Nakon čitanja naslova članka svaka bi se učiteljica mogla pitati otkuda sada još i ovo. Jesam li opet propustila Dnevnik i neku od izjava ministrice kojom nas upoznaje s Novim uputama, Smjernicama ili opet Preporukama koje bismo preko vikenda trebali pročitati, zapamtiti i naravno od prvoga dana početi primjenjivati….
Bez brige…ovo je samo sat TZK koja se odvijala na školskome igralištu kombinirajući rješavanje nastavnih sadržaja iz matematike s tjelesnim aktivnostima pa je nastala TJELOMATEMATIKA.
Bez brige! Ovo je samo sat TZK koja se odvijala na školskome igralištu kombinirajući rješavanje nastavnih sadržaja iz prirode s tjelesnim aktivnostima pa je nastala TJELOPRIRODA. Na isti način nastao je i TJELOHRVATSKI. A mojem 3.c razrednome odjelu OŠ Prečko ipak je najdraži TJELOTJELESNI.
Sve je započelo idejom jedne vrhunske učiteljice koja je uspjela prepoznati potrebu nas ostalih učiteljica kako nastavu TZK učiniti zabavnijom, a pri tom dodatno ponoviti i određene nastavne sadržaje iz matematike, prirode, hrvatskoga…
Moja draga susjedica – kolegica i učiteljica iz Prečkoga – Sanela ŠKEVIN osmislila je kako sve to povezati, a onda i same učiteljice koje slično razmišljaju.
Uslijedilo je dijeljenje primjera dobre prakse u kojima se može vidjeti velika kreativnost učiteljica, ali određeni problemi koji muče same učiteljice.
Kako je to uspjela? Osnovala je FB grupu Volim TZK koja je u vrlo kratkome roku skupila veliki broj članova i svakodnevno radi i objavljuje primjere dobre prakse, postavlja pitanja, daje smjernice, traži savjete, ali i zahvaljuje svakoj od učiteljica na svakome vrijednom komentaru ili objavi…
I da, zaboravila sam spomenuti kako sam nekada davno igrala za rukometnu reprezentaciju Hrvatske. Poslije igračke karijere postala sam i rukometnom trenericom. Ali, uvijek sam se vraćala školi. No vratimo se sadašnjosti.
✿ TJELOMATEMATIKA
Učenici su podijeljeni u četiri skupine po četiri igrača. Svaka skupina ima svoju traku za trčanje.
Učenici se pripremaju i na moj znak kreće prvi iz skupine koji ima zadatak riješiti samo prvi zadatak s listića iz matematike [ponavljanje geometrijskih sadržaja] koji se nalaze na određenoj jednakoj udaljenosti za sve skupine.
Nakon što riješe prvi zadatak, učenici odlažu olovke i papire te najbrže trče do ostatka skupine gdje već nestrpljivo čeka drugi igrač kako bi mogao trčeći riješiti svoj drugi zadatak.
Nakon što se izredaju svi učenici u skupini, a neki su trčali i dva puta jer je bilo ukupno 6 pitanja, zbog toga što su bila samo četiri učenika unutar skupine, igra je bila gotova.
Pobjednik je ona skupina koja je bila najbrža, ali i imala najveći broj točnih odgovora.
Udaljenost koju su učenici morali pretrčati kako bi riješili zadatke nije bila baš ni mala.
Kada smo se vratili u svoju učionicu, zajednički smo analizirali uradak svake skupine i zajednički vrednovali svaki odgovor.
Dobivanje povratnih informacija o točnosti i načinu na koji su učenici trebali pristupiti razmišljanju i rješavanju posebno u zadatcima složenijega tipa bila je neprocjenjiva. Skupina koja je imala najviše bodova i bila najbrža proglašena je pobjednikom.
Novi su predmeti zanimljivi, ali je djeci još uvijek najdraži, najzabavniji i najveseliji stari dobri TZK…
■ Piše: Suzana MIKULEC, učiteljica mentorica, OŠ Prečko, Zagreb ■ trenerica rukometa, koordinatorica Školskoga volonterskog kluba, organizatorica raznih humanitarnih akcija za potrebite [Dječji dom Zagreb, Udruga Puž, Caritas župe Prečko], voditeljica pisanja projekata EU, koordinatorica projekta Međugranične suradnje sa Slovenijom, Međunarodni studij hagioterapije, voditeljica Zajednice učitelja koja uči, članica stručnih udruga povezanih uz ekologiju – Udruge Slap, Hrvatske stručne udruge za sunčevu energiju, DOORA-a, organizatorica međunarodnih videokonferencija, voditeljica projekata Male škole roditeljstva i školskih sastanaka za bake i djedove ■