Iz stranih medija
JEDNOSTAVNE STRATEGIJE ZA SMANJENJE NERVOZE UOČI ISPITA
„Vrijedite više od svojih rezultata na ispitima”
objavljeno: 18. ožujka 2020.

Rješavanje ovog problema ne zahtijeva goleme promjene. Uvedite male svakodnevne prakse kako biste unijeli smirenost u učionicu uoči ispitivanja i testova.

Nervoza uoči ispita bacila je sjenu na učionicu učiteljice Quinlan O’Grady u Osnovnoj školi Schmid u Chicagu – kaže ona u tekstu „Nervoza uoči ispita onesposobljava učenike. Uvođenje stanke može pomoći”.

„Često sam se osjećala kao da sam uvijek u fazi pripreme učenika za test ili njihova ispitivanja.”

Neprestana tjeskoba ostavlja trag na njezinim učenicima drugog i trećeg razreda, a mnogi su doživjeli i neki oblik traume. O’Grady također osjeća pritisak: brine se o tome kako će se uspješnost njezinih učenika odraziti na njezinu sposobnost poučavanja.

U borbi protiv ispitne nervoze O’Grady je počela provoditi svakodnevne strategije u učionici kako bi pomogla učenicima da se nose s nervozom i tjeskobom. Vodi se pritom sljedećom izjavom: „Vrijedite više od svojih rezultata na ispitima.”

O’Grady počinje s pozdravom na vratima učionice – praksa za koju je dokazano da povećava angažman učenika i smanjuje probleme u ponašanju. „Učenici sudjeluju u jutarnjim sastancima u kojima dobivaju priliku podijeliti svoje trenutačno emocionalno stanje u aktivnostima poput ‘dobrih i loših trenutaka’ ili ‘boja i raspoloženja’”, kaže O’Grady.

Ova praksa donosi pozitivan ton u učionicu i pomaže izgraditi poticajno okruženje.

Tijekom nastavnog dana O’Grady provjerava kako se učenici nose s tjeskobom i nervozom te potiče fizičko kretanje na temelju njihovih potreba. Ako učenici imaju viška energije, ona predvodi tjelovježbe poput istezanja, joge i plesa. Ako ih treba smiriti, ona ih pak vodi u meditaciji ili vježbama disanja.

Uvođenje smirujućih pauza pomaže učenicima pri nošenju s tjeskobom te ima dugoročne pozitivne učinke, kaže O’Grady, koja se u svojoj učionici uvjerila u korisnost ovih praksi. Svrha nije ukloniti nervozu pred ispit, već naučiti učenike tehnikama koje će im pomoći da se lakše nose s testiranjima – i životom.

„Učenici sad shvaćaju da je ispitna nervoza normalna i prirodna stvar. Međutim, ne moramo dopustiti da nas tjeskoba obuzme do te mjere da to utječe na našu uspješnost. U redu je napraviti stanku ili zatražiti pomoć ako nas nervoza previše obuzme.”

..……………

NAPOMENA

  • SAD: Portal EDUTOPIA mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, primjenu tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org