Iz stranih medija
UPRAVO JE OBJAVLJENO NOVO ISTRAŽIVANJE O UČINCIMA SMANJENJA RADNOGA OPTEREĆENJA UČITELJA
Smanjena radna opterećenost učitelja podiže razinu učeničkih postignuća
objavljeno: 28. srpnja 2020.

Učitelji su u prosjeku uštedjeli 50 minuta rada nakon promjena vezanih uz radnu opterećenost, što je istodobno utjecalo i na njihovu ukupnu dobrobit – izvijestila je najnovija studija u kojoj su sudjelovale škole iz šest obrazovnih okruga u Engleskoj. O rezultatima istraživanja piše stalni suradnik obrazovnoga portala TES, Dave Speck.

Redukcija radne opterećenosti može zadržati ili i poboljšati ostvarivanje ishoda učenja uz istodobni pozitivni utjecaj na kvalitetu života učitelja, glavni je zaključak provedenoga istraživanja.

Istraživanje, čije je rezultate upravo objavilo Ministarstvo obrazovanja Ujedinjenoga Kraljevstva, provela je dobrotvorna Zaklada za razvoj obrazovanja (Education Development Trust) usredotočivši se na vrijeme koje učitelji provode u ocjenjivanju i davanju povratnih obavijesti, planiranju nastave, nadzorima, pisanju izvješća i komunikacijskim aktivnostima. Učitelji koji svojim učenicima daju pojedinačne procjene i povratne informacije o radu izravno u učionici, nasuprot tradicionalnom pisanju ocjena izvan učionice, uključeni su u  mjere usmjerene na uštedu vremena koje su istodobno unaprijedile i učenička postignuća.

Dobrobiti proistekle iz redukcije radnoga opterećenja učitelja

„Vjerojatno nije nikakvo iznenađenje da su procesi u stvarnom vremenu – koji obuhvaćaju izravno davanje povratnih informacija o učeničkom radu i postignućima, korekciju nerazumijevanja i pogrešnih predodžaba, postavljanje ciljeva i izbor strategija koje nastaju kao odgovor na stjecanje uvidâ potrebnih za povratne informacije – bili okidač za učeničke metakognitivne aktivnosti (planiranje, promatranje/uočavanje, vrednovanje).“

Škole koje su sudjelovale u istraživanju nalaze se u jednom od šest obrazovnih okruga u Engleskoj, koliko ih je obuhvaćeno tom studijom. Tijekom istraživanja bile su ohrabrene da se koriste aplikacijom za smanjenje radne opterećenosti u školama koju je uvelo nadležno ministarstvo u svrhu prepoznavanja prioritetnih područja u kojima treba smanjiti opterećenost, kao i prihvaćanja novih postupanja kojima će se to i postići.

Istraživači su otkrili da smanjivanje radne opterećenosti smanjuje i prosječnu količinu vremena koju učitelji troše na ispunjavanje zadataka s otprilike jednoga sata i 20 minuta na 30 minuta (istraživanje provedeno na uzorku od 267 učitelja u 14 škola).

Pristupi redukciji radne opterećenosti imali su sveobuhvatne, nezanemarive učinke na dobrobit u područjima kao što su „radoholizam“ (pojam je primijenjen kako bi se izmjerio opseg pretjeranoga rada), optimizam, samoučinkovitost, entuzijazam i ljubav prema učenju.

Izvješće kaže: Ravnatelji i voditelji zaklada mogu osjećati otpor pri uklanjanju ili smanjivanju procesa za koje vjeruju da su bitni za održavanje ili unaprjeđenje obrazovnih aktivnosti u školi – kao što su detaljno planiranje nastave, ekstenzivno pisanje ocjena izvan učionice/razrednoga odjela i često izvješćivanje u obliku dostavljanja prikupljenih i sistematiziranih podataka.

Međutim, kaže i ovo: „Uzevši u obzir cjelokupnu studiju, reduciranje radne opterećenosti učitelja povezano je s razdobljem zadržane ili i povećane kvalitete učeničkih postignuća.“

■ NAPOMENA ■ autor: Dave SPECK, suradnik portala TES ■ UJEDINJENO KRALJEVSTVO: TES – The Times Educational Supplement – najveća mrežna zajednica međuučiteljske potpore na svijetu koja dopire do više od 13 milijuna korisnika ■ izvornik: www.tes.com ■ photo by Shutterstock  ■