Iz školskog svijeta
OŠ „JOSIP KOZARAC” SOLJANI ■ ENGLESKI JEZIK
The Travelling Mascot – putovanje Europom kroz eTwinning projekt
objavljeno: 22. srpnja 2020.

Nakon prve školske godine u kojoj smo odradili nekoliko kraćih, ali uspješnih eTwinning projekata, koji su se svidjeli učenicima i u kojima su rado sudjelovali, ove školske godine odlučila sam se za cjelogodišnji eTwinning projekt s učenicima 6. razreda tijekom redovne nastave Engleskog jezika.

Projekt „The Travelling Mascot” odradili smo u suradnji s 11 škola partnera iz Francuske, Turske, Poljske, Češke, Rumunjske, Italije, Engleske, Španjolske i Mađarske te s više od 220 učenika u dobi od 10 do 13 godina.

Cilj je projekta bio upoznavanje običaja i kulture država partnera s naglaskom na svakodnevne školske aktivnosti, suradnja i stvaranje novih međunarodnih prijateljstava kroz upotrebu engleskog jezika i korištenje raznih IKT alata.

Dvije putujuće maskote, mačak Fernand i mačak Lucien, započele su svoje europsko putovanje po školama država partnera iz Francuske. U svakoj su državi proveli dva tjedna s učenicima u školi i u njihovim domovima te zabilježili njihove svakodnevne aktivnosti u obliku video i foto snimaka.

Nakon završetka posjeta maskote su nastavile svoj put do ostalih škola koje sudjeluju u projektu kako bi se pri kraju nastavne godine ponovno vratile u Francusku. Osim što su učenici proveli dva tjedna s maskotom, tijekom svakog mjeseca su organizirane razne aktivnosti, u čijem osmišljavanju su učenici aktivno sudjelovali, kako bi ojačali međunarodnu suradnju s ostalim učenicima u projektu, ali i razvijali svoje jezične i digitalne vještine.

Projekt je započeo u rujnu 2019. godine, a naši šestaši su se marljivo prihvatili prvih projektnih aktivnosti kojima su ostalim učenicima u projektu predstavili našu matičnu školu u Soljanima i područnu školu u Strošincima.

 Izradili su pano projekta i proučili osnovne informacije i obilježja ostalih država partnera te naučili neke od osnovnih izraza na njihovim jezicima. Kako je nakon naše škole maskota putovala u Tursku, iskoristili smo sajam na Vinkovačkim jesenima i za učenike iz Turske kupili poklone koji su tipični za naše slavonsko područje, kao npr. zlatovez.

Tijekom listopada održano je natjecanje za odabir loga projekta, tako da su naši učenici pokazali svoju kreativnu stranu izradom zanimljivih crteža rukom i raznim digitalnim alatima kao što su PicsArt, Canva, PhotoEditor i Microsoft Paint 3D. Obilježili smo i Europski tjedan programiranja (EU Code Week) u sklopu projekta tako što smo uz pomoć Quiver 3D Augmented Reality aplikacije pogledali zastave država partnera u 3D dimenziji.

Učenici su za ostale učenike iz projekta izradili i razne zadatke i igre kako bi im lakše predstavili i približili našu državu i naš jezik koristeći Wordwall, LearningApps, Kahoot i Padlet. Neke od aktivnosti koje su izradili su hrvatsko-engleski rječnik, karticu s činjenicama o Hrvatskoj, bojanku tradicionalnog slavonskog ručnika (peškira), osmosmjerku s najpoznatijim hrvatskim gradovima, kviz o Hrvatskoj, igre spajanja država i nacionalnosti, kao i igru vježbanja svakodnevnih glagola na engleskom jeziku.

Neke od igara možete pogledati i odigrati na Padlet stranici našeg projekta u stupcu „November 2019” te pogledati dodatne fotografije, igre, video snimke, poveznice i projektne aktivnosti raspoređene po mjesecima.

Svakako najnezaboravniji dio projekta je bio posjet mačka Fernanda našoj soljanskoj školi krajem studenog, a kako je to sve izgledalo, možete pogledati u videu kojeg je izradila učenica Dorotea Mihalj koristeći Adobe Spark prvi put. 

Nakon oproštaja s Fernandom, učenici su nastavili marljivo raditi na ostalim projektnim aktivnostima i proširivati svoje znanje o državama partnerima i njihovim kulturama. Neke od aktivnosti su bile rasprave o raznim temama na forumu, rješavanje zadatka i kvizova koje su nam pripremili učenici iz ostalih škola partnera, izrada prigodnih plakata, čestitki i oblaka riječi, itd.
Najzabavniji je dio projektnih aktivnosti bilo gledanje video uradaka o posjetu maskota ostalim državama partnerima. Učenicima je bilo zanimljivo vidjeti kako ostale škole izgledaju i što učenici rade u svoje slobodno vrijeme. Zaključili su da iako živimo u različitim državamai imamo različitu kulturu, ipak imamo mnogo toga zajedničkog.

Nažalost, uslijed pandemije virusom COVID-19 došlo je do manjih izmjena u projektnim aktivnostima, tako da maskote zbog zatvaranja škola diljem Europe nisu uspjele posjetiti sve planirane škole partnere. Naravno, nismo dopustili da nas to omete te su učenici unatoč nastaloj situaciji i održavanju nastave na daljinu nastavili odrađivati projektne aktivnosti iz udobnosti svoga doma. Jedna od aktivnosti je bila i izrada plakata s uputama kako ostati zdrav i siguran tijekom pandemije koronavirusa. Digitalne radove naših učenika, kao i one nacrtane rukom pogledajte na slijedećm video uratku.

Tijekom lipnja priveli smo naš projekt kraju i u suradnji s ostalim školama partnerima izradili

„The Travelling Mascot Documentary”, dokumentarac koji sadrži video snimke i intervjue svih škola i država koje su maskote posjetile tijekom nastavne godine.

Pojedini su učenici iz različitih škola partnera sudjelovali u izradi animiranog intervjua u kojemu su ukratko iznijeli svoje mišljenje o projektu i projektnim aktivnostima koristeći aplikaciju pod nazivom Plotagon.

Kako bismo zaokružili cijeli projekt svi su učenici i učitelji proveli evaluaciju projekta te ga pozitivno ocijenili sa željom za sudjelovanjem u novim eTwinning projektima iduće školske godine. Učenicima 6. razreda dodijeljene su i potvrde za aktivno sudjelovanje u projektu, a sav njihov trud i rad možete pogledati u ovom VIDEU.

   Veselimo se ponovnom otvaranju škola i nastavku avanture s našim maskotama.

■  Piše: Adrijana ROŽDIJEVAC, prof. engleskog jezika, učitelj mentor  Osnovna škola „Josip Kozarac” Soljani