Iz učionice
OSNOVNA ŠKOLA BOL, SPLIT
Projektna nastava i večer matematike
objavljeno: 8. prosinca 2020.

Večer matematike manifestacija je u kojoj učenici naše škole vrlo rado sudjeluju zajedno sa svojim roditeljima. Tu večer škola bude puna šušura, razigranih malih lica koji i ne sluteći da uče, rješavaju složene matematičke zadatke istražujući i igrajući se. Natječu se tko će biti bolji, brži, točniji, kreativniji … najbolji. 

Nakon Večeri matematike učenici odlaze kući nasmijani i sretni, motivirani za stjecanje novih znanja i vještina pitajući kad će opet biti organizirana takva večer.

Ova je godina znatno drugačija od prethodnih. Drugačija jer se ne smijemo zajedno igrati, miješati se u grupama, dirati iste kockice, bojice, tangrame.

Pomislivši da ove godine neće biti održana Večer matematike, pojavila se naša profesorica matematike Martina Galić, nasmijana kao i obično. Nakon što je iznijela prijedlog za održavanje Večeri matematike i način provođenja, nekolicina nas, školskih entuzijasta, rado je prionula poslu –  profesorica Tihana Modrić te učiteljice Verica Aljinović, Davorka Banovac, Nataša Čakić-Skoko.   

Tema je ovogodišnje maniftacije Matematika zdrave prehrane. Zadatak za učenike mog razreda bio je uočiti odnos kilograma i potrošnje kalorija. Nakon razgovora s učenicima o zdravoj prehrani, piramidi zdrave prehrane i učincima pravilne prehrane na naš organizam na satu smo Prirode i društva odlučili istražiti kako vježbanje utječe na gubitak kalorija i u kakvom su odnosu izgubljene kalorije s masom učenika.

Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture realizirali smo mjerenja.

Na satu TZK-a učenici su bili podijeljeni u četiri grupe prema aktivnostima koje su trajale pet minuta:

1. Gimnastika

2. Trčanje 5.5 km/h

3. Nogomet rekreativno

4. Lagani aerobik.

Mjerenjem na vagi dobili smo podatke koliko tko ima kilograma. Nakon prikupljenih podataka izradili smo stupčasti dijagram pomoću aplikacije Meta Chart.

Učenici su na satu Matematike pomoću Kalkulatora za izračun potrošnje kalorija računali koliko su potrošili kalorija za određenu aktivnost.

Zadatak je bio prikazati odnos kilograma i izgubljenih kalorija po aktivnosti pomoću linijskog dijagrama te donijeti zaključak.

Učenici su ponovno radili u grupama ovisno o aktivnosti provedenoj na satu Tjelesne i zdravstvene kulture. Podatke su ucrtavali točkama u  koordinatnom sustavu i nakon što su spojili točke, dobili su linijski dijagram. Proučavali su i uspoređivali odnos kilograma i potrošenih kalorija.

ZAKLJUČAK:

Potrošnja kalorija ovisi o kilaži.

Što je kilaža veća, gubitak je kalorija veći!

Nakon toga su izradili linijski dijagram pomoću digitalnog alata Meta Chart.

 

Znamo da Večer matematike zbog epidemioloških mjera nije bila kao prijašnjih godina, ali smo se uspjeli zabaviti i naučiti nešto novo.  

I ostali su učenici naše škole sudjelovali na Večeri matematike sa svojim temama i radovima, a sve je objedinila u videu naša profesorica Martina Galić. Prezentirala je naše uratke preko livestreaminga na Zlatnoj večeri matematike koja se provodi u Splitu, a u sklopu Večeri matematike. Bili smo sretni što su drugi mogli vidjeti naš rad i trud.

Unatoč tomu što je ovogodišnja Večer matematike bila potpuno drukčija od prethodnih, sretni smo jer smo ju uspjeli realizirati. Svi se nadamo da će sljedeća biti baš onakva kakva treba biti – kao nekad.

■  Piše: Danijela Maurac, učiteljica razredne nastave ■   Osnovna škola Bol, Split ■   Učiteljica sam koja vjeruje da škola mora kontinuirano poticati učenike na razvijanje kompetencija koje će im omogućiti da stečena znanja primjenjuju u svakodnevnom životu. Čitanje, igra, kreativnost kao i projektna nastava imaju ključnu ulogu u tome ■