Iz školskog svijeta
OŠ „PETAR ZORANIĆ” NIN, PŠ ZATON
Životinjsko carstvo!
objavljeno: 2. svibnja 2021.

Voli kruške, voli med kao djeca sladoled. Kažu brunda, samo brunda…Pred zimu zaključa stan i spava zimski san. Nisam ni uspjela pitati o kojoj je životinji riječ jer su me Mrvice opet preduhitrile i jednoglasne uskliknule: „Medo, učiteljice, medo!”. Tako je počeo još jedan naš sat Tjelesne i zdravstvene kulture.

Nastavili smo razgovarati o medvjedima. Saznali smo da je smeđi medvjed najveća kopnena životinja u Hrvatskoj. Iznenadili su se kad su saznali da medvjed može trčati brzinom od čak šezdeset kilometara na sat, a da prilikom skoka u vodu može skočiti i do dva metra. Iako smo saznali puno informacija o medvjedima, moje je Mrvice najviše zanimalo vole li medvjedi stvarno med :).

Nakon razgovora o medvjedima odlučili smo imitirati medin hod. Radi se o jednoj vrlo važnoj vježbi koju često provodimo u razredu. Povremeno je koristimo i mikropauzama kad učenici osjete umor. Ako pravilno koristimo medin hod, postići ćemo aktivaciju svih mišića kod učenika. Po završetku hoda, došlo je vrijeme za novu zagonetku.

Zelen mu je ogrtač, košulja i hlače. Poput buhe on visoko skače. Kuća mu je bara, draga iznad svega. U njoj živi i rado pjeva: rega, rega, rega. Mrvice su opet pogodile iz prve: Žabac, učiteljice!” Tada smo na pod učionice postavili ljestve koje su nam pomogle u izvođenju vježbe Mala žaba. Na kraju smo nastavnoga sata zajednički osmislili razredni poligon gdje smo se koristili kapicama, ljestvama, strunjačama, spužvama i medicinkma.

Mala žaba

OPIS VJEŽBE: Na podu su učionice (dijagonalno) postavljene ljestve. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Ruke su uz tijelo. Prvi učenik/učenica iz kolone kreće izvoditi zadatak.

Potrebno je jedan pa drugi dlan staviti u isti kvadratić, a zatim kao prava žabica uskočiti objema nogama u kvadratić koji se nalazi neposredno prije kvadratića u kojem su dlanovi. Zadatak je završen kad mala žaba skoči u svaki kvadratić. Kada učenik završi zadatak, ustaje i odlazi na začelje kolone, a sljedeći učenik/ učenica kreće izvoditi zadatak.

Iskoči-uskoči

OPIS VJEŽBE: Na podu su učionice (dijagonalno) postavljene ljestve. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Ruke su savinute u laktovima.

Zadatak je sunožno uskočiti u svaki kvadratić, a zatim iskočiti iz njega te se dočekati u polučučnju. Kada prvi učenik/učenica završi zadatak, sljedeći učenik/učenica može krenuti. 

Mali medo

OPIS VJEŽBE: Na podu su učionice (dijagonalno) postavljene šarene kapice. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Prvi učenik/učenica iz kolone zauzima položaj maloga mede. Na znak učitelja/učiteljice kreće izvoditi zadatak. Potrebno je bočno zaobići svaku kapicu kao da radimo broj osam.

Vježba Mali medo može se izvoditi tako da se učenici podijele u dvije kolone, a pobjednici su učenici kolone koji prvi izvrše zadatak.

Ruka-noga

OPIS VJEŽBE: Na podu su učionice (dijagonalno) postavljene ljestve. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Prvi učenik/učenica iz kolone je na tlu, bočno od ljestvi.

Zadatak je desnu ruku staviti u kvadratić, a pokret ruke mora pratiti ista noga.

Razredni poligon

OPIS VJEŽBE: Na podu je učionice postavljen poligon. Koristili smo se kapicama, ljestvama, medicinkama, strunjačama i spužvama.

Zadatak je što prije završiti poligon. Prvi učenik/učenica iz kolone kreće izvoditi zadatak na znak učitelja/učiteljice. Pobjednik je učenik/učenica koji najbrže i ispravno izvrši zadatak.

■ Piše: Martina Jelenković, učiteljica ■  Osnovna škola „Petar Zoranić” Nin, Područna škola Zaton ■  Učiteljica sam u kombiniranom razrednom odjeljenju prvog i trećeg razreda. Volim učiti te sam u učestaloj potrazi za novim sadržajima koji mi mogu dodatno pomoći u što boljem provođenju nastavnog procesa. ■