Iz stranih medija
TRI STVARI TREBAMO IMATI NA UMU PRI POVRATKU TINEJDŽERA U UČIONICE
Djeca su kod kuće učila različito od onoga kako će učiti nakon povratka u školu
objavljeno: 23. lipnja 2020.

Prilagodba na ponovno poučavanje u školi zahtijevat će od učitelja da budu svjesni nekih problematičnih područja.

 KOJA SU KLJUČNA PROBLEMATIČNA PODRUČJA?

1.]  Izostanak vremena koje provode pred ekranom

Za početak, većina će škola izbaciti tehnologiju iz poučavanja. Nakon toliko mjeseci rada pred računalom ili raznim uređajima, trošenja vremena na Netflixu ili na pametnim telefonima, učenici će biti uronjeni u nešto što će uvelike sličiti na analogno školsko iskustvo.

Možda mislite da je to dobra stvar i, zasigurno, svi smo zabrinuti zbog količine vremena koje se provodi pred ekranima. Neki ulažu i do osam sati dnevno na računalne igre.

Međutim, odvikavanje od provođenja tolike količine vremena pred ekranima nije nešto što bi se trebalo odbaciti kao posve trivijalno. Niti bismo trebali očekivati od tinejdžera da se bez poteškoća ponovno prilagode radu uz olovku i papir.

Možda ćemo morati razmisliti o postupnom ‘skidanju’ s tehnologije, uvesti mješavinu analognog i digitalnog učenja u učionicu, ili se uhvatiti u koštac s problemom izravno i razgovarati s učenicima da bismo vidjeli što oni predlažu.

A možemo ih već sada početi odvikavati od tehnologije. Možda bismo mogli pogledati zadatke koje smo namijenili učenicima za kraj polugodišta. Voditeljica mog obrazovnog pristupa OSZE-obrazovanja* nedavno je dala odličan zadatak u vezi s dobrobiti učenika. Vježba je izgledala tako da su učenici morali odložiti svoj iPad i otići raditi nešto na otvorenom, nešto za druge ili nešto novo. Odgovor koji je dobila od učenika i roditelja bio je odličan.

2.]  Zahrđale razgovorne vještine

Zbog činjenice da se tinejdžeri toliko oslanjaju na svoje mobitele, sudjelovanje u pravim razgovorima rijetkost je tijekom izolacije. Učenici su uglavnom u kontaktu s kolegama posredovanjem aplikacija za slanje poruka. To je izrazito drugačija vještina od sposobnosti komuniciranja s nekim licem u lice.

Obnavljanje odnosa u učionici bit će od esencijalnog značenja tijekom prvih nekoliko tjedana nastave, stoga moramo biti izričiti u pomaganju djeci da se ponovno povežu s kolegama. U proteklih nekoliko tjedana zapazila sam da dio učenika ima poteškoća pri dijeljenju stvari s drugima i s empatijom, pa i u njihovim malim izoliranim ‘balonima’.

Svojim učenicima moramo jasno demonstrirati vještine vođenja razgovora u tih prvih nekoliko tjedana – da, oni moraju uhvatiti korak u obrazovnom smislu, ali ako ne osiguramo dovoljno vremena da im pomognemo da uhvate korak u društvenom smislu, tada će učenje biti minimalno.

3.]  Prilagođavanje drugačijem stilu rada

Kao netko čiji se dani izmjenjuju između rada kod kuće i zatim odrađivanja smjene u školi s ranjivom djecom, zapazila sam da je promjena tempa između tih dvaju svjetova nevjerojatna.

Pozitivno je što sam uživala u strukturi dana provedenog u školi i u prigodi da vidim svoje kolege. Međutim, zapazila sam da ako ne radim prema svom vlastitom tempu, to me može učiniti nervoznom i frustriranom.

U prošlih smo nekoliko mjeseci stvorili samostalne učenike i moramo biti svjesni da će oni željeti zadržati dio te autonomije. Ono što će nama kao učiteljima biti najteže jest kako pogoditi pravu ravnotežu.

■ NAPOMENA ■ piše: Ceri Stokes, pomoćna ravnateljica pri školi Kimbolton u CambridgeShireu ■ VELIKA BRITANIJA: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i pokrajina; ta velika mreža međusobne učiteljske potpore ima cilj savjetovati, informirati i inspirirati učitelje i poučavatelje širom svijeta  ■ izvornik: www.tes.com

*Personal, Social, Health and Economic (PSHE) Education –  Osobno, socijalno, zdravstveno i ekonomsko (OSZE) obrazovanje školski je program u Engleskoj koji se usredotočuje na razvijanje znanja, vještina i značajaka kako bi djeca i mladi ostali zdravi i sigurni te se pripremili za život i rad.