Iz stranih medija
I KAD JE KRIZA, POPUT PANDEMIJE, ZAPOSLENI U OBRAZOVANJU PREUZIMAJU INICIJATIVU
Učitelji su neslomljiva duha
objavljeno: 9. kolovoza 2020.

Na stranici portala Resilient Educator [Otporni poučavatelj] objavljen je tekst o iskustvu rada u nastavi u doba pandemije, kako su učitelji ispunili svoju ulogu u novim uvjetima te kakvi će ih pogledi i motivi voditi u neizvjesnu jesen. Piše autorica i savjetnica u području obrazovanja Brisa AYUB.

U vrijeme krize veličanstvene stvari mogu se dogoditi. Ne morate zaći duboko u prošlost da biste vidjeli kako pojedinac na krizu odgovara inovacijom i otpornošću umjesto da podlegne opasnosti koja bi za njega mogla značiti katastrofu.

Za vrijeme Drugoga svjetskoga rata svijet je po prvi put ugledao izume koji su ga potpuno promijenili: prvo računalo, penicilin koji spašava život, sintetičku gumu, radar pa i metalni spremnik [spremnik za tekućine, uglavnom vodu i benzin] – neki su od njih.

Ekstremni izazovi pomiču našu ljudskost iz zone udobnosti i prisiljavaju nas da sagledamo probleme na nov i drugačiji način. Kriza zahtjeva pokret i promjenu, mirovanje u praznom hodu ne dolazi u obzir. Pojedinac je prisiljen na brzu provedbu eksperimenata, primoran je iskušati nešto novo, naučiti suočiti se s porazom i pogriješiti što je prije moguće kako bi mogao krenuti dalje i pronaći bolje rješenje. Kriza se može također pretvoriti u silu ujedinjenja i pokrenuti akciju koja će doprinijeti sigurnosti i dobrobiti cijele zajednice.

Jaka želja da se pomogne onima koji nas okružuju i iznađu nova rješenja za probleme s kojima smo suočeni u srcu je svega što čine učitelji, bila kriza ili ne.

Nije potrebno osvrtati se na Drugi svjetski rat kako bismo pronašli nevjerojatne primjere u kojima učitelji pokazuju svoju inovativnost, otpornost i dokazuju kako su sami agenti vlastite promjene.

Za vrijeme pandemije, učitelji diljem svijeta preuzeli su inicijativu u pronalasku novih  načina da pomognu onima koji ih okružuju rasti i razvijati se.

Morali su djelovati brzo kako bi se prilagodili učionici iza ekrana.

Morali su smisliti načine kako ponovno izgraditi iskustvo komunikacije licem u lice, proslaviti različite ključne trenutke u procesu učenja i poučavanja te pronaći nove načine kako priskrbiti učeničku pozornost u nepoznatim i izazovnim okružjima.  

Pandemija je ubrzala uključivanje svih mogućih izvora učenja u pristupima učenju i poučavanju i pri tome vam najvjerojatnije nisu uvijek cvjetale ruže.

Promjene su bile izazovne, iscrpljujuće i frustrirajuće, kako za vas, tako i za vaše učenike. Dolazilo je do neprestanih izmjena, prilagodba i usklađivanja što će se najvjerojatnije nastaviti ne bi li se na taj način razvili odgovarajući mehanizmi potrebni da bi sve funkcioniralo.

I nije još gotovo.

Pred nama je još mnogo posla i potrebne skrbi za učenike, obitelji te one učitelje koji s tjeskobom čekaju povratak u školu ove jeseni.

Ali… zastanite na trenutak… dišite… i pogledajte što ste sve postigli. Sve što ste preživjeli, sve što ste istražili, otkrili i naučili iz dosadašnjega iskustva.

Ne, nije kraj.

Dug je put koji treba prijeći, ali možete vi to napraviti – uostalom, upravo radite. Učitelji su prilagodljivi, skloni usklađivanju i, iznad svega, otporni na sve što ih snađe. Zato se ne zaboravite osvrnuti na sve ono što ste naučili iz protekloga iskustva i mislite na sve ono što ćete u budućnosti moći stvoriti i smisliti služeći se svime što ste već spoznali i prihvatili. Tko zna, možda je sljedeći spremnik, ili penicilin, na dohvat ruke, na korak da bude otkriven.

■ NAPOMENA ■ piše: Brisa AYUB, profesorica psihologije, inovatorica u području primjene tehnologije u nastavi i voditeljica radionica namijenjenih stručnim usavršavanjima učitelja i poučavatelja, odnedavno u okviru projekta Wonder WorkshopsSAD: Resilient Educator – mrežne stranice s temama stručnoga usavršavanja, primjerima dobre prakse te uputama kako sačuvati integritet, zdravlje i zadovoljstvo pri poučavanju ■ izvornik: resilienteducator.com