Jučer-danas-sutra
OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE
Objavljujemo imena pobjednika Goranova proljeća
objavljeno: 17. ožujka 2021.

Prosudbeno povjerenstvo Goranova proljeća odabralo je tri mlada pjesnika u kategoriji osnovnih škola i tri pjesnika u kategoriji srednjih škola.

REZULTATI NATJEČAJA ZA MLADE PJESNIKE OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA RH GORANOVO PROLJEĆE 2021.

OSNOVNE ŠKOLE:

1. nagrada:

Nora Weygand, 7. r., OŠ Dr. Ivan Merz, Zagreb,

mentorica Željka Dragčević Takač

2. nagrada:

Tonka Curić, 8. r., OŠ Sesvete, Sesvete,

mentorica Sandra Milobar

3. nagrada:

Jana Rokvić, 5. r., OŠ Siniše Glavaševića, Vukovar,

mentorica Maja Stjepanović

SREDNJE ŠKOLE:

1. nagrada:

Nikola Pavičić, 2. r., XI. gimnazija, Zagreb,

mentorica Sandra Gabrić Primorac

2. nagrada:

Paola Vlačić, 3. r., Srednja škola Mate Blažine, Labin,

mentorica Branka Komljenović  

3. nagrada:

Marin Bilić, 2. r., Glazbena škola Ivana Matetića Ronjgova, Rijeka,

mentorica: Ines Borčić

✿ OBRAZLOŽENJE ✿ OSNOVNE ŠKOLE ✿

1. nagrada:

Nora WEYGAND, 7. r., OŠ Dr. Ivan Merz, Zagreb

Mentorica: Željka DRAGČEVIĆ TAKAČ

Poezija Nore Weygand zrelo je i pročišćeno pismo koje čitatelja okrepljuje, bistreći mu pogled na svijet. Pjesnikinjino oko je pažljivo, sabrano, ozbiljno i strpljivo – a ta strpljivost promatračice očituje se u pomno oblikovanom stihu, strofi i pjesmi, u sjajno zabilježenoj kadenci mijene. Svijet je pozornica, i svaki je pomak, gesta, pokret važan, jer može naznačiti „početak plesa pojave Ljepote“. Pjesnikinja ovaj posao promatračkog distanciranja shvaća veoma ozbiljno – ono je disciplina pjesničkog poniranja u svijet i u jezik. U pjesmi „Promjene“, primjerice, nazire se shvaćanje preobražujuće moći poezije, čime nam se, u ovom nagrađenom rukopisu, najavljuje zrelo pjesničko biće o kojem ćemo još čuti.

2. nagrada:

Tonka CURIĆ, 8. razred, Osnovna škola Sesvete, Sesvete

Mentorica: Sandra MILOBAR

Pjesnikinja Tonka Curić u svojim kratkim i odmjerenim pjesmama pokazuje ozbiljnost koja nadilazi njezine godine, a opet i razigranost i izravnost koje s radošću primamo. Lagani odmak i suzdržanost pred onim što se događa, uz osjetljivost za male, bitne stvari uvijek su dobrodošli u književnosti. Tonka u svojim najboljim pjesmama (npr. „Melodija života“, „Kaktus“, „Iznad jezera“, „Pozornica prirode“, „Između misli i riječi“) pristupa vrlo zanimljivim motivima i piše o njima blagim, a pronicljivim jezikom i često izvrsnim slikama („Savršeni bodljikavci / smiju se / otkrivenoj suvremenosti“; „mali dječak sjedio je na stablu limuna“…). Sve to ostavlja dojam mudre mlade autorice za koju ćemo, nadamo se, još čuti.

3. nagrada:

Jana ROKVIĆ, 5. r., OŠ Siniše Glavaševića, Vukovar

Mentorica: Maja STJEPANOVIĆ

Poezija Jane Rokvić plijeni pažnju duhovitim i originalnim slikama i opuštenim, razgovornim pjesničkim stilom. Njezine su pjesme dinamične, prpošne, otvorene, tako da „svi iz učionice trče kao bizoni“; pjesnikinja poziva na vedrinu i humor i kad teme nisu svijetle, i kad se osmijeh mora skrivati pod maskom. Pjesnikinja izmiče zadanim formulama i sretno nalazi svoj način opisivanja svijeta. Ovakav će pjesnički prkos, nadamo se, i dalje njegovati, unoseći ga u svoje pisanje i mišljenje, jer vjerujemo da ovaj rukopis najavljuje lijep početak dugog i uzbudljivog pjesničkog putovanja.

✿ OBRAZLOŽENJE ✿ SREDNJE ŠKOLE ✿

1. nagrada:

Nikola PAVIČIĆ, 2. razred, XI. gimnazija, Zagreb

Mentorica: Sandra GABRIĆ PRIMORAC

Iz pjesama Nikole Pavičića vidljiva je kako njegova uronjenost u lektiru, kroz koju još traži svoj glas, tako i zainteresiranost za ljude, društvene probleme i duh grada. Kao izvrstan opažač, Nikola ipak ne propušta dodati emotivnu reakciju na ono što vidi i izraziti suosjećanje prema poniženima, pri čemu mu nisu strane ni tzv. „teške“ teme. Njegov je izraz zanimljiv, a forme raznolike, od klasičnih strofa preko kratkih stihovnih bilješki pa do pjesme u prozi. Uspije li dodatno osamostaliti svoj pjesnički jezik, npr. u smjeru pjesme „Balada“ („Osvijetlilo ju je u odrazu mutne vode / po kojoj plutaju ostatci ručka“) ili „Kontrasti“ („Ta kuća tako je stara da je na fasadi procvjetala gipsana livada“) Nikolu može očekivati lijepa pjesnička budućnost.

2. nagrada:

Paola VLAČIĆ, 3. r., Srednja škola Mate Blažine, Labin

Mentorica: Branka KOMLJENOVIĆ

Pjesnikinja Paola Vlačić ispisuje duge ispovjedne pjesničke nizove; njezina se poezija, donekle obojena utjecajem američkih beatnika, drzovito obraća zamišljenom sugovorniku, jasno zacrtavajući granice svoga iskustva i svijeta u (neizrečenoj) opreci prema svijetu koji su nametnuli (i iskusili) drugi. U ovim inteligentno ispisanim pjesmama progovara glas koji se zalaže za mladenački nekonformizam, ali katkad upadne u zamku upravo onoga svijeta i diskursa protiv kojeg se buni. Najveća vrlina ove poezije je njezino glatko prelaženje iz jedne u drugu vrstu pisma (stih prelazi u prozu, proza se razigrava u dijalogu), a „Ljetna pjesma“jedan je od uspjelijih tekstova rukopisa koji traži pravu mjeru da zabilježi bȉlo vlastitog i iskustva svoje generacije.

3. nagrada:

Marin BILIĆ, 2. razred, Glazbena škola Ivana Matetića Ronjgova, Rijeka

Mentorica: Ines BORČIĆ

Melodioznost i ritmičnost stiha glavna je odlika pjesama Marina Bilića, koje uvijek teže za asonancom i rimom, često vrlo vješto izvedenom. Njihova klasičnost, pa čak i arhaičnost privlačne su kad slikovito prenose trenutke nalik otkrivenju i spoznaji: „Brazde optočene iskrama noći / Podižu prošlost iz lijene crnine“. Ističemo formalnu ljepotu i eleganciju Marinove poezije, čiju se muzikalnost usuđujemo povezati s njegovom glazbenom naobrazbom. Sažete i jasne slike te poezije ponekad pomute jedino patetični momenti koji nikom tko je bio mlad nisu strani i koji, nadamo se, neće postati zaprekom daljnjem razvoju njegova pisanja.

…………..

Žiri Goranovog proljeća: Goran Čolakhodžić i Ana Brnardić | Izvor: knjiznice.nsk.hr