Iz stranih medija
MEĐUNARODNA STUDIJA – PREKOBROJNOST UČENIKA U UČIONICAMA
Škole „ne bi smjele ignorirati“ probleme vezane za prenapučenost
objavljeno: 20. svibnja 2020.

Prema podatcima iz studije Međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja [TIMSS], više od polovice učionica diljem svijeta bilo je prenapučeno prije izbijanja pandemije.

Istraživači smatraju da ta otkrića povlače „zabrinjavajuća pitanja o tome koliko će učinkovito škole moći održavati stupanj društvene distanciranosti kada ponovno otvore svoja vrata“.

Izvršni direktor Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća [IEA] Dirk HASTEDT, koji vodi studiju Timss, rekao je da škole i političari „ne bi smjeli ignorirati te podatke prilikom planiranja ponovnog otvaranja škola“.

U posljednjoj studiji Timss iz 2015. godine, koja procjenjuje znanstvene i matematičke vještine učenika u dobi od 10 do 14 godina, istraživači su učitelje pitali do koje mjere se slažu s time da učionice imaju previše učenika.

  • Čak 62 % učitelja učenika 10-godišnjaka diljem 47 zemlje složilo se s time da su razredni odjeli prekobrojni.
  • Dvije trećine učitelja 14-godišnjaka (66 %) diljem 39 zemalja složilo se da u učionicama ima previše učenika te dobne skupine.

Hastedt smatra da škole ne bi smjele ignorirati ta otkrića dok se pripremaju ponovno otvoriti svoja vrata tijekom pandemije.

„Ne iznenađuje stoga činjenica da je bilo mnogo varijacija u odgovorima između zemalja koje su sudjelovale u studiji, međutim više od polovice učitelja u većini zemalja složilo se do neke mjere s tim da je broj učenika u razrednim odjelima prevelik“, rekao je Hastedt.

„To je nešto što učitelji, ali i političari, ne bi smjeli ignorirati pri sastavljanju planova za ponovno otvaranje škola.“

„Podatci su prikupljeni 2015., kada je svijet izgledao drugačije nego danas. Čak su i podatci za ciklus Timss 2019., koji će biti objavljeni idućega prosinca, prikupljeni  u vrijeme kada škole i države nisu morale brinuti o globalnoj pandemiji.“

„Ipak, ti podatci od ključne su vrijednosti ako se želimo pobrinuti da obrazovanje ne bude samo nastavljeno, već i poboljšano.

Hastead također dodaje da je od 47 zemalja za koje je IEA imala podatke, 86 % stavilo visok ili vrlo visok naglasak na pranje ruku „što je dobar znak održavanja higijene u školama koje se ponovno otvaraju“.

■ NAPOMENA ■ piše: Catherine Lough, novinarka pri portalu TES ■ VELIKA BRITANIJA: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i pokrajina te stoga najveća mreža učiteljske podrške koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta ■ izvornik: www.tes.com