Iz školskog svijeta
OŠ TOMAŠA GORIČANCA, MALA SUBOTICA
Umjetničkim aktivnostima vrlo aktivni
objavljeno: 23. studenoga 2021.

U OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica od 2019. godine provodimo Erasmus+ projekt KA 229 Inclusion Through Arts. Aktivnosti se projekta odnose na inkluziju, pružanje jednakih mogućnosti svim učenicima različitim umjetničkim aktivnostima (glazbom, plesom, glumom, slikanjem). Mobilnost uključuje učitelje, a partneri su u projektu škole  DIMOTIKO SXOLEIO SAGEIKON, Sageika u Grčkoj; CEPr. Beato Juan Grande, Carmona u Španjolskoj; Upesleju pamatskola Elementary school, UPESLEJAS u Latviji; Základní škola Mladá Boleslav, Mladá Boleslav u Češkoj i NUMMELAN KOULU, Nummela u Finskoj.

Na početku je projekta u školi formiran tim učitelja koji su s učenicima pripremili Erasmus+ corner te s njim upoznali Učiteljsko vijeće i Vijeće roditelja.

Prva je mobilnost učitelja bila u mjesecu studenom 2019. u Grčkoj, u mjestu Patras, u Primary School of Sagaiika Achaias gdje su sudjelovale učiteljice Manuela Stričak i Željka Štampar Zamuda te pedagoginja Erminija Bektešević. Prvog su dana svi sudionici posjetili osnovnu školu i sudjelovali na nastavnim satovima grčkoga i engleskoga jezika, upoznali se s funkcioniranjem školskog sustava u Grčkoj te održali koordinatorski miting i dogovorili daljnju realizaciju projektnih zadataka.

Sudjelovali smo potom na prezentaciji Gardnerove Teorije multiple inteligencije i raspravljali o primjeni na zadatke unutar projekta, bili na prijemu kod direktora za prosvjetu zapadne Grčke i posjetili prekrasan Arheološki muzej u Patrasu. Treći su radni dan organizirane dramske radionice i završni sastanak. Napravljena je analiza realizacije  projekta gdje su istaknuti primjeri dobre prakse drugih sudionika, a koji su primjenjivi i u našem okruženju.

Druga je mobilnost učitelja održana u veljači 2020. Domaćin je bila OŠ Tomaša Goričanca, Mala Subotica s temom Inkluzija plesnnom umjetnošću. Našu je školu upoznalo 18 učitelja iz partnerskih škola, prisustvovali su satovima u razrednoj nastavi i upoznali su naš obrazovni sustav. Na zajedničkom je sastanku prezentirana pjesma Ljubav se ne trži koju su partneri pripremili na svojem jeziku. Održane su radionice za učitelje: Mali bubnjari, Kuharska tradicionalna radionica i plesna radionica. Učitelji su sudjelovali na tradicionalnom plesnom natjecanju Valentinovo gdje se natjecalo 250 učenika. Posjetili su Školski povijesni muzej i udrugu REYN „Croatia“ te upoznali grad Zagreb.

Treća je mobilnost održana virtualno ove godine u rujnu, a zemlja je domaćin bila finska škola Nummelan koulu.

Sudjelovale su učiteljice Marija Jelenić, Dora Puklek i Manuela Stričak. Program je bio veoma zanimljiv i poučan. Na virtualnom je sastanku sudjelovalo ukupno 20 učitelja iz Finske, Španjolske, Grčke, Češke i Hrvatske. Svi su dosadašnji projektni zadatci realizirani usprkos pandemiji, uz puno uloženog truda učitelja i učenika.

Virtualno smo upoznali školu domaćina i njihov sustav obrazovanja. Digitalna pismenost bila je tema ovog susreta.

Zajedno smo izradili blog projekta i blog razreda koji ćemo dopunjavati projektnim aktivnostima. Upoznali smo rad u Book Creatoru i kreirali knjižnicu projekta. Svi su sudionici izmijenili iskustva u dosadašnjem radu na projektu te dogovorili realizaciju aktivnosti u sljedećem razdoblju.

Do završetka projekta slijede još tri mobilnosti učitelja, a prva će biti u Češkoj.

Projektne aktivnosti, koje provodimo s učenicima, povećale su motivaciju učenika za sudjelovanjem u Erasmus+ projektima. Učenici su pripremali i uređuju Erasmus+ corner u školi, sudjelovali su u izradi loga projekta, u Danu dječjih prava radionicom i izradom panoa te gledanjem filma i raspravom, pripremili su predstavu Finger-ring dolls, sudjelovali u školskoj božićnoj predstavi, posjetili Muzej iluzija i Adventski sajam u Zagrebu, snimili tradicionalnu romsku pjesmu i legendu, sudjelovali u plesnim radionicama i natjecanjima, napisali sastavke na romskom i engleskom jeziku, sudjelovali u kreiranju bloga razreda na Google Site i Book Creatoru uz veliku pomoć učitelja. Više o svemu OVDJE.

Nakon dvije godine provođenja projekta (godinu dana produžetka zbog pandemije) iskustva su učitelja i učenika pozitivna. Svi su motivirani za realizaciju ostalih projektnih zadataka. Profesionalni razvoj, edukacija modernim tehnologijama u sigurnom okruženju, upoznavanje novih metoda poučavanja doprinosi kvalitetnijem nastavnom procesu i pozitivnom okruženju za sve sudionike škole.

■ Piše: Manuela Stričak, prof., učitelj mentor | OŠ Tomaša Goričanca, Mala Subotica ■