom učeniku, učitelju niti roditelju nije bilo lako. Različiti su uvjeti, različita mišljenja, a u svemu tome susreli smo se s tolikom količinom informacija koja sigurno nije dobra ni za koga i ni za čije zdravlje.

Kako narod kaže: “Što je puno slano, ni mački nije drago”.

Da ne duljimo dalje s nepotrebnim i zbunjujućim informacijama, u svemu ovome trebalo je  izvući pouku i ono najbolje, a to je sigurno ono da moramo postaviti granice i mjere u svemu kako bismo ostali zdravi.

Kako u najtežim trenucima raditi korisne i lijepe stvari?

Kako ostati zdrav i sretan?

Upravo su se tim važnim pitanjima bavili učenici 3. razreda zajedno sa svojom učiteljicom Martinom BOJMIĆ . 

  • Pogledajte!
  • Sve se može ako se hoće!

Kroz samo tri plakata i jedan projekt “Stare pašmanske kamene kućice [bunje]” koje su slikali šetnjom našim prekrasnim otokom Pašmanom, uspjeli smo realizirati mnoštvo zadanih ishoda prema kurikulumu za nastavne predmete Priroda i društvo, Hrvatski jezik, Tjelesna i zdravstvena kultura. Učenici su napravili tri plakata:

■ Moj zavičaj u prošlosti

■ Zdravlje je najveće bogatstvo

■ Čarobnjak iz Oza

Učenici su me ugodno iznenadili svojim idejama i načinima na koji su prezentirali svoje plakate.

Svaki od njih realizirao je nekoliko zadanih ishoda.

Zlata BAČIĆ ✿svojim je plakatom prikazali vremenski slijed događaja uskršnjih običaja u prošlosti na otoku Pašmanu, prikazala je i kulturno-povijesni spomenik Benediktinski samostan Sv. Kuzme i Damjana te procijenila njegovu važnost.

Danna JAKOVLJEV ✿ u svojem je plakatu prikazala i sve upoznala s većinom kulturno – povijesnih spomenika otoka Pašmana > Benediktinski samostan Sv. Kuzme i Damjana, crkvom Sv. Tome u Tkonu, Pustogradom, crkvom Gospe od Sedam Žalosti, crkvicom Sv. Antuna Pustinjaka te Ugrinića dvorima. Objasnila je  i procijenila povezanost baštine s identitetom zavičaja te ulogu baštine na zavičaj. 

Gabrijela LUKAČIĆ ✿ dotakla se važnih gospodarskih djelatnosti kojima su se ljudi bavili i kojima se još uvijek bave.

Nika OSTOJIĆ ✿ do u najsitnije detalje opisala je sve dane vezane za Uskršnje običaje u njezinom Tkonu.

Isabella PIKUNIĆ ✿ svojim je plakatom iskazala svoju likovnu kreativnost i opisala povijest otoka Pašmana.

Duje LUKAČIĆ i Pave STAGLIČIĆ ✿ jasno i originalno su raspravlja o utjecaju događaja, osoba i promjena na sadašnji i budući život čovjeka. Prikazali su životinje, događaje, osobe, predmete i promjene u zavičaju tijekom prošlosti i sadašnjosti te zamišljali kako će izgledati u budućnosti služeći se svojim crtežom i slikama. Objasnili su važnost različitih zanimanja i djelatnosti u prošlosti svog zavičaju te opisali važnost rada i povezanost sa zaradom i zadovoljavanjem osnovnih životnih potreba.

Filip PEDIŠIĆ i Filip TOMAŠEVIĆ ✿ poslužili su se IKT-om kako bi iznijeli svoju originalnu ideju o nastanku imena Banj i Barotul, mjesta u kojima žive.

Plakatom “ZDRAVLJE JE NAJVEĆE BOGATSTVO” realizirali smo ove ishode:

  • Na temelju rasporeda obveza i aktivnosti učenik organizira svoje slobodno vrijeme.
  • Učenik raspravlja o važnosti odgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi.
  • Odgovorno se ponaša prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih osoba.
  • Prepoznaje važnost okružja za očuvanje tjelesnoga, ali i mentalnoga zdravlja [obitelj, prijatelji].
  • Odgovorno se ponaša prema biljkama i životinjama u zavičaju i širem prostoru.
  • Procjenjuje utjecaj čovjeka na biljke i životinje u zavičaju.
  • Opisuje djelovanje onečišćenja na zdravlje čovjeka.
  • Opisuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš.
  • Odgovornost prema zdravlju: osobni rast i razvoj – pravilna prehrana, tjelesne aktivnosti.

Sigurna sam da će ove male, pametne glavice jednoga dana biti još ponosnije na svoje radove.

■ Piše: Martina BOJMIĆ, učiteljica ■ OŠ Vladimir Nazor, Neviđane  ■