Školska knjiga za vas
UREDNICI SAVJETUJU
Dinara – bioraznolikost u visinama
objavljeno: 25. veljače 2021.

Kako povezati park prirode, bioraznolikost i dišni sustav čovjeka? Predlažemo nekoliko aktivnosti kojima ćete učenike potaknuti na aktivno učenje, istraživanje, kritičko promišljanje i donošenje zaključaka, a ujedno su aktivnosti interaktivne i multidisciplinarne.

Dinara je proglašena našim 12. parkom prirode što možete iskoristiti kao odličan uvod kako bi učenici upoznali bioraznolikost Dinare, a vođenim učenjem neprimjetno ćete ih dovesti do zraka i njegovih svojstava te do prilagodbi organizama, a onda i do dišnog sustava. OVDJE učenici mogu ući u virtualnu stvarnost i obići neke zaštićene dijelove Dinare – izvor Cetine i Krke te najviši vrh Sinjal.

Piše: Melita Povalec, urednica prirode i biologije, pripremila je za vas nekoliko aktivnosti koje potiču učenike na aktivno učenje, istraživanje i kritičko promišljanje

Na pojedinim dijelovima mogu pronaći slike rijetkih i endemičnih vrsta biljaka i životinja na Dinari. Pomoću križaljke učenici dolaze do naziva najvišeg vrha Hrvatske čija je visina napisana na jednoj od scena u virtualnoj stvarnosti.

Učenike motivirajte da zamisle kako se uspinju na vrh Sinjal, na 1 831 m nadmorske visine i zapišu kako se osjećaju i primjećuju li neke promjene u svojem tijelu.

Mogu provesti i istraživanje što se događa s atmosferskim tlakom i gustoćom zraka na višim nadmorskim visinama.

Vjerojatno su mnogi doživjeli morsku bolest, ali možda ne znaju da postoji i visinska bolest. OVDJE mogu istražiti zašto do nje dolazi, koji su simptomi i kako spriječiti pojavu bolesti.

Učenici mogu pokušati vizualno prikazati što se događa s disanjem na višim nadmorskim visinama. Stripom mogu predočiti simptome visinske bolesti i kako ih spriječiti. Ovaj videozapis može im pomoći u shvaćanju kako nadmorska visina utječe na naše disanje.

Nastavno na videozapis učenici mogu istražiti zašto neki sportaši odlaze na visinske pripreme i kako im to pomaže u sportskim uspjesima.

Zanimljivo je istražiti i kako žive ljudi na Tibetu na visini od 4 200 metara nadmorske visine. Koje im anatomske predispozicije u tome pomažu i koju je ulogu imala evolucija u toj prilagodbi?

Želimo vam uspješne „visinske” pripreme za sat i nadamo se da ćete implementirati neke predložene aktivnosti.