Školska knjiga za vas
UREDNICE ŠKOLSKE KNJIGE
“Ovo su razlozi zbog kojih je Školska knjiga broj jedan”
objavljeno: 5. svibnja 2022.

Učiteljski posao prepun je izazova. Nepredvidive okolnosti, kao što je to bila pandemija, pred njih su stavile situacije s kojima se ranije nikada nisu susreli. Osim toga, velik broj njih treba svakodnevno nastavu prilagoditi i različitim potrebama učenika, a u tom području svaka pomoć je dobrodošla. Svega toga itekako su svjesne urednice Školske knjige koje su i same radile u nastavi.

Svoje vrijedno iskustvo danas koriste za stvaranje udžbenika Školske knjige i drugih obrazovnih materijala kojima olakšavaju posao svakome učitelju i čine ga još ljepšim. Više o svom iskustvu, kreativnim procesima te onome na što su najponosnije otkrile su nam u inspirativnom intervjuu.

LJILJANA STUDENI:

“Važno nam je poticati trendove u obrazovanju”

Donedavno sam radila u školi i godinama sam, kao i svi učitelji, priželjkivala i očekivala rasterećenje u poslovima povezanim  s dokumentacijom. To se često najavljivalo, no kao da smo čekali Godota. Konačno smo to i doživjeli zahvaljujući angažmanu brojnih timova i suradnika Školske knjige koji su entuzijastično radili na razvoju aplikacije Asistent. S njom će učitelji u kraćem vremenu imati stručno pripremljenu podršku za rad s učenicima s teškoćama te mogućnost iznimno brze pripreme za neposredan rad s učenicima.

LJILJANA STUDENI

Također, danas je preporuka provoditi suvremenu i istraživačku nastavu, no realnost je takva da ponekad učitelji i učiteljice ne mogu niti fotokopirati ono što žele ili trebaju za svoj nastavni rad. Zato Školska knjiga ulaže u kvalitetu obrazovanja, jer uz udžbenike osigurava i bogatstvo didaktičkih materijala te pomagala za suvremenu, kreativnu, istraživačku nastavu, koju naši učenici zaista zaslužuju. To je izravno ulaganje u sustav, u zadovoljstvo samih učitelja te motivaciju učenika.

Kao urednica za hrvatski jezik, posebno sam ponosna na to što sam imala priliku pridonijeti kvalitetnijem provođenju područja kulture i medija u nastavi, prije svega filmske kulture i informacijske pismenosti. U Školskoj knjizi ostvarila sam brojne dobre suradnje koje su rezultirale otkupljivanjem prava za nove filmske naslove, hrvatske animirane i igrane filmove. Naša digitalna platforma, e-sfera, pruža izvrsno rješenje za jednostavan pristup svim digitalnim, medijskim i multimedijskim sadržajima, pa tako i filmovima. Učiteljima su dostupni jednim klikom na kod pokraj naslova u udžbeniku, a učenicima skeniranjem koda. Imaju priliku gledati neke filmove koje u ovome trenutku ne mogu vidjeti čak ni u kinima, učiti o filmu kao umjetničkom području, izravnim pristupom putem koda čuti i zvučni zapis prvog javljanja voditeljice Radio Zagreba Božene Begović u eter (iz 1926. godine) te razviti kritičko mišljenje u odnosu na medijske sadržaje, što je danas iznimno važno.

Vrlo mi je prirastao srcu i rad na materijalima pod nazivom “Hrvatski i ja” za učenike kojima hrvatski jezik nije materinski. Sastoje se od radnih listova s digitalnim sadržajima za učenike te priručnika za pripremu učitelja. Sada se učenici iz Ukrajine intenzivno uključuju u naš obrazovni sustav. Vjerujem da je vrijedan mnogima koji se s tim izazovom susreću u svojoj nastavi.

Iznimno sam sretna što radim u izdavačkoj kući koja potiče dobre trendove u obrazovanju. To je činjenica. Osim prethodno spomenutih primjera koji to dokazuju, iznijet ću još jedan zanimljiv primjer. Nedavno smo objavili izvrstan priručnik za nastavu Domaćinstva, koji je potaknuo mnoge učiteljice i učitelje u Hrvatskoj da ga uvedu kao izvannastavnu aktivnost. Znam za primjer škole koja je nabavila štednjak te se ozbiljno bavi opremanjem za provođenje ove izvannastavne aktivnosti. Djeca se masovno upisuju na Domaćinstvo, uče vještine koje su vrijedne i korisne za život, a upravo su te promjene ono što želimo vidjeti kao dio Školske knjige.

DIJANA TOPLJAK:

“Povezanost s učiteljima ključna je za uspjeh”

Školska knjiga je broj jedan na tržištu i najbolji izbor naših učitelja zato što im pružamo cjelovitu podršku: najbolje udžbenike i druge obrazovne materijale, dodatne digitalne sadržaje, didaktičke materijale koji su dio 5+ kluba vjernosti, ali i profesionalno usavršavanje naših korisnika.

DIJANA TOPLJAK

Glavna nam je nit vodilja u stvaranju novih materijala kontinuirana komunikacija s učiteljima, dogovor i slušanje njihovih potreba. Oni to prepoznaju, a to nam je najvažnije. Kad razgovaram s učiteljima, volim im naglasiti koliko mi je važno njihovo mišljenje. Prepoznajemo trud naših korisnika i rado primjere dobre prakse implementiramo u podršku 5+ kluba.

U 5+ klubu uređujemo i osmišljavamo dodatna edukativna izdanja, plakate, didaktičke materijale te priručnike za izvođenje nastave. Posebno bih istaknula 5+ priručnike i bogatu podršku za Likovnu kulturu, Tjelesnu i zdravstvenu kulturu te Sat razrednika. Pri osmišljavanju dodatnih didaktičkih materijala u 5+ klubu vrlo je važna kreativnost, ali i osluškivanje potreba naših učitelja.

Budući da sam i ja učiteljica razredne nastave, posebno me raduje što sada kao urednica u Školskoj knjizi imam priliku stvarati sve ono što je nekada meni bilo potrebno za organizaciju i izvođenje nastave.

Upravo mi iskustvo rada u razrednoj nastavi omogućava stvaranje kvalitetne podrške za naše korisnike.

JOSIPA BLAGUS:

“Brzo reagiramo na aktualne promjene”

Razred je živo tijelo koje je svakodnevno podložno promjenama, a Školska knjiga prati sve te promjene. Neprestano smo u kontaktu s učiteljima, a iz toga proizlazi sve što stvaramo. Kada je stigla obavijest o tome da će u ožujku 2020. početi online nastava zbog pandemije, javnost je za to saznala u petak. Školska knjiga je u ponedjeljak imala spremne materijale za izvođenje nastave na daljinu, a ta podrška i dalje traje. Ono što nas čini drugačijima jest da uvijek reagiramo u vrlo kratkom roku.

JOSIPA BLAGUS

Posao urednika u Školskoj knjizi podrazumijeva komponentnu fleksibilnosti, praćenje trendova i stvaranje digitalnih sadržaja.

Kako živimo u razdoblju četvrte tehnološke revolucije, moramo koristiti mogućnosti koje nam tehnologija nudi u obrazovnom svijetu pazeći da učenici ostanu u najučinkovitijem okruženju za učenje, kao i na sigurnost svakog učenika. Naši dodatni digitalni sadržaji pomno su osmišljeni i napravljeni na digitalnim platformama koje su današnjim učenicima aktualne i motivirajuće za učenje.

Osim dodatnog digitalnog sadržaja za učenike, svakodnevno razvijamo aplikacije za učitelje. Uz Slovopis, aplikaciju koja je odavno pronašla svoje mjesto u hrvatskim učionicama, osmisli smo i aplikaciju Matematička ploča. I to je aplikacija koja učiteljima olakšava rad u razredu, a učenike potiče na veću angažiranost u učenju.

Svakodnevno nadograđujemo i proširujemo podršku učiteljima. Osim podrške na e-sferi i u aplikaciji Asistent, podrška smo i na društvenim mrežama. Urednici Školske knjige svakodnevno su prisutni na društvenim mrežama, gdje također reagiramo na učiteljske upite u vrlo kratkom roku.

ŽELJKA VUKUŠIĆ:

“Prihvaćamo sve sugestije učitelja”

Školska knjiga je broj jedan na tržištu jer sluša svoje korisnike. Uvijek slušamo ono što nam govore naši učitelji i učiteljice, prihvaćamo i poštujemo sve njihove prijedloge i savjete. Kada vidimo da njihovi učenici imaju određene potrebe, radimo upravo na takvim materijalima. Uvijek želimo da naša suradnja bude ispunjena na obostrano zadovoljstvo.

ŽELJKA VUKUŠIĆ

Podrška učiteljima obuhvaća više od udžbenika. Imamo i niz drugih obrazovnih materijala. Što se tiče Hrvatskog jezika, mogu reći da smo pokrili sva područja koja su učiteljima potrebna. Mislili smo i na učenike s teškoćama, pa imamo i materijale koji su prilagođeni njima. Osim tiskanih materijala, imamo i brojne digitalne sadržaje koji su vezani za sva područja Hrvatskog jezika. To nisu samo sadržaji koji su podrška učiteljima nego su tu i sadržaji za učenike za ponavljanje i utvrđivanje naučenog.

Želimo da priprema učitelja za nastavu bude olakšana. I sama sam radila u školi, pa znam koliko vremena oduzima priprema za nastavu. Zato je sada učiteljima sve na jednom mjestu, ne moraju tragati za različitim sadržajima. Sve im je lako dostupno, a opet raznovrsno. Kreativnost u tome ima jako veliku ulogu. Sretna sam što radim na ovom radnom mjestu je upravo tu kreativnost moramo pretočiti u stvarne sadržaje. Na koncu, ti materijali moraju biti privlačni i zato je kreativnost još važnija. Važno je da se u učeniku razvija želja za učenjem i istraživanjem kada gleda te materijale. Lijepe povratne informacije učitelja i učiteljica o tome koliko su zadovoljni našim sadržajem jest ono na što sam najponosnija u svojoj karijeri.

SLAVENKA HALAČEV:

“Iz naše bogate digitalne ponude učitelji mogu sami birati ono što najviše odgovara njihovim učenicima”

Učitelji vjeruju Školskoj knjizi. Tijekom cijele školske godine pružamo im cjelovitu pripremu za nastavu, upotpunjujemo rad u razredu didaktičkim materijalima i pomagalima, organiziramo kvalitetne stručne edukacije, otvoreni smo za suradnju s učiteljima, podupiremo školske projekte. 

SLAVENKA HALAČEV

U javnosti se percipira samo vidljivi dio rada učitelja, a to je rad u nastavi. Onaj skriveni dio je pripremanje za nastavu, koja će biti uspješna ako se učitelj kvalitetno pripremi za svaki nastavni predmet. Mi smo u Školskoj knjizi prepoznali složenost rada učitelja i kreirali smo za njih bogate i raznovrsne tiskane i digitalne nastavne materijale. Kako učitelj najbolje poznaje svoje učenike, iz naše bogate ponude može odabrati ono što najbolje odgovara njegovim učenicima za učenje, ponavljanje i vrednovanje. Na primjer, u Prirodi i društvu od 1. do 4. razreda učenicima će nastavni listići poslužiti u ponavljaju.

Osobito su korisne izlazne kartice koje su namijenjene formativnom vrednovanju, a nalaze se na e-sferi. Kvizovi, pitalice i slikokazi u digitalnim dodatnim sadržajima pomoći će učenicima da samostalno ponove i provjere svoje znanje. Galerije slika upotpunit će učiteljevo poučavanje. U Glazbenoj kulturi učitelje i učenike očekuju snimke pjesama, matrice, karaoke, glazbene igre. Samo zahvaljujući timskom radu urednika, autora i učitelja praktičara mogu nastati takvi nastavni materijali koji odgovaraju potrebama učenika i učitelja. Cilj je da naši nastavni materijali učiteljima budu korisna pomoć u nastavi, s time da digitalne materijale učitelji mogu prema svojoj odluci modificirati i prilagoditi učenicima. Svi naši materijali pomažu učiteljima u procesu i formativnog i sumativnog vrednovanja.

Kreativnost je važan pokretač u izradi tiskanih i digitalnih materijala za učenike i učitelje. Na temelju informacija o tome što je potrebno učiteljima, timski pristupamo izradi dodatnih nastavnih materijala. Na početku rada važni su kritički i kreativni razgovori u kojima se filtriraju ideje. Nakon toga radi se na didaktičkom oblikovanju materijala koji mora biti primjeren učenicima, inventivan i poticajan za učenje.

U svojoj karijeri u Školskoj knjizi posebno sam ponosna na to što uređujem udžbenike Prirode i društva i Glazbene kulture koji su od svojeg prvog izdanja već godinama najzastupljeniji udžbenici od 1. do 4. razreda osnovne škole.

SUNČANA ŠMAGUC ARBANAS:

“Naše iskustvo rada u nastavi presudno je za razumijevanje potreba učitelja”

Uvijek osluškujemo sve potrebe učitelja. Oni i njihovi učenici na prvom su nam mjestu. Gotovo smo svi mi u uredništvu razredne nastave neko vrijeme radili u školi, pa smo prošli sve, od klasične nastave, preko produženih boravaka, do kombiniranih odjela te nam je vrlo jasno s kakvim se izazovima učitelji susreću. To naše iskustvo presudno je u poistovjećivanju s njima.

SUNČANA ŠMAGUC ARBANAS

Učiteljski posao nije samo posao, nego poziv i svakom je učitelju važno da njegovi učenici budu u prvom planu. Svaki učenik je drugačiji i zahtijeva određene načine motiviranja, a kako bi učitelj zaista imao dovoljno energije i vremena da se svakome posveti, potrebni su mu materijali koji se nalaze na našoj e-sferi. Od tih materijala on uvijek može iskoristiti ono što najviše odgovara njemu i potrebama njegovih učenika, bilo da se priprema za nastavu ili je usred sata. Materijali su editabilni, pa si ih svaki učitelj može prilagoditi, iako uvijek nudimo nekoliko verzija istog materijala.

U svemu tome izuzetno je važna kreativnost. Razmišljanje izvan okvira nužno je za nastavu. Dječja mašta nema granica, a mi to moramo moći popratiti. Naši autori i suradnici iznimno su kreativne osobe koje i svoje iskustvo i svoju kreativnost pretaču u izradu materijala, a kako surađujemo i s profesorima metodike s fakulteta, znamo kako dišu i nove generacije, koje će tek stupiti u razred kao učitelji.

Kao urednica, ponosna sam na svoje dvije udžbeničke serije “Moj sretni broj” i “Matematička mreža”, koje su inovativne i drugačije, no kao izvršna urednica najponosnija sam na čitav naš tim, na sve ono što radi uredništvo razredne nastave. Zajedno dišemo i stvaramo materijale. Funkcioniramo kao jedna velika obitelj.