Iz stranih medija
KAKO SU RUSKI PEDAGOZI OCIJENILI REZULTATE POUČAVANJA NA DALJINU
„Jurimo kao lokomotive, a ne postižemo cilj“
objavljeno: 20. svibnja 2020.

15. svibnja većina moskovskih školaraca završila je školsku godinu koju bismo mogli nazvati jednom od najneočekivanijih i najneobičnijih u posljednjim desetljećima. Učenje na daljinu, od trenutka uvođenja izazivalo je burne reakcije.

na daljinu, od trenutka uvođenja izazivalo je burne reakcije.

Pitali smo učitelje, aktiviste i ravnatelje, što sada, nakon dva mjeseca, misle o učenju na daljinu.

♦ ♦  Jevgenij JAMBURG, ravnatelj škole broj 109  ♦ ♦

Naravno, tijekom posljednjih mjeseci nakupilo se neprocjenjivo iskustvo, računajući i metodičko iskustvo.

Doista, poučavanjem na daljinu je toliko stvari bilo moguće provoditi kompaktno i brzo te raditi s djecom diferencirano. Bilo je opsežne upotrebe mrežnih alata, internetskih  konferencija i sve je to vrlo slatko i simpatično.

No nikada nitko neće zamijeniti živu riječ učitelja jer poučavanje nije samo prijenos znanja, već prijenos vrijednosti i smisla kulture.

♦ ♦  Anna, učiteljica engleskog jezika  ♦ ♦

U proteklih dva mjeseca dostigla sam takve visine u primjeni mrežne tehnologije o kakvima ranije nisam ni sanjala. Istovremeno ništa ne može zamijeniti živu komunikaciju s djetetom.

Trenutačno se u poučavanje na daljinu ulaže mnogo napora, krećemo se poput lokomotive, a svejedno ne postižemo željene ciljeve.

Sve vas to vrijeme prati osjećaj nezadovoljstva: nisam dobro objasnila, nisam provjerila onako kako sam željela.

♦ ♦  Artjom SOLOVEJČIK, vođa pokreta „Škola – naša stvar“  ♦ ♦

Stalno skupljam mišljenja učitelja o tome kako im ide. Mišljenja su različita, ali je činjenica da se školsko obrazovanje promijenilo brzinom svjetlosti.

Sada je jasno da je situacija u kojoj su se našli djeca, učitelji i roditelji rezultat velikih strateških pogrešaka obrazovne politike bivšeg ministra obrazovanja.

Oslanjanje na „školu pamćenja“, zanemarivanje potrebe za digitalnim obrazovanjem, pokušaj da se u standarde obrazovanja vrate arhaični rezultati, sve je to dovelo do toga da učitelji nastoje učeniku „utuviti“ u glavu maksimalnu količinu gradiva.

Jednostavna, ali tragična posljedica takva pristupa je činjenica da se opseg domaćih zadataka pokazao preteškim za školarce i u uvjetima pandemije postao ključnim opterećenjem za roditelje. Konačno su se morali suočiti s neizbježnim, a to je da će morati zajedno s djecom sjediti nad domaćom zadaćom.

■ NAPOMENA ■ RUSIJA: Mel.fm – portal posvećen obrazovanju i odgoju ■ izvornik: mel.fm ■ Cijeli tekst u originalu može pročitati OVDJE  ■ photo by Shutterstock  ■