Savjeti stručnjaka
Inteligentne navike razmišljanja – put prema izvrsnosti
objavljeno: 4. studenoga 2013.

Počnemo li inteligentne navike razmišljanja razvijati kod svojih učenika naši će učenici ostati motivirani, zadovoljni i ambiciozni. Saznajte koje su to navike i kako ih poučavati.

Čovjek je često suočen s problemom koji u određenom trenutku ne zna riješiti pa reagira na jedan od dva načina: destruktivno ili konstruktivno.

Destruktivan način ponašanja ne traži rješenje optužujući okolnosti i tražeći opravdanje za nemogućnost rješenja problema. Takvo ponašanje navede čovjeka da čini nešto nagonski: zaleti se, odustane, obeshrabri se, padne u depresiju ili postane agresivan. Destruktivan način ponašanja pred problemima na neki je način nagonski, samoobrambeni: ne znaš riješiti problem pa napadaš ili bježiš.

Konstruktivan je način rješavanja problema model naučenoga ponašanja koji stvara rješenje, navede čovjeka na iskušavanje raznih strategija, kombinira svoja iskustva i pretpostavke, zadržava pozitivan stav i onda kad griješi. Štoviše, koji konstruktivno razmišlja, pogrješku doživljava kao stubu, koja ga je dovela bliže rješenju, pokazavši mu od kojeg načina rješavanja problema treba što prije odustati budući da ne vodi k cilju.

Inteligentne su navike razmišljanja na putu prema izvrsnosti zapravo navike konstruktivnoga razmišljanja. Počnemo li takve navike razvijati kod svojih učenika još u prvome razredu, naši će  učenici ostati motivirani, zadovoljni i ambiciozni, a vrlo je vjerojatno da ćemo radeći tako i u razredu imati bolju radnu atmosferu i manje agresije.

Koje su inteligentne navike razmišljanja i kako ih poučavati? Na to pitanje postoji bezbroj odgovora, a na sljedećoj slici nudimo šesnaest inteligentnih navika smatrajući ih najvažnijima.

 

Detaljnije o tome što pojedina navika inteligentnoga razmišljanja znači i kako je razvijati kod učenika, čitajte sljedeći tjedan.