Učenici 3. razreda OŠ Hinka Juhna Podgorač, Područne škole Budimci, i ove su školske godine mnogobrojnim aktivnostima uključeni u međunarodni eTwinning projekt Eko eTwinneri 2.
Međunarodni prošlogodišnji eTwinning projekt Eko eTwinneri nastavlja se ove školske godine pod imenom Eko eTwinneri 2 na ESEP-u (European School Education Platform) osvježen novim idejama i projektnim aktivnostima.
Projekt je to razmjene informacija, mrežnih rasprava, zajedničkih ekoloških tema i aktivnosti, kao i virtualnih druženja putem ekoloških tema, u kojem su učenici tijekom cijele školske 2023./2024. godine razvijali dublje razumijevanje globalnih ekoloških problema i promicali održivost u svojim zajednicama. Projekt je osmišljen tako da potiče ekološku odgovornost, kreativno razmišljanje i suradnju između učenika, učitelja, roditelja i lokalne zajednice s ciljem stvaranja bolje budućnosti za naš planet.
Projektni zadatci okupili su 25 međunarodnih partnera (osnovnih i srednjih škola) iz Sjeverne Makedonije (2), Republike Hrvatske (8), Republike Srbije (7), Bosne i Hercegovine (5), Turske (2) i Georgije (1). Zadatci i aktivnosti dogovoreni su na prvom sastanku (velikoj videokonferenciji projektnih partnera), te su ekološke aktivnosti i suradnja među zemljama i školama započele već potkraj rujna nove školske 2023./2024.
Zanimljive aktivnosti nizale su se jedna za drugom, a trećaši iz Budimaca s nestrpljenjem su ih provodili ponajprije u sklopu nastave Izvannastavnih aktivnosti (Projektne eTwinning radionice). Tako su se tu našli mali ekoreporteri, pisanje ekoloških poruka, modna revija (izrada kreatorskih odjevnih kombinacija od recikliranog materijala), istraživanje ugroženih vrsta životinja, sastavljanje ekološkog časopisa, obilježavanje važnih ekoloških datuma, kao što je Dan planeta Zemlje, i još mnogo toga.
Neizostavna je aktivnost u ovom projektu (kao i u svim projektima u koje su uključeni učenici 3. razreda OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci) obilježavanje Dana sigurnosti na internetu – i ne samo tog dana već svih dana u godini. Sve provedene aktivnosti partneri su tijekom godine bilježili fotografijama, videima, kolažima fotografija i albumima koje su postavljali u nekome primjerenom mrežnom 2.0. alatu na Twinspace (radni prostor projekta) te svaku od aktivnosti ocijenili vrednovanjem učenika i učitelja.
Na samom kraju nastali su i konačni proizvodi projekta u suradnji Budimčana s ostalim partnerima i predstavljanje aktivnosti putem e-knjige, zajedničke prezentacije i videokonferencije. Trećaši Budimčani vesele se novoj školskoj godini koja najavljuje i treću godinu provođenja ovoga hvalevrijednog projekta.
■ Napisala: Patricija HERCOG, učiteljica savjetnica, OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci ■