Iz školskog svijeta
OŠ ZMIJAVCI ■ PODUČAVANJE I PRAĆENJE NASTAVE U VIIMSI KOOL, U GRADU VIIMSI, ESTONIJA
U Estoniji nam je sve bilo IN – i INovacije, i INkluzija, i naše predavanje
objavljeno: 4. studenoga 2022.

U sklopu Erasmus+ KA1 projekt 3IN – INovacije + INkluzija = IN škola Osnovne škole Zmijavci osim četiriju strukturirana tečaja, koje su ovo ljeto pohađale tri učiteljice i jedna stručna suradnica u Reykjaviku (Island), provedena je i aktivnost podučavanja (teaching assignment), a provele su je učiteljice Alma Šuto i Ivana Rako Vuksan od 10. do 14. listopada 2022. u Viimsi Kool, u estonskom gradu Viimsi.

Suradnja je s Viimsi školom započela prošle jeseni kad su Osnovnu školu Zmijavci posjetile četiri učiteljice iz Viimsi škole i provele aktivnost praćenja nastave. Suradnju smo nastavili posjetom njihovoj školi u kojoj smo proveli aktivnost mobilnosti teaching assignment, a nastavit ćemo i dalje surađivati.

Naime, i ove jeseni od 24. do 28. listopada 2022. ugostili smo još pet kolega iz iste estonske škole koji će, također, pratiti nastavu i aktivnosti u našoj školi.

Učiteljice Alma Šuto i Ivana Rako Vuksan provele su aktivnost poučavanja (teaching assignment) u Viimski školi te održale osam sati integrirane projektne nastave u 8. b razredu.

Mi smo s učenicima radile zanimljiv projektni zadatak kojim su učenici razvijali svoje vještine izrade tehničkih tvorevina, poduzetništva, informacijsko-komunikacijske vještine te komunikacijske vještine na stranom jeziku.

Prema povratnim informacijama učenicima je projektni zadatak bio zanimljiv, a naučili su i nešto novo. Tijekom projektnog zadatka učenici su bili podijeljeni u grupe, svaka je grupa osnovala poduzeće, a unutar poduzeća učenici su podijelili uloge i odmah definirali koji je učenik za koji dio zadatka zadužen. Svaki je učenik trebao imenovati i izraditi logo poduzeća.

Svako je poduzeće imalo zadatak izrađivati suvenire kojim će predstaviti svoje mjesto, županiju, državu, a sve od materijala za recikliranje (boce, limenke, karton, papir, žicu, komade drveta, kamenčiće…).

Učenici su potom imali zadatak istražiti tržište i odrediti cijenu svojih suvenira, izraditi videoreklamu, plakat i mrežnu stranicu poduzeća što je većina grupa i napravila. Tijekom zadnjih sati učenici su postavili poveznice svojih mrežnih stranica na kojima su vidljivi svi sadržaji izrađeni tijekom rada na ovom zadatku. Svaka je grupa usmeno predstavila svoje poduzeće, proizvode poduzeća i promidžbene materijale koje su izradili. Na kraju je uslijedilo glasanje za najbolje poduzeće pomoću Padlet ploče i evaluacija aktivnosti.

Na ovakav su se oblik usavršavanja učiteljice odlučile želeći steći širu perspektivu o obrazovanju u drugoj državi, dobiti uvid u svakodnevan rad i radno okruženje, metode i načine rada partnerske škole, razmijeniti znanja i primjere dobre prakse te steći dodatno iskustvo rada u inozemnoj školi i oplemeniti vlastiti rad.

Osim održavanja nastave učiteljice su promatrale i rad kako bi stekle uvid u rad ove ustanove. Ponajprije nas je oduševila školska zgrada u obliku bube, potom opremljenost i urednost.

Središnji je dio Viimsi škole osvijetljen atrij i dvorana koja se uzdiže dvjema etažama na koju se nastavlja blagovaonica i knjižnica iznad nje.

U dijelu za razrednu nastavu svaka učionica ima svoje predsoblje za opuštanje i zabavu učenika, garderobu i toalet.

Dio škole, koji je namijenjen za sport, iznimno nas je oduševio jer ima teretanu, gimnastičku dvoranu, bazen, dvorane za akrobatiku i aerobik, dvorane za košarku, rukomet, a nekoliko je stolova za stolni tenis učenicima dostupno na školskim hodnicima.

Na hodnicima su starijim učenicima dostupni ormari i modularni stolci.

Zbog velikog broja djelatnika učiteljima je na raspolaganju velika zbornica opremljena kuhinjom, različitim printerima, računalima, a imaju i mnogobrojne male zbornice.

Učenici svakodnevno imaju besplatan zdrav ručak u školskoj kantini dok učitelji plaćaju simboličnu cijenu od 1.6 € po obroku.

U školi su kao školski pilot-projekt od ove godine uveli predmet predmeta V-Tech koji nas je zadivio. Predmet je kombinacija nastavnih sadržaja tehničke kulture i informatike, a iste aktivnosti u različitim učionicama rade posebno djevojčice i dječaci zbog različitog pristupa i načina rješavanja problema. Tijekom održavanja nastave ovog predmeta učenici se koriste različitim robotima za učenje i poučavanje.

A što napisati o Tehnology učionici u kojoj učenici rade sličan program kao na našoj tehničkoj kulturi?!

Osim poučavanja i praćenja nastave kolege su iz partnerske škole organizirali zajedničke aktivnosti za učitelje pa su tako posjetili novu zgradu gimnazije, novootvorenu umjetničku školu u kojoj se odvija nastava glazbene i likovne škole te škole znanosti, a organiziraju i javna događanja.

Kolegice su iz estonske škole, također, organizirale posjete kulturnim i prirodnim znamenitostima regije u kojoj smo boravile pa smo posjetile i upoznale Viimsi, Tallinn, rezervat prirode The Viru Bog te degustirale jela estonske nacionalne kuhinje.

Kući smo se vratile pune dojmova i darova. Ova nas je mobilnost obogatila neprocjenjivim iskustvom i donijela brojne nove ideje kojima ćemo unaprijediti svoju školu i vlastiti rad.

■ Piše:  Alma ŠUTO, učitelj, izvrstan savjetnik | OŠ Zmijavci ■