Iz stranih medija
POBRINITE SE DA UČENICI NE MOGU JEDNOSTAVNO GUGLATI ODGOVORE
Kako učenike preusmjeriti s guglanja na razmišljanje
objavljeno: 25. svibnja 2020.

Guglanje umjesto razmišljanja simptom je našega društva opsjednutoga tehnologijom, a ta je praksa postala nešto za čime učenici sve češće posežu u vremenu učenja na daljinu.

Kako da učitelji, koji poučavaju uz pomoć tehnologije, svoje učenike potaknu na razmišljanje bez uporabe Googlea?

Vrijeme je da potaknemo učenike da prestanu guglati svoje odgovore.

Slijedite ovih pet savjeta da biste nadmudrili Googleove algoritme te dobili što je moguće više autentičnosti pri učenju na daljinu.

1.] Demonstrirajte razliku između guglanja i razmišljanja.

Učenike (ali i odrasle) treba podsjetiti da posjedujemo sasvim funkcionalan mozak usprkos tomu što postoji Google. Podsjetite učenike tako da s njima razmišljate na glas o odgovoru koji ste mogli guglati.

Znam da zvuči pojednostavljeno, ali djeca zaista doživljavaju trenutak paljenja žaruljice uz takvu praksu. Kada sam to napravila tijekom sata jezika, jedan učenik je komentirao: „Nikada nisam ni pomislio da možemo razmišljati o ovim odgovorima!“ To je tužna, ali istinita stvarnost u doba Googlea.

2.] Pobrinite se da učenici ne mogu olako guglati odgovore.

Jedna od metoda borbe protiv neprijatelja dobro je poznavanje njegova karaktera i nastojanja. Prije negoli učenicima podijelite zaduženja i zadatke, pretpostavite mogućnost guglanja odgovora, a zatim i sami to pokušajte napraviti. Ako je prejednostavno pronaći odgovore, tada morate promijeniti način oblikovanja  zadataka.

Na nastavi jezika koju vodim, ta me praksa me potaknula da se odmaknem od tradicionalnih tekstova (poput „Romea i Julije“) koje možete pretraživati po internetu bez kraja i konca. Iako volim klasike, shvatila sam da ako od učenika želim izmamiti bilo kakav oblik autentičnog razmišljanja u doba učenja na daljinu, tada moram prijeći na manje poznate ili samostalno objavljene tekstove koji od učenika zahtijevaju da ih prouče novim očima.

3.] Usredotočite se na pitanja i aktivnosti višeg reda umjesto nižeg reda.

Sjećate se Bloomove taksonomije s fakulteta? Ako ne, vrijeme je da ponovno bacite pogled. To je odličan podsjetnik da aktivnosti nižeg reda, poput prisjećanja i razumijevanja, zahtijevaju odgovore koji se vrlo lako mogu pronaći putem Googlea, dok  je aktivnosti višeg reda poput procjenjivanja i stvaranja mnogo teže pronaći u pretraživaču.

Aktivnosti višeg reda također zahtijevaju veći broj koraka i sintezu znanja. Iako će taj tip aktivnosti zahtijevati više vremena za dolazak do odgovora, usmjerava  učenike na autentično učenje tijekom cijeloga procesa.

4.] Osporite odgovore kada zapazite da su predali rad na temelju odgovora s internetske tražilice.

Taj je savjet teže izvesti, ali potreban je da biste spriječili učenike u pisanju takvih  odgovora. Moramo od svojih učenika očekivati ono za što znamo da su sposobni. Kada učenik preda rad u kojem se vidi da je prepričao ili kopirao druge, mi mu moramo dati do znanja da to nije u redu. Ni tijekom učenja na daljinu, ni u normalnim okolnostima. Također moramo učenicima dati do znanja da mi znamo da oni mogu bolje i da su njihovi mozgovi i njihove misli daleko vrjedniji od onoga što se može pronaći na Googleu.

To se može riješiti jednostavnim razgovorom; međutim, potrebno je biti oprezan i suosjećajan. Imala sam nekoliko neugodnih situacija tijekom posljednjih mjeseci i mogu posvjedočiti da su bile vrijedne truda. Rezultat je vidljiva promjena u kvaliteti i autentičnosti učeničkih odgovora.

5.] Koristite se aplikacijama Flipgrid ili Google Meets za videopozive i izravno poučavanje.

Način izbjegavanja već ponuđenih internetskih odgovora iskušavanje je platforma za vizualno/verbalno učenje. Takve platforme nude osobnija iskustva učenja (s mogućnošću pokazivanja vašeg ekrana bez pokazivanja lica/doma), kao i prigodu  da razgovarate s više učenika odjednom. Dva nova tehnološka alata koja sam dodala svojim sredstvima za poučavanje na daljinu, aplikacije su Google Meets i Flipgrid.

Kako imam više od 80 učenika u trima različitim odjelima, ne mogu se sastati sa svakim učenikom osobno, ali uz pomoć aplikacije Google Meets možemo imati male grupne rasprave dok Flipgrid omogućuje da od učenika dobijete kratke videoodgovore koji ne bi trebali biti prethodno uvježbani ili istraživani. Otkrila sam da tim tehnološkim mogućnostima učenicima pružam prostor za ostvarivanje autentičnoga razmišljanja i učenja.

■ NAPOMENA ■ piše: Kyleen Gray, učiteljica engleskog jezika ■ SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica ljudi u obrazovanju sa svrhom inspiriranja učitelja te pružanja pomoći dijeljenjem ideja primjenjivih u učionici. ■ izvornik: weareteachers.com ■ Photo by Mitchell Luo on Unsplash ■