Iz školskog svijeta
♦ OSNOVNA ŠKOLA TENJA ♦
Zabavno u prometu – u učionici
objavljeno: 24. ožujka 2025.

U 2. a razredu Osnovne škole Tenja tema Promet obrađivala se tijekom cijelog tjedna međupredmetnom povezanošću različitih nastavnih sati. Učenici su istraživali značenje pojedinih prometnih znakova, pravila ponašanja u prometu kao i važnost sigurnosti u prometu.

Naše su aktivnosti bile dinamične, kreativne i prilagođene dječjem uzrastu, a učenici su s velikim zanimanjem i veseljem sudjelovali u učenju igrajući se i istražujući.

Ovakav način rada potiče kod učenika kreativnost, maštovitost i visoku motiviranost za učenje. Sve što smo planirali, bilo je pažljivo osmišljeno po danima, a glavni je cilj bio upoznati prometnice, prometna sredstva i prometne znakove, naučiti se sigurno snalaziti u prometu, poštovati prometna pravila kao i razumjeti važnost organizacije prometa u svojoj zajednici.

Već su se na prvom satu učenici upoznali s temom izradom umne mape gdje su zapisivali i ilustrirali ključne pojmove. Slučajnim su odabirom podijeljeni u grupe, a na oslikanim su plakatima crtali, bojili i izrezivali prometna sredstva koja se kreću kopnom, vodom i zrakom. Pažljivo su promatrali i uočavali dijelove bicikla razvijajući pri tom kreativnost i suradničke vještine.

U drugoj su aktivnosti na praznim plakatima učenici prema vlastitim kreativnim sposobnostima oslikavali prometnice, oblikovali modele prometnih znakova koristeći se modelima prometnih vozila kako bi prikazali i objasnili prometovanje na prometnicama.

Onda je uslijedio i istraživački rad koji je potakao učenike na samostalni rad kod kuće. Promatrali su promet ispred svoje kuće u trajanju od 10 minuta, bilježili i prebrojavali prometna sredstva koja prolaze njihovom ulicom. Broj su uočenih vozila prikazali u tablici, odabrali su jedno prometno vozilo i detaljno ga opisali. Zabilježili su i kakav je prometni znak u njihovoj ulici, a uz pomoć roditelja su ga opisali i objasnili njegovu svrhu.

Potom su slijedile aktivnosti vezane za Likovnu kulturu. Moji su školarci u grupama kaširanjem izradili zračni balon oslikavši ga kolažem. Na internetu su istraživali tko je izumitelj balona te kako se i danas može putovati zračnim balonom.

U posljednjoj nam je aktivnosti pomoglo književno djelo Željke Horvat–Vukelje Hrabrica koje smo zajedno pročitali. Učenici su zapisali tijek radnje i povezali iskustvo dječaka s vlastitim doživljajem vožnje biciklom.

Provođenjem raznolikih i kreativnih aktivnosti učenici su na dinamičan i interaktivan način usvojili važne prometne pojmove i pravila sigurnog sudjelovanja u prometu. Međupredmetna im je povezanost omogućila dublje razumijevanje teme, potakla istraživački duh razvijajući tako kreativnost, suradnju i samostalnost. Igrom, istraživanjem i praktičnim radom učenici su s lakoćom usvajali nova znanja, a njihova motiviranost i angažiranost pokazale su da ovakav pristup nastavi donosi pozitivne rezultate.

 Napisala: Andreja ZELIĆ, učiteljica razredne nastave | Osnovna škola Tenja ■