Školska knjiga za vas
UREDNICE ŠKOLSKE KNJIGE
Najveće zadovoljstvo u našem poslu je riješiti konkretan problem učitelja
objavljeno: 7. svibnja 2020.

U svibnju nam se bliži novi izbor udžbenika za sljedeću školsku godinu. Urednički tim Školske knjige u mjesecima iza nas marljivo je radio na novim izdanjima udžbenika i drugih nastavnih materijala. Ispričali su nam kako izgleda proces izrade udžbenika i što izdanja Školske knjige čini posebnima.

Proces izrade udžbenika počinje s autorima koji osmišljavaju sadržaj, kreiraju zadatke za radne bilježnice i druge materijale koji se koriste u razrednoj nastavi. Autori Školske knjige dolaze iz redova učitelja, a u stvaranju sadržaja oslanjaju se na svoje bogato iskustvo iz učionice.

“Naši autori i suradnici imaju dugogodišnje iskustvo i to iskustvo koriste u kreiranju udžbenika koji su uvijek najviše razine kvalitete. Razmišljaju na moderan i suvremen način. Mogu reći da su naši autori jako kreativni, puni su ideja. To su najkvalitetniji ljudi na tržištu”, kaže urednica Željka VUKUŠIĆ.

Kako postižu najvišu kvalitetu

Jednom kada završe, autori rukopise budućih udžbenika šalju urednicima. “Proces redakture je središnji dio posla svakog urednika. Jako je važno da pronađemo svaku dvojbenu formulaciju, sve što bi moglo ostaviti otvorena pitanja, uklonimo svaku nejasnoću”, dodaje urednica Slavenka HALAČEV.

Uredničku redakturu slijedi još jedan krug kontrole koji čine recenzenti. “Nakon što tekst prođu urednici, šalje se recenzentima koji su specijalizirani za pojedino područje na dodatnu stručnu doradu. Zatim slijedi lektura, te se materijal obogaćuje slikama, grafikonima i drugim vizualnim prikazima. Taj dio također oblikuje urednik i nakon toga se budući udžbenik šalje grafičaru”, pojašnjava Halačev.

Urednici su podrška učiteljima

No, ono što udžbenike Školske knjige izdvaja od ostalih u ponudi je to što su kreirani prema specifičnim potrebama učitelja. “Mi smo u svome radu u konstantom doticaju s učiteljima. Svaki razgovor s njima je kao jedan novi prozor u svijet. Jako je korisno čuti njihove priče i iskustva. Iz prve ruke čuti kakva su djeca, kako reagiraju na materijale, što se pokazalo korisno u nastavi, kakav je input od roditelja. Jako je važno da znamo kako naši udžbenici žive”, kaže Halačev.

Školska knjiga je posvećena podršci učiteljima, kroz svoj sustav promotora koji su tijekom cijele godine prisutni u školama, ali i kroz podršku koju učitelji imaju u urednicima. U bilo kojem trenutku mogu kontaktirati urednike, tražiti pojašnjenja i konzultirati se kako bi nastavni proces išao glatko. A mogu i sugerirati proizvode koji bi im riješili neki konkretan problem u nastavi.

“Urednici Školske knjige svakodnevno pomažu učiteljima. Osluškujemo pritom njihove potrebe. Oni nam daju svoje prijedloge, a mi ih implementiramo. Tako, uostalom, i znamo da će ti materijali biti od pomoći učiteljima. Jer su ideje došle od njih samih”, ističe Vukušić. Naglašava primjer materijala koji su kreirali kako bi učiteljima pomogli da lakše vrednuju znanje iz područja lektire.

“Možda najčešće pitanje je bilo – Imate li nešto za lektiru? Vidjeli smo da im je potrebna pomoć oko vrednovanja, pa smo osmislili radne bilježnice kojima je namjena provjeravanje znanja iz lektire. Zanimljivo, autorice tih radnih bilježnica su također učiteljice razredne nastave, tako da su dobro razumjele problematiku i znale su što točno učiteljima treba”, pojašnjava.

Učitelji kao inspiracija

Dijana TOPLJAK također ističe komunikaciju s učiteljima kao glavnu inspiraciju pri kreiranju materijala. “Taj dio posla me doista veseli. Veliko je zadovoljstvo kada uspijemo ideju koja je nastala u razredu pretvoriti u novi proizvod.

Recimo, jedan od meni dražih primjera je slučaj u kojem je jedna učiteljica za svoje potrebe osmislila didaktičko pomagalo za učenike prvih razreda koje im pomaže u usvajanju brojeva od 1 do 20. Ispričala mi je kako se njime služi u nastavi, ja sam to prepoznala kao dobar primjer i doista smo proizveli to pomagalo. Danas je dostupno svim učiteljima i reakcije koje dobivamo su sjajne”, kaže.

Osnovni preduvjet za dobro obavljanje posla urednika je ljubav prema tom poslu. “Morate imati i dobro oko, znati prepoznati kvalitetne ideje i imati osjećaj za to što bi moglo pomoći učiteljima. Ali prije svega morate voljeti svoj posao”, naglašava Topljak.

Najveća je prednost Školske knjige, uz svu profesionalnu posvećenost izradi najkvalitetnijih udžbenika, upravo u stalnoj i dokazanoj usmjerenosti na podršci učiteljima u njihovom radu.