Iz učionice
■ OŠ MARIJE I LINE UMAG | PODRUČNA ŠKOLA JURICANI ■
Obilježili tri desetljeća svoje Istarske županije
objavljeno: 10. listopada 2023.


Učenici 3. i 4. razreda Područne škole Juricani obilježili su 30 godina osnutka naše Istarske županije. Odlučili smo integriranim nastavnim danom povezati sve nastavne sate. Aktivnosti tijekom integriranog dana omogućavaju pojačanu učeničku aktivnost, potiču njihovu motivaciju te razvijaju suradničke odnose među učenicima.

Učenici na ovaj način zajedničkim raspravama i razmjenama iskustava dolaze do zajedničkih rješenja. Atmosfera je u razredu opuštenija, a sadržaji su obogaćeni raznolikim aktivnostima. Učenicima sam na početku sata najavila tijek aktivnosti objasnivši im ciljeve i zadatke te naglasila što od njih očekujem tijekom cijelog nastavnog dana.

Na satu Hrvatskoga jezika obradili smo pjesmice našeg zavičaja. Učenici 3. razreda pročitali su pjesmicu Kažun spisateljice Tatjane Pokrajac Papucci dok su učenici 4. razreda pročitali narodnu pjesmu Draga nam je zemlja. Uslijedio je razgovor o riječima napisanim na čakavskom dijalektu. Objasnili smo nepoznate riječi te smo razgovarali o njihovim značenjima. Učenici su izdvojili riječi na čakavskom dijalektu kojima se koriste u svakodnevnom govoru: hiža – kuća, lancun – plahta, pisma – pjesma, kanotjera – potkošulja, žbrufador – polijevač i sl.

Na satu su Matematike učenici 4. razreda proveli jednostavno istraživanje u našoj školi. Pitanje je bilo: „Koliko učenika naše škole u svom kućanstvu razgovara istarskim dijalektom?” Učenici su proveli istraživanje te su nakon prikupljenih podataka došli do sljedećih rezultata. Čak 65 % učenika naše škole u svom kućanstvu ne priča dijalektom, 13 % učenika djelomično priča dijalektom, a 21 % ispitanika naše škole u svom kućanstvu priča dijalektom.

Učenici su istraživanje predstavili u razredu. Učenici 3. razreda na satu su Matematike pisali i čitali brojeve do 10 000 zapisujući broj stanovnika u nekim istarskim gradovima i općinama pa smo na kraju uspoređivali pojedine gradove i općine.

Na satu Glazbene kulture upoznali smo neke istarske instrumente te značajne glazbenike iz naše županije. Zajedno smo otpjevali istarsku himnu Krasna zemljo, Istro mila i pjesmu Ča bi škola da ni mene.
Na satu su Likovne kulture učenici izradili plakate u kombiniranim likovnim tehnikama na temu Istarske županije i njezinih glavnih simbola i obilježja. Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture učenici su upoznali pljočkanje, tradicionalnu igru. Pljočkanje je zapravo vrlo slično boćanju, ali se igra ploškama kamena. Igrajući ovu igru, učenici su uživali. 

Nakon uspješnog provedenog integriranog dana u našoj su maloj školi učenici bili vrlo sretni i zadovoljni provedenim aktivnostima. Svidio im se pristup i kreativan način na koji smo obilježili dan posvećen njihovoj županiji.

■  Napisala: Sara MAJDAK, mag. prim. educ., učiteljica razredne nastave | OŠ Marije i Line, Umag ■ Učiteljica je razredne nastave što je oduvijek i željela raditi. Trenutno radi u jednoj maloj područnoj školi. Sa svojim učenicima rado sudjeluje u kreativnim projektima i natječajima. Kreativnost je njezin stil života. U slobodno vrijeme voli pisati, ali primarno je posvećena svojim sinovima ■