Iz stranih medija
KAKO TO RADE U KINI: IZAZOVI POUČAVANJA NA DALJINU
Kako poučavati umjetnost, glazbu, tjelesnu kulturu online?
objavljeno: 19. ožujka 2020.

„Susjed u stanu ispod mene lupa mi na vrata, žaleći se na to da skakanje uznemiruje bebu.”

„Moja će mama poludjeti. Mora pomoći malom bratu napraviti papuče prateći prijenos nastave likovne kulture uživo.”

Budući da su kineske vlasti zatvorile škole radi nadzora širenja koronavirusa, Ministarstvo obrazovanja pozvalo je učenike da uče kod kuće. Dana 17. veljače dužnosnici su pokrenuli Nacionalnu platformu obrazovnih resursa (poznatu i kao Nacionalna učionica u oblaku), zbirku online izvora koje su prikupile obrazovne vlasti u cijeloj zemlji.

U proteklih nekoliko tjedana nastavnici, učenici i roditelji pohrlili su na društvene mreže kako bi podijelili svoja iskustva nakon ovoga naglog prelaska na online učenje. U većini slučajeva, nastava iz predmeta koji se tradicionalno predaju uz pomoć ploče i prezentacija u PowerPointu, poput matematike i jezika, i dalje bi se mogli uspješno održavati pomoću online alata.

Ali što je s praktičnim predmetima poput umjetnosti, glazbe i tjelesne kulture, koji često zahtijevaju opremu, pokret i interakciju?

IMPROVIZACIJA NASTAVE UMJETNOSTI I GLAZBENE KULTURE PUTEM INTERNETA

Uvečer 19. veljače Zeng, učiteljica umjetnosti u osnovnoj školi u gradu Qingdao na sjeveroistoku zemlje, počela je nastavu umjetnosti prijenosom uživo putem aplikacije DingTalk. Tema lekcije: Što biste učinili da ste div?

„Ovo mi je prvi put da poučavam online”, kaže Zeng. „Suočena s više od dvjesto učenika i roditelja iz osam razreda putem ekrana, bila sam pomalo nervozna, tako da mislim da moje poučavanje nije bilo naročito učinkovito.”

Budući da nije moguće tražiti od učenika da fizički predaju rad, Zeng umjesto toga prima fotografije crteža koje šalju roditelji. Ne iznenađuje što se većina djece u svom radu osvrnula na trenutačnu zdravstvenu situaciju.

„Moji su učenici zdravstvenim radnicima dodijelili supermoći u borbi protiv virusa. To je genijalno!”

Za vrijeme nastave, usmjeravala je djecu kako pronaći uzore. „Vidjeli su zaposlenike bolnica kako se, poput junaka, bore da zaustave širenje bolesti.”

Ponosna na kreativnost svojih učenika, Zeng svakodnevno dijeli njihove radove putem svog profila na platformi Weibo.

Izrada ručno crtanih plakata osnovna je aktivnost u nastavi umjetnosti u cijeloj zemlji. Xiong FANYAN, koji nadgleda davanje uputa u jednoj srednjoj školi u Pekingu, snimio je kratki video sa smjernicama za učenike i učitao ga na platformu Tencent Video. „Mogu fotografirati svoje plakate i učitati ih na internetsku stranicu naše škole. Obično primimo gotovo deset radova dnevno”, kaže on.

Neka druga vrsta nastave likovne kultura pravi je test, ne samo za učenike, već i za roditelje, kao što je to slučaj u domu Zoe, srednjoškolke koja živi u Luoyangu, u središnjoj Kini. Ima mlađeg brata u drugom razredu i kaže: „Moja će mama poludjeti. Mora pomoći malom bratu izraditi papuče prateći prijenos nastave likovne kulture uživo.”

Prema Zoe, predavanje uživo koje mora gledati njezin brat razvili su pokrajinski odjel za obrazovanje i njezin medijski ured za radio i televiziju. No zbog nedostatka jasne komunikacije, mnogi su se učenici i obitelji osjećali nespremnima. „Nismo unaprijed znali koji su nam alati i materijali potrebni, zbog čega smo bili pomalo izgubljeni kad je nastava počela.”

Za satove glazbene kulture Xiong kaže da su učitelji pojedinim učenicima zadali otpjevati određene tekstove pjesama. Učenici snimaju videozapis i vraćaju ga učiteljima koji uređuju isječke i učitavaju završni videozapis na mrežnu stranicu škole.

Kao učiteljica glazbene kulture u epicentru epidemije koronavirusa u Wuhanu, Sun Xiaoxi snimila je videozapise koje je zadala učenicima da pogledaju. „Teško je poučavati putem prijenosa uživo”, kaže. Sun je na internetu pronašla sadržaje o glazbi i izrezala ih na 20-minutne videozapise za svoje učenike. „Također smo odabrali neke jednostavne pjesme o temi borbe protiv virusa te ih analiziramo s našim učenicima.”

TJELESNI ODGOJ

Unatoč prelasku na online nastavu, školski dužnosnici i dalje naglašavaju važnost vježbe jedan sat dnevno, što je uredba koju je središnja vlada izdala još 2016. godine.

Kako bi ispunili ovaj zahtjev, Xiong, učitelj iz Pekinga, kaže da su njegovi kolege uveli mini program na WeChatu, koji nudi videozapise o profesionalnom treningu koje učenici mogu pogledati u bilo koje vrijeme. Učitelji također demonstriraju vježbe uživo. Za vrijeme online nastave učenici izvode vježbe, snimaju se i učitavaju videozapis na stranicu škole.

Videozapisi nastavnika koji rade sklekove u prijenosu uživo doveli su do toga da je „intenzivna online nastava tjelesnog odgoja” postala jedna od najtraženijih ključnih riječi na Weibou (kineski ekvivalent Twitteru). Samo do 27. veljače tema je postigla 170 milijuna pregleda i 24 000 rasprava.

Huamu, srednjoškolka iz Jinana, grada na sjeveroistoku zemlje, aktivno dijeli svoja iskustva na mreži.

„Još jedan sat tjelesnog odgoja sutra popodne… noga me još boli nakon samo nekoliko minuta skakanja prošloga tjedna”, objavila je na svom računu na Weibou. Njezina nastava tjelesnog odgoja trenutačno je usmjerena na istezanje mišića i povećanje kapaciteta pluća. Neke aktivnosti mogu uznemiriti druge u našem okruženju. „Susjed u stanu ispod mene lupa mi na vrata, žaleći se na to da skakanje uznemiruje bebu.“

Tijekom 90-minutnog predavanja, Huamu kaže da će ona i njezini kolege morati slati kratke videozapise svakih pola sata radi provjere posjećenosti. „U početku učitelj nije jasno iznio svoje zahtjeve, pa su neki moji kolege jednostavno legli u krevet nakon što su poslali dva videa.” Dodala je da obično snimaju samo jedan videozapis i dijele ga na tri segmenta koja se šalju svakih 30 minuta kako bi se ispunio zahtjev.

Tang, brucošica koji studira na sveučilištu u Hangzhouu, u blizini Šangaja, pokazala nam je vježbe iz nastave tjelesnog odgoja objavljene na DingTalku prošloga tjedna. Ona kaže da je na satu također potrebno raditi vježbe za oči, kako bi se zaštitilo od gubitka vida. Štoviše, moraju ih snimiti i predati. „Svi moji kolege nerado izvode ove vježbe”, kaže.

Većina učenika, učitelja i roditelja s kojima smo razgovarali izjavila je kako je obrazovanje na daljinu izazov, posebice zato što interakcija među ljudima čini temelj poučavanja i učenja. Izazovi su složeniji u zajednicama gdje su internetske veze nestabilne, što učenicima otežava pristup izvorima.

„U tom smislu, u poučavanju tjelesnog odgoja, umjetnosti i glazbene kulture na daljinu suočavamo se s istim problemom kao i kod tradicionalnih predmeta”, kaže Sun, učitelj u Wuhanu. „Na mreži učitelji ne mogu nadgledati sve svoje učenike pa se pritisak prebacuje na roditelje. Uključenost roditelja glavni je čimbenik učinkovitog poučavanja. Ali neki učenici žive s bakom i djedom. Starim je ljudima teško pomoći učenicima i usmjeriti ih.”

Sun kaže da su u Wuhanu obitelji nekih njezinih kolega i učenika zaražene koronavirusom: „Usred tako tmurne atmosfere, ljudi se ne žele nositi s obrazovanjem na daljinu. Ipak, slušanje glazbe može imati opuštajući i umirujući učinak na naš um i tijelo, posebno u ovom trenutku.”

………………

NAPOMENA

  • SAD: EdSurge – platforma za povezivanje obrazovnih stručnjaka i poduzetnika u području obrazovne tehnologije.
  • Izvor: edsurge.com