Pljesak molim
Učenici uživali u nastavnoj temi o grafičkoj modelaciji iz novog udžbenika Moje boje 5!
objavljeno: 1. veljače 2014.

Učiteljica Josipa Čačić iz OŠ Šimuna Kožičića Benje u Zadru sa svojim je učenicima obradila nastavnu temu grafičke modelacije iz novog udžbenika Moje boje 5. Kako je izvela cijeli sat i kako su učenici savladali taj likovni problem pročitajte u nastavku.

GRAFIČKA MODELACIJA

5.RAZREDI

CJELINA:POVRŠINA

NASTAVNA TEMA: GRAFIČKA MODELACIJA

LIKOVNI PROBLEMI: GRAFIČKA MODELACIJA,SKUPLJENO-RASPRŠENO

LIKOVNO-TEHNIČKA SREDSTVA: SLIKARSKI UGLJEN I BIJELA KREDA NA SIVOM ILI SMEĐEM PAKPAPIRU

 Grafička modelacija

Učenici su promatrali fotografiju slojeva na Zemljinoj površini. Uočavali su crte po toku, debljini i gustoći. Gdje su crte rjeđe, a gdje se zgušnjavaju i zašto?

Grafička modelacija

Zatim su na primjerima triju kugli iz udžbenika razgovarali po čemu se razlikuje njihovo oblikovanje. Zaključili su da oblikovanje i zaobljivanje nazivamo modeliranjem te da su sve tri kugle nacrtane na plohi, ali da različite modelacije stvaraju privid zaobljenosti.

Učenici su analizirali umjetničke reprodukcije crteža Michelangela „Studije figura“ i Picassa „Kupač s loptom“  te uočili zbog čega su negdje crte skupljene/raspršene, a na pojedinim mjestima i zakrivljene. Uvidjeli su važnost uloge svjetla i sjene.

Naučili su da se takav postupak izražavanja volumena, udubljenja i izbočenja u prostoru pomoću različitih gustoća crta ili točaka naziva grafička modelacija.

Grafička modelacija

 

Nakon motivacije zadatak je bio grafičkom modelacijom stvoriti privid volumena stijene. Trebali su proučiti koje će dijelove stijene oblikovati zgusnutim, a koje raspršenim crtama, gdje će biti crte različitog toka, debljine i gustoće, upotrebljavajući slikarski ugljen i bijelu kredu na smeđem ili sivom pakpapiru.

Grafička modelacija

Vrednovanjem likovnih uradaka odabrali su najoriginalniji crtež. Raspravljali su što je na radovima neobično i drugačije? Kako su crte raspoređene po skupinama da bi izrazile volumen, udubljenje i izbočenje u prostoru? Koji je rad najbolje dočarao volumen stijene? Čime je to postignuto? Na kojem bi radu promijenili gustoću tako da bolje opisuje udubljenje i izbočenje, svijetlo-sjenu na stijeni?

Učenici su uživali koristeću se udžbenikom Moje boje.

 

Autorica: Josipa Čačić, prof. likovne kulture, OŠ Šimuna Kožičića Benje