Iz školskog svijeta
I. OSNOVNA ŠKOLA ČAKOVEC
Zasluženo na ljetne praznike
objavljeno: 24. lipnja 2021.

U eTwinning projektu „What’supMrBug? – Insects As the Wonder ofEcosystem“, u kojem sudjeluju partnerske škole iz Poljske, Turske, Rumunjske i I. osnovne škole „Čakovec“ iz Hrvatske, učenici su marljivo radili, ali i uživali u realizaciji mnogih aktivnosti.

Koristeći se jednostavnim digitalnim alatom Logo Makerom, učenici su u paru izrađivali projektni logo, ali i naučili odgovorno postupati prema tehnologiji, upoznali su osnovnu primjenu programa, razvili naviku spremanja podataka, isključivanja uređaja i mnoge druge radnje.

Osnovne su pojmove o okolišu i ekologiji učenici upoznali izradom slikovnog rječnika, pri čemu su likovnim i vizualnim izražavanjem interpretirali pojmove temeljene na osjećajima, iskustvu i informacijama. Uspoređujući svoje likovne izraze s likovnim izrazima učenika iz partnerskih zemalja, učenici su uočili da je zadani likovni problem moguće ostvariti na više različitih, ali jednako vrijednih načina.

Primjenjujući inovativna i kreativna rješenja, učenici 3. razreda recikliranjem su stvorili makete kukaca kojim su se kasnije na satu Hrvatskog jezika koristili za igru uloga, ali i bili spremni objasniti međuovisnost živih bića na vlastitim primjerima.

U sklopu nastave Prirode i društva učenici su 2. razreda učili o prometu i različitim prijevoznim sredstvima, istražili su vrste prometnih sredstava za plovidbu vodom. Od otpadnog su materijala učenici napravili različita prijevozna sredstva za vodeni promet. Morali su razmisliti o materijalu i konstrukciji plovila. U školi su isprobali plovi li njihov brodić u vodi. Uočili su probleme ravnoteže i gibanja plovila na vodi, a neki su zaključili, iako su tek učenici 2. razreda, da se radi o zakonima fizike. Pri tom su pokušali predmetima i popravcima omogućiti balans plovila. Pomno su i s velikim interesom sudjelovali u ovoj praktičnoj nastavi u školi.

U prvoj su STEAM radionici učenici drugog razreda istraživali život kukaca. Proučavali su njihov način života, osobitosti u odnosu na život čovjeka i ugroženost pojedinih vrsta. Podatke su tražili na internetu, u dječjim enciklopedijama i dječjem časopisu Moj planet. Učili su izdvajati važne podatke. Tako je nastao digitalni časopis u kojem su predstavljene različite vrste kukaca i ilustracije koje su učenici nacrtali. Svoja su saznanja o životu kukaca i zanimljivostima iz prirode predstavili jedni drugima u razredu. Iznenadili su se koliko vrsta kukaca postoji i saznali koliko je važna njihova uloga u prirodi.

U drugoj su STEAM radionici „Upoznajmo svijet kukaca – najbrojniju skupinu životinja na Zemlji“ učenici 7. razreda koristeći se mikroskopima zavirili u čaroban svijet te otkrili prekrasne, a ponekad i neprepoznatljive motive velikog noćnog paunčeta, prugastog jedarca, mrava, vretenca, obrubljenog kozaka. Zornim su poučavanjem učenici mogli objasniti ulogu kretanja u preživljavanju organizma i uspoređivati različite veličine kukaca. Upoznali su se s najvažnijim obilježjima višestaničnih organizama.

Učenici partnerskih škola imali su priliku upoznati se online govoreći o svojim hobijima i interesima, predstaviti omiljena mjesta i omiljenu hranu koja je karakteristična za njihovu zemlju, podijeliti svoja iskustva, razgovarati i igrati interaktivne igre koristeći se Mentimeterom i World Wallom. Unatoč različitim vremenskim zonama i udaljenosti učenici su se povezali, promijenili pristup učenju, kreativno razmišljali, komunicirali i surađivali s učenicima iz drugih zemalja u sigurnom digitalnom okruženju, ali i poštovali međukulturalne različitosti.

Ovo su samo neke od aktivnosti koje je vodila Helena Slamek, učiteljica razredne nastave,koja je i koordinatorica projekta u suradnji s učiteljicama Marijom Toplek, Slavicom Pospiš, Draženkom Blažekom i Sašom Hladki. Vrijeme je za predah od projektnih aktivnosti. Učenici su otišli na ljetne praznike. Zasluženo, zar ne?

■ Piše: Helena Slamek, diplomirani učitelj razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta Informatike ■ I. osnovna škola Čakovec, učiteljica koja vodi eTwinning i Erasmus + projekte,  razmjenjuje primjere dobre prakse ■