Nesumnjivo je da posao učitelja u 21. stoljeću doživljava brojne preobrazbe ponajviše uzrokovane napretkom tehnologije čiji je utjecaj prožeo sve razine društvenog života, uključujući izobrazbu.
Danas se od učitelja očekuje poznavanje digitalnih vještina i uklapanje i te vrste znanja u sustav novih obrazovnih vrijednosti.
Preuzimanje sedam uloga
Prema mišljenju stručnjaka, učitelji 21. stoljeća, odnosno „umreženi“ ili „digitalni“ učitelji kako ih još zovu, moraju znati dijeliti i oblikovati internetske alate, sudjelovati u profesionalnim mrežama i svakako, pomagati učenicima da izgrade vlastite mreže za učenje i postanu digitalni globalni građani. Uz to, moraju biti sposobni preuzeti sljedeće uloge:
POKRETAČ
Ne smiju čekati druge da preuzmu inicijativu, nego moraju biti prvi. Učenicima trebaju pokazati da se isplati preuzimanje inicijative i rizika.
SURADNIK
Učiteljsko zanimanje nužno podrazumijeva suradnju podjednako s kolegama i učenicima.
UZOR
Posao učitelja nije samo iznositi informacije učenicima nego vlastitim primjerom i ponašanjem dokazati valjanost procesa cjeloživotnog učenja.
VIZIONAR
Učitelji moraju biti sposobni prepoznati potencijal i značaj najnovijih tehnologija, a znanje o tome uskladiti s kurikulumom i približiti učenicima.
UČENIK
Učenje je neprekidan, cjeloživotni proces. Očekuje se da učitelji budu svakodnevno u potrazi za znanjem uz pomoć suvremene tehnologije, usklađujući svoje vještine sa zahtjevima dinamičnoga globalnog okruženja.
KOMUNIKATOR
„Učitelji 21. stoljeća“ moraju biti izvrsno upoznati s komunikacijskim i informacijskim tehnologijama te načinima njihove učinkovite uporabe.
PRILAGOĐAVAČ
Uputno je da učitelji neprekidno prilagođavaju svoj nastavni stil, usklađujući ga sa zahtjevima novih kurikuluma i tehnologija, ali i sa sposobnošću učenja različitih dobnih skupina i novim dinamičnim nastavnim iskustvom.