Danas gotovo svako dijete ima računalo i/ili mobilni telefon. Tehnika je postala dostupna gotovo svima, stoga djeca često eksperimentiraju s medijima. Kako živimo u svijetu medija, škola je jedno od najvažnijih mjesta na kojima bi se djeca trebala upoznati s važnošću filma, videa i fotografije.
Osobno mi se čini da djeca u našim školama (pogotovo u nižim razredima osnovne škole) fotografiju, film i video upoznaju kao nastavna sredstva koja služe za usvajanje ili uvježbavanje nastavnih sadržaja.
Učenici rjeđe sudjeluju ili samostalno stvaraju video, audio ili fotouratke. Jednako tako smatram da su se s početkom nastave na daljinu navedene vještine ipak počele malo više unapređivati.
U svom razrednom odjelu trudim se svakodnevno razvijati medijsku pismenost svojih učenika te ih pokušavam osposobiti za kritičko razmišljanje o medijima (televiziji, filmu, radiju, fotografiji, internetu, stripu…).
Kako sam ove školske godine primila prvašiće, odlučila sam organizirati izvannastavnu aktivnost pod nazivom Medijska skupina.
U našoj izvannastavnoj aktivnosti čitamo slikovnice, stvaramo igrokaze, gledamo filmove, slušamo radijske emisije, fotografiramo, čitamo stripove, izrađujemo digitalne likove i jednostavne igrice…
Medijska skupina potiče učenike na samostalnost i kreativnost u radu, promiče vršnjačku toleranciju, razvija kreativnost, medijsku pismenost i kritičnost učenika prema svijetu općenito. Učenici se u izvannastavnoj aktivnosti mogu aktivno uključiti u kreativan rad. Djeca se potiču na to da svoju kreativnost izraze s pomoću medija. Dana im je sloboda u izražavanju vlastitih ideja.
U izvannastavnoj aktivnosti njegujemo ljudske vrednote, potičemo socijalizaciju učenika te grupnim radom postižemo međusobnu toleranciju. Na taj način učenici uče o organizacijskim vještinama i timskom radu i usvajaju vrijednosti kao što su otvorena komunikacija, odanost grupi, odgovornost, strpljivost itd.
Mediji su djeci općenito vrlo privlačni, a kreativnost u medijima mora postati sastavni dio kurikuluma u budućnosti.
U biranju tema za rad polazim od sklonosti učenika te se njihovim sklonostima koristim za ostvarivanje planiranih ishoda. Jednako tako proučavam popularne sadržaje koje učenici prate kako bi im u izvannastavnoj aktivnosti bilo što zanimljivije i kako bi se što aktivnije uključili u njih.
Učenici u izvannastavnoj aktivnosti sami stvaraju svoje videouratke, igrokaze, fotografije, stripove ili priče, pa ih onda zajedno gledaju ili čitaju i komentiraju.
Učenicima sam u Medijskoj skupini usmjerivač i suorganizator, a plan rada osmišljen je najvećim dijelom idejama samih učenika.
Sretna sam što moji učenici u izvannastavnoj aktivnosti imaju priliku izraziti svoje osjećaje, mišljenje, zajednički rješavati probleme, suradnički učiti i doživjeti pravu suradnju uz stvaranje pozitivnog ozračja za učenje.
Brzi razvoj medija zahtijeva i medijsko obrazovanje učenika te se nadam da će entuzijazam učitelja za medijsku pismenost samo rasti i da će se svakodnevno poticati kritičko razmišljanje djece screen time generacije.
■ Piše: Kristina Čobanković, učiteljica razredne nastave ■ OŠ Julija Benešića, Ilok ■ Predano se i svakodnevno zalažem za uspjeh učenika unutar učionice i u svakodnevnom životu jer smatram da uspješni učenici postaju uspješni odrasli ljudi. Uistinu uživam u poučavanju i veoma sam strastven učitelj koji je usredotočen na učenike, te stalno nastojim unaprjeđivati strategije učenja ■ Uživam u suradničkom učenju koje maksimalno uključuje učenike u nastavni proces. Volim istraživati različite digitalne alate koji se mogu koristiti u učionici kao podrška učenju. Kad ne podučavam, uživam u kuhanju, čitanju i slobodnom vremenu provedenom s obitelji ■