Iz školskog svijeta
♦ OŠ „LJUDEVIT GAJ" KRAPINA ♦
Uzbudljiv dan Istraživača
objavljeno: 14. travnja 2025.

Outward Bound Croatia (OBC), organizacija je posvećena osobnom i profesionalnom razvoju pojedinaca iskustvenim učenjem u prirodi. Njihova filozofija, inspirirana Kurtom Hahnom, osnivačem prve Outward Bound škole, temelji se na uvjerenju da ljudi nose u sebi više nego što misle.

Udruga Hrvatska škola Outward Bound, koja organizira neformalno učenje, međunarodne mobilnosti i volontiranje; te Outward Bound pustolovina j. d. o. o., turistička agencija koja surađuje sa školama u Hrvatskoj i Europi – dva su subjekta kojim OBC djeluje. Njihovi programi uključuju školske izlete, programe, tečajeve razvoja osobnih i socijalnih vještina te aktivnosti poput planinarenja, penjanja i kampiranja. OBC tim čine entuzijastični profesionalci koji vjeruju u pozitivne promjene aktivnostima u prirodi. Kako bismo obogatile razredni projekt 4. b Buba u uho Osnovne škole „Ljudevit Gaj” Krapina na početku smo školske godine učiteljica Marija KLASIĆ i ja uključile Outward Bound Croatia u kurikul jer se uklapao u cilj i projektne aktivnosti.

Tako su posljednjeg dana ovogodišnjeg ožujka nađi đaci 4. b razreda, prema planu i dogovoru, sudjelovali u jednodnevnoj, edukativnoj, izvanučioničkoj nastavi OBC-a Istraživači. U realizaciji smo programa pomogle učiteljica Valerija IVIĆ i ja.

Nastava je bila osmišljena kao aktivnost koja potiče timski rad, snalaženje u prirodi i razvija komunikacijske vještine. Sve smo to obavile u prirodnom okružju svoje škole, na igralištu i u parku. Učenicima smo omogućile da igrom i izazovima steknu nova znanja i iskustva.

Instruktori Domagoj, Veronika i Azra pozdravili su učenike, upoznali ih s pravilima programa te ih nakon zajedničkog dijela igara podijelili u dva tima. Nizom aktivnosti, uključujući problemske zadatke, igrama i vježbama orijentacije naši su učenici razvijali suradnju i kreativno razmišljanje. Naglasak je bio na razvijanju vještina timskog rada, važnosti ravnoteže, otpornosti, suradnje, međusobnog pomaganja, komunikacije te razvoj samopouzdanja. Naši su školarci entuzijastično sudjelovali u svim aktivnostima: hodanje po užetu, šibicanje, „pod je lava s minama”, igra bocom, vođenje slijepca…

Razgovarajući s grupama učenika, instruktori su analizirali svaku igru potičući ih na razmišljanje o tome u čemu su griješili, što su naučili i o mogućnostima primjene stečenih znanja.

Zabilježili smo njihove reakcije i utiske:

■ Naučila sam da se trebamo međusobno poštovati, pomagati jedni drugima i da nikad ne smijemo odustati.

■ Sloga je važna, a svaki se problem puno brže rješava smireno i u dogovoru svih sudionika…

■ Nakon svega puno se bolje snalazim u prirodi i naučila sam puno novih igara.

■ Naučila sam da nije važno tko je pobjednik, a tko je gubitnik… Važno je da se zabavimo i odgovorno rješavamo postavljene zadatke…

■ Sada znam da uvijek moramo biti složni jer tako postižemo bolje rezultate.

Program je ocijenjen vrlo dobrom ocjenom (srednja je ocjena 4,10). Čak je 90,5 % naših sudionika odgovorilo da bi ovaj program preporučili i drugim učenicima, a 85,7 % učenika bi ovaj program željeli proći u prirodi. Organizatori su zaključili da je sve uspješno provedeno, a posebno ih je oduševio interes učenika.

Ovakvi programi pokazuju koliko su terenske aktivnosti korisne za razvoj socijalnih i praktičnih vještina te koliko je važno omogućiti učenicima učenje izvan učionice. Dokazali smo da učenici uistinu mogu puno više nego što misle da mogu.

 Napisala i fotografije: Suzana PRACAIĆ, stručna suradnica knjižničarka, izvrsna savjetnica | OŠ “Ljudevit Gaj” Krapina ■