Savjeti stručnjaka
Prosumerski princip i okrenuta učionica
objavljeno: 18. studenoga 2013.
Jednostavno obožavam YouTube kao alat za učenje. Kad na brzinu želim nešto napraviti, a ne znam kako, zavirim na YouTube i pronađem neki tutorijal. Zahvaljujući tome što su današnji naraštaji digitalno narcisoidni, da vole vidjeti svoje ime i svoje uratke na internetu, više gotovo i nema stvari koja se ne bi mogla naučiti na tom najpoznatijem Web 2.0 alatu. Sviđaju mi se slike koje iskoračuju iz slike, npr. tigar iskorači iz svoje fotografije i pije vodu s druge fotografije. Trebalo mi je nekoliko minuta da nađem tutorijal, pola sata igranja i vježbe i – prosumerska je slika gotova.

Nekad su ljudi, da bi naučili napraviti takvo što, plaćali tečajeve i danima odlazili na predavanja. Sad samo trebaju znati što žele, otići na YouTube i klik-klik… naučiti. To motivira, zar ne? 

Sa svojih gotovo šezdeset godina nikako se ne mogu smatrati novom generacijom , ali ako sam ja postala ovisna o učenju s YouTubea, zamislite samo koliko je našim učenicima milije tako učiti nego slušajući nas pred pločom, bijele od krede. Ne govori li to u prilog obrnutoj učionici u kojoj učiš kod kuće (npr. s pomoću filmića s YouTubea), a u školi ti učitelj pomaže da shvatiš ono što ti je ostalo nejasno? Što možemo izgubiti pokušamo li katkad „okrenuti” razred i dopustiti učenicima da uče na način koji ih najviše motivira?

Prosumer

 

Autorica: Dinka Juričić