Savjeti stručnjaka
Djeca trebaju čuti glas roditelja
objavljeno: 20. prosinca 2013.

Kada djeca krenu u školu, već postoje određene razlike među njima u njihovim jezičnim sposobnostima. Te rane razlike mogu znatno utjecati na njihove rezultate u školi jer učitelji velik dio svojih uputa prenose djeci razgovarajući s njima.

Odakle te razlike?

Dokazano je da rani razvoj jezika ovisi o broju riječi koji djeca čuju od roditelja u najranijem razdoblju života. Što roditelji više govore svojoj djeci u njihovoj blizini, više se razvija dječja sposobnost razumijevanja govora i učenja riječi.

Istraživanja, primjerice, upućuju na to da je broj riječi izgovorenih djeci u  19. mjesecu njihova života važan za njihov vokabular u dobi od 24 mjeseca. Usto, broj riječi izgovorenih djeci povezan je s brzinom i učinkovitošću kojom djeca povezuju slike s riječima koje čuju.

Statistička analiza pokazala je da djeca koja su od najranije dobi imala priliku slušati više riječi u dobi od 24 mjeseca lakše prepoznaju riječi u govoru od svojih vršnjaka koji su od rođenja slušali manje riječi. Ne samo da djeca koja su od najranije dobi izložena većem bogatstvu riječi bolje razumiju jezik od svojih vršnjaka naviknutih na skromniji rječnički fond nego počinju i ranije govoriti. Kad djeca više govore, odrasli im se češće obraćaju. Djeca trebaju čuti roditelje

Takva istraživanja pokazuju koliko je važno u kakvu okružju rastu djeca. Mozak malenog djeteta razvija se vrlo brzo i njegov je razvoj usko povezan s onim što se događa oko njega.. Što su djeca više uronjena u kompleksan jezični okoliš, bolje se razvijaju njihove jezične sposobnosti. Taj im rani razvoj daje veliku prednost kad krenu u školu.