Savjeti stručnjaka
Likovna kultura – Metodički centar
objavljeno: 31. listopada 2013.

Predstavljamo vam zanimljiv portal za likovnu kulturu autora Školske knjige mr. Miroslava Huzjaka – http://likovna-kultura.ufzg.unizg.hr/index.htm

Dobro došli u Metodički centar s uputama za oblikovanje i vođenje sata likovne kulture u razrednoj nastavi!

Svrha je ovih stranica sveobuhvatna metodička i praktična pomoć učiteljima u oblikovanju i izvođenju nastavnih sati. Učitelji će ovdje pronaći razrađene nastavne jedinice razvrstane prema području rada, primjere dječjih radova radi usporedbe s vlastitim rezultatima, reproducirana umjetnička djela kojima će se moći koristiti kako bi u djece razvijali sposobnost promatranja i uočavanja likovnih problema te tekstove s pomoću kojih će se moći dodatno stručno osposobiti.

Djeca crtaju na satu likovne kulture

„Što vidiš to postaješ.”

Psiholozi Joseph Hubel i David Weisel izveli su pokus u kojem su tri skupine mačića smjestili u pomno izolirani okoliš čim su oni otvorili oči. Prvu su skupinu smjestili  u bijelu kutiju s vodoravnim crnimprugama, drugu u bijelu kutiju s okomitim crnim prugama, a treću u jednostavnu bijelu kutiju.

Nakon što su mačići proveli u takvim uvjetima nekoliko dana tijekom kojih se razvijao njihov vid, mozak im se doživotno prilagodio onome što ih je okruživalo. Mačići koji su bili u kutiji s vodoravnim prugama nisu mogli uočiti ništa okomito pa su natrčavali na noge stolaca jer ih nisu uočavali zato što su okomite. Životinje iz kutije s okomitim prugama imale su upravo suprotan problem – nisu bile sposobne opaziti vodoravne crte. Mačići iz bijele kutije bili su još nesposobniji snalaziti se u prostoru. Te su životinje postale ono što su vidjele jer su neuroni odgovorni za vid bili usko programirani.

I ljudski mozak žrtvuje nešto od svoje neograničene svijesti ako svijet opaža sputan granicama. Bez mogućnosti da se transcendira, ta je parcijalna sljepoća neizbježna.

Iz knjige Quantum healing Deepaka Chopre, Bantam Book, New York, 1989.

Kreativnost na satu likovne kulture

O autoru

Mr. Miroslav Huzjak rođen je 1969. g. u Zagrebu u kojem je završio Školu primijenjenih umjetnosti, odsjek grafičkih tehnika. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na nastavničkom odjelu, u grafičkoj klasi prof. Ivice Šiška. Radio je kao profesor likovne kulture u osnovnoj školi, a od 1996. radi na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na Odsjeku za izobrazbu učitelja kao predavač metodike likovne kulture. Kao predavač i voditelj likovnih aktivnosti, sudjelovao je na 3. i 4. ljetnoj školi djece i mladeži Roma u Zagrebu, a autor je i voditelj dječje likovne radionice „Duga”.

Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU), Zadruge likovnih umjetnika Hrvatske (LIKUM) i Hrvatske udruge nastavnika likovnih umjetnosti (HUNLU). Objavljuje stripove i ilustracije, a izlagao je na više samostalnih i skupnih izložaba. Organizator je triju izložaba dječjih radova.

Magistrirao je s temom „E-učenje u cjeloživotnom obrazovanju učitelja primarnog obrazovanja – nastavni predmet likovna kultura”. Autor je udžbenika Likovne kulture Učimo gledati 1 – 8 s CD-ovima, priručnika za nastavnike, mapa reprodukcija Učimo gledati 1 – 4 i likovne mape papira s didaktičkim materijalom u izdanju Školske knjige.