Jučer-danas-sutra
PRVI DANI ŠKOLE PO NOVIM PRAVILIMA
Đaci se ne žale, učiteljima nezgodno predavati pod maskama. ‘Sve se znoji, vruće ti je, ali stisneš zube i trpiš‘
objavljeno: 9. rujna 2020.

Vruće je, učionica bez klime. Otvorena vrata, otvoreni prozori. Tri sata pod maskom, a morate govoriti. Bilo je vrlo “zabavno”. Sve se pod maskom znoji, vruće ti je, ali stisneš zube i trpiš. Razmišljam što će tek biti kada budem imao pet sati zaredom.

Učenici? Začuđujuće, došli su kao da je sve normalno, vidi se da su ih roditelji dobro pripremili. Imali su maske, ali nisu ništa pretjerano komentirali. Bilo im je vruće kao i meni. Ali mora se.

Govori nam to Sebastijan Troskot, učitelj povijesti u OŠ Bijaći iz Kaštel Novoga, koji se, kao i većina njegovih kolega i učenika, u ponedjeljak vratio u učionice te je novu školsku godinu počeo prema novim korona-pravilima.

Malo je toga u “novom normalnom” u školama bilo identično prijašnjem stanju, pa smo kod učitelja, nastavnika i ravnatelja provjerili kako su “odradili” prvi radni dan i kako je, uopće, raditi pod maskama i prema novim smjernicama koje zahtijevaju održavanje distance, nemiješanje grupa djece, neprestano čišćenje, provjetravanje…

Mišljenja su (donekle) podijeljena, ali svi se uglavnom slažu kako je nastava uživo nemjerljivo bolja nego online, pa dokle ide.

U ponedjeljak su u većini škola učenici i nastavnici imali sat razrednika, podijeljene su knjige, a negdje se već počelo prema novom rasporedu.

SLABO NAS ČUJU

– Prvi dan je relativno dobro prošao, koliko je to moguće. Naša se škola opredijelila za model A, djeca su u učionicama, a u višim razredima, gdje nije moguće održavati distancu od 1,5 metara, svi nose maske. Radimo u dvije smjene, školski je sat skraćen na 40 minuta, svi satovi uglavnom su u bloku, a učenici su i u vrijeme velikog odmora, koji je skraćen na 15 minuta, u učionicama – rekao je Troskot.

Učitelje, kaže, muče još brojna pitanja, nejasno je smiju li skinuti masku ako su za katedrom dovoljno udaljeni od prvog reda učenika, a napominje i da u razredu u jednom trenutku maske ipak “moraju pasti”, na primjer kada djeca jedu u učionicama.

– Neke će situacije još trebati pojasniti. Ali, pristajem na ovaj model A, svakako prije nego na model B (mješoviti) koji bi od učitelja zahtijevao da rade po cijele dane – zaključuje Troskot. Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

■  IZ DRUGIH MEDIJA  ■  slobodnadalmacija.hr  ■