Iz stranih medija
ISKUSTVO KINE: POVRATAK U ŠKOLSKE KLUPE
Ravnatelj srednje škole u Kini: Prvi dan u školi nakon tri mjeseca izolacije
objavljeno: 5. svibnja 2020.

Kada smo završili s nastavom, pozdravili učenike 16. siječnja i zaželjeli im ugodne praznike tijekom kineske Nove godine, nitko nije slutio da ćemo se sljedeći put vidjeti tek 27. travnja, više od tri mjeseca poslije.

Taj se povratak u školu ne može ni s čim usporediti. Stalno razmišljam o procedurama koje smo prolazili s osobljem na kraju protekloga tjedna i pokušavam shvatiti kako ih što bolje prenijeti učenicima i pobrinuti se da ih oni razumiju i pridržavaju ih se.

Ne mogu ni zamisliti kako će naša školska kantina, koja uobičajeno odzvanja smijehom, sada biti transformirana u prostor za društveno distancirano objedovanje u tišini.

MOJ PRVI DAN POVRATKA U ŠKOLU: KINA

7.40

Dok sam na ulazu u školu prolazio između novopostavljenih uređaja za detektiranje povišene tjelesne temperature, koji provjeravaju je li moja temperatura ispod 37,3, iznenadilo me vidjeti koliki je broj učenika već stigao i okuplja se ispred škole i u školskom atriju (pazeći naravno na mjere o održavanju fizičke udaljenosti).

Unatoč činjenici da nisu jedni druge uživo vidjeli više od dva mjeseca, većina ih je bila zaokupljena svojim pametnim telefonima.

 U skladu s fizičkim distanciranjem na kojem se temelji nova strategija upravljanja školom u svrhu prevencije zaraze, učenici su otpraćeni u svoje učionice. U školu se vratila samo jedna skupina od otprilike stotinu učenika, ali se održavanje školskoga života i u takvim uvjetima čini kao velik izazov.

8.30

Nakon ceremonijalnog dizanja zastave, pristupilo se evidenciji nazočnih učenika.

Zatim im je prikazana posebna prezentacija o Covidu-19 i o koracima koje škola poduzima da bi zaštitila našu zajednicu. Ti koraci uključuju reorganizaciju učionica na način da učenici sjede u obliku „L“ oko svojih stolova, nošenje maski u svako doba, uporabu  dezinfekcijskih sredstava u svakoj učionici te davanje uputa o tome kako temeljito oprati ruke.

Učenici su pozorno slušali i postavljali pitanja o iskustvima svojih učitelja tijekom izolacije.

10.40

U logističkom smislu, teško je održavati distancu od jednog metra tijekom cijelog školskog dana.

Mislio sam da će odmor biti veliki izazov, međutim, školski odmori su prošli uz samo nekoliko podsjetnika na to koliko daleko moraju stajati jedno od drugog i kojim se  ulazima i izlazima valja koristiti.

Cjelokupno školsko osoblje obavljalo je svoje dužnosti i u zraku se osjećao određeni osjećaj olakšanja koji je davao do znanja da se počinjemo vraćati nekom obliku ‘normalnosti’.

12.30

Ono što me najviše brinulo u vezi s prvim danom nastave bilo je vrijeme ručka. Hoće li se učenici moći pridržavati smjernica o fizičkom distanciranju dok uživaju u svom ručku?

Učenici su se poredali izvan školske kantine, spremni da prođu kroz još jedan uređaj za detektiranje povišene temperature. Medicinske sestre su bile pripravne za slučaj da netko ima povišenu temperaturu.

Učenici su dezinficirali ruke na ulazu i, održavajući razmak od jednog metra, kretali se u redu uz stazu koja je bila označena na podu. Svaki je učenik dobio svoj poslužavnik – učenici nisu mogli birati između nekoliko opcija za ručak kako je to prije pandemije bilo uobičajeno, već je na meniju bilo isto jelo za sve – i otišao sjesti na prethodno određeno mjesto.

Svi su učenici sjedili okrenuti u istom smjeru, a između svakog učenika ostavljeno je po jedno prazno mjesto. Atmosfera je bila kao u filmu znanstvene fantastike.

15.00

Završetak je školskoga dana. Dok smo s učenicima izlazili iz učionica prema glavnim školskim vratima, razmišljao sam o tome koliko je ovaj dan bio drugačiji od normalnog školskog dana.

Nije bilo ni školskih autobusa. Umjesto toga, po učenike su došli njihovi roditelji željni čuti o prvom danu nastave.

Iako je to bilo neobično iskustvo, ono nas je također podsjetilo na to da se škole moraju pobrinuti da se učenici i osoblje osjećaju sigurno, normalno te ih na odgovarajući način ohrabriti da ćemo se zajedno provući kroz ovu turbulentnu situaciju.

KLJUČNE STVARI KOJE SAM NAUČIO TIJEKOM PROCESA POVRATKA U ŠKOLU:

■  Detaljno naučite procedure koje je vaša škola uvela te, čak i kada ste uvjereni da ih znate napamet, pročitajte ih opet. Učenici će postavljati pitanja jer imaju potrebu za  kontinuiranim vodstvom.

■  Pobrinite se da kod sebe imate bocu za vodu i vlastiti pribor za jelo, kao i rezervnu bočicu dezinfekcijskog sredstva za ruke.

■  Zapamtite da će neki učenici, i dio školskog osoblja, biti nervozni zbog povratka u školu. Imajte razumijevanja za njih.

■ NAPOMENA ■ piše: Simon McROBERTS, ravnatelj međunarodne srednje škole u Šangaju ■ VELIKA BRITANIJA: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i pokrajina te stoga najveća mreža učiteljske podrške koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta ■ izvornik: www.tes.com