Jučer-danas-sutra
8. RUJNA > MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI
Stručni skup „Digitalna pismenost i strategije digitalne uključenosti“
objavljeno: 7. rujna 2021.

Hrvatsko čitateljsko društvo nacionalna je udruga koja u svrhu promicanja i istraživanja čitanja svake godine povodom Međunarodnog dana pismenosti, 8. rujna, organizira stručni skup s ciljem okupljanja stručne javnosti i poticanjem rasprava o pismenosti(ma) i dobrobitima čitanja u hrvatskom društvu. Ove godine, u suradnji s Hrvatskom knjižnicom za slijepe i Školskom knjigom, stručni skup pod nazivom Digitalna pismenost i strategije digitalne uključenosti, održat će se virtualno u srijedu, 8. rujna 2021.

Prijavljeni sudionici trebaju se registrirati putem poveznice OVDJE.

U suvremenom društvu posljednjih desetljeća svjedočimo značajnim promjenama u čitanju i pisanju koje je potaknula digitalna revolucija. S obzirom na to da digitalni svijet sve više dominira nad fizičkim svijetom, potrebno je veću pažnju posvetiti digitalnoj uključenosti, kako bi svakom članu društva, uključujući i one u nepovoljnom položaju, bio omogućen pristup i korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT).

Sudionici bi na skupu trebali dobiti odgovor na ova pitanja:

1.] Hoće li digitalne tehnologije olakšati pristup odraslima koji su isključeni iz procesa učenja, ili će zapravo podići nove, čak još i veće barijere?

2.] Jesu li opravdani strahovi od porasta korištenja digitalnih tehnologija kao alata za komunikaciju, trgovinu, građanski angažman i učenje, koji mogu dovesti do veće, a možda čak i ozbiljnije nejednakosti za pojedine grupe u društvu?

3.] Na koji način osigurati i doprinijeti razvoju digitalne ekonomije i društva?

Uvodno predavanje održat će dr. sc. Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu koji će prikazati rezultate upravo provedenog istraživanja o iskustvima učenika u online i učioničkom okružju. Posebni predavač na skupu bit će Jeroen Clemens, stručnjak u području digitalne pismenosti i podučavanja jezika, neovisni savjetnik, trener, istraživač, učitelj i govornik. Živi u Nizozemskoj i član je tematske radne skupine za poticanje i istraživanje digitalne pismenosti u udruzi ELINET (European Literacy Policy Network) koja je odgovorna za istraživački projekt „Poboljšanje vještina digitalne pismenosti: primjeri dobre prakse predškolskog i osnovnoškolskog obrazovanja“ za 2020./21. godinu.

PROGRAM:

🔸 dr. sc. Boris Jokić (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu): Uvodno predavanje

🔸  dr. sc. Sandra Kučina Softić (Sveučilište u Zagrebu, Sveučilišni računski centar – Srce): Digitalno kompetentni nastavnici za kreativne digitalne studente

🔸  Jelena Lešaja i Ivana Vinko (Hrvatska knjižnica za slijepe): Digitalno inkluzivne knjižnične usluge za slijepe

🔸  Jeroen Clemens (ELINET Association – European Literacy Policy Network Association): Digitalna pismenost: izazov za sve nas

🔸  Josip Strija (Hrvatska mreža školskih knjižničara): Digitalni jaz ili stalni izazovi pred školskim knjižničarima

🔸  mr. sc. Emica Calogjera Rogić (Školska knjiga): Nakladništvo u pandemijsko doba

🔸  dr. sc. Nives Tomašević, izv. prof. (Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Akademija za umjetnost i kulturu, Odsjek za kulturu, medije i menadžment): Čitanje pametnih tekstova i proširivanje čitateljske stvarnosti

🔸 Majda Milevoj Klapčić i Petar Dundara (Srednja škola Mate Blažine Labin): Male slobodne knjižnice iz startupa re-Book

Stručno glasilo Hrčak br. 61-62 sadržavat će sažetke izlaganja skupa.

Tema skupa tradicionalno je usmjerena na povezivanje ljudi koji rade na poticanju pismenosti na svim razinama – od vrtića, preko škole i visokoškolskih ustanova do obitelji i knjižnica – kako bi svi, surađujući, djelovali na razvoj čitateljskih sposobnosti djece, učenika i studenata te tako pridonijeli obrazovanijem, sposobnijem i razvijenijem društvu. [ Izvornik: hcd.hr ]