Školska knjiga za vas
■ NOVO IZDANJE ŠKOLSKE KNJIGE ■ TONY WAGNER: KAKO STVORITI INOVATORE – STVARANJE MLADIH KOJI ĆE PROMIJENITI SVIJET
Revolucionaran vodič za razvoj inovativnih vizionara
objavljeno: 1. rujna 2022.

Što je sve potrebno za „stvaranje inovativnih i kreativnih pojedinaca koji će biti ključni za oblikovanje globalnoga gospodarstva budućnosti utemeljenog na inovacijama? Sve bitne odgovore sadržava revolucionarna knjiga Kako stvoriti inovatore – Stvaranje mladih koji će promijeniti svijet Tonyja Wagnera, cijenjenoga američkog stručnjaka za obrazovanje i suradnika Inovacijskog laboratorija Sveučilišta Harvard. Nadahnjujući vodič Tonyja Wagnera, obogaćen s više od pedeset originalnih videosadržaja (razgovori s mladim inovatorima te njihovim roditeljima, učiteljima i mentorima), objavljen je u izdanju Školske knjige i u prijevodu Vedrana Pavlića, a može se pogledati na listalici i nabaviti u svim knjižarama i webshopu izdavača.

Tragajući za najpouzdanijim odgovorima na pitanje što bismo trebali učiniti za ciljano razvijanje poduzetničkih i inovacijskih talenata u mladih ljudi, autor knjige razgovarao je s perspektivnim inženjerima, znanstvenicima, umjetnicima, glazbenicima i drugim pojedincima koji su pokrenuli svoje tvrtke ili rade za neke od najinovativnijih kompanija na svijetu. Među njima su stručnjaci iz STEM područja te osobe s područja društvenih inovacija i socijalnog poduzetništva koje tragaju za boljim načinima rješavanja problema u društvu.

■ Moramo mijenjati naše škole, radna mjesta i roditeljske navike želimo li aktivno poticati inovativni naraštaj da razvije gospodarstvo i način života u kojemu će njegovati navike i zadovoljstva kreativne „igre” umjesto bezumne potrošnje, poručuje autor knjige

Predstavljajući upečatljive mlade inovatore kao što su Kirk Phelps, voditelj proizvoda za Appleov prvi iPhone, i Jodie Wu, osnivačica tvrtke koja u Tanzaniji proizvodi krunilice za kukuruz koje pokreću bicikli, Wagner otkriva kako su odrasle osobe njegovale njihovu kreativnost i poticale im maštu, a istodobno ih poučavale da uče na primjerima vlastitih neuspjeha i ustraju. Wagner pronalazi zajednički model – djetinjstvo ispunjeno kreativnom igrom temelj je za razvoj snažnih interesa koji se tijekom adolescencije i u odrasloj dobi pretvaraju u dublju svijest o karijeri i životnim ciljevima. Igra, strast i svijest o cilju silnice su koje potiču mlade inovatore.

„Tony Wagner pokazuje kako možemo primijeniti to znanje kao pedagozi te što sve roditelji mogu učiniti da bi ublažili posljedice lošeg rada u školama. Odvodi čitatelje u najnaprednije škole, fakultete i radna okružja diljem Amerike gdje učitelji i poslodavci razvijaju kulturu inovacija temeljenu na suradnji, interdisciplinarnom rješavanju problema i unutarnjoj motivaciji. Rezultat je aktualan, provokativan i nadahnjujući manifest koji će promijeniti način na koji pristupamo našim školama i radnim mjestima te nam ponuditi plan kako stvoriti buduće stvaratelje promjena“, ističe urednica knjige Petra Pavić.

Knjiga Kako stvoriti inovatore specifična je i po tome što je jednako inovativna koliko i tema kojom se bavi. Osim standardnih mogućnosti koje pruža tiskani format, knjiga ima i dodatni mrežni sadržaj – više od pedeset originalnih kratkih videa koji dodatno objašnjavaju ključne ideje iz knjige. Gledajući intervjue s mladim inovatorima, učiteljima, autorima, izvršnim direktorima i poduzetnicima, čitatelji će upoznati osobe u Tanzaniji, Gvatemali i diljem Amerike te steći uvid u neke od najinovativnijih obrazovnih institucija u svijetu, uključujući High Tech High, Stanford, MIT i Olin Collage. Videouradci koje je producirao filmaš i poduzetnik Robert A. Compton sastavni su dio knjige; mogu se gledati očitavanjem kȏdova, a dostupni su i na mrežnom portalu www.creatinginnovators.com.

■ Wagnerov je priručnik jednako inovativan koliko i njegova tema jer, zahvaljujući originalnim videosadržajima, omogućuje čitateljima da vide i čuju mlade inovatore, njihove roditelje i mentore te da upoznaju neke od najinovativnijih obrazovnih institucija u svijetu

Knjiga je namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima, srednjoškolskim i sveučilišnim profesorima, mentorima, poslodavcima, političarima, gospodarskim stratezima i svima koji žele znati što pokreće razvoj inovativnog razmišljanja od najranije dobi. Mnogobrojna svjedočanstva, prepričana u knjizi i predstavljena u videoobliku, mogu nas naučiti mnogočemu o ekosustavima koji su pomogli mladima da razviju svoje sposobnosti.

„Mnogi pripadnici inovativnog naraštaja vrlo su zabrinuti za budućnost planeta, teže zdravijem načinu života, a više od zarade zanima ih da učine razliku. Međutim, silnice tradicije rade protiv njih. Mnogi roditelji i dalje se nadaju da će njihova djeca odabrati prestižne karijere i biti imućnija od njih. Previše učitelja i poslodavaca još nagrađuje starinske oblike ponašanja, poštovanje autoriteta i težnje konvencionalno definiranom uspjehu, a motivaciju nude prema načelu mrkve i batine. Rezultat svega toga jest to da su mnogi pripadnici inovativnog naraštaja sumnjičavi prema autoritetu odraslih i institucijama koje vode stariji naraštaji. Škola je igra za koju inovativni naraštaj zna da je mora odigrati kako bi dobio ‘papir’, ali to čini sa što manje truda” – navodi autor knjige.  

Moramo mijenjati svoje škole, radna mjesta i roditeljske navike želimo li aktivno poticati inovativni naraštaj da razvije gospodarstvo i način života utemeljen na inovacijama – način na koji će se njegovati navike i zadovoljstva kreativne „igre” za odrasle umjesto bezumne potrošnje, smatra autor knjige. Poziva čitatelje tog priručnika neka čitaju, gledaju, slušaju i uče te neka razmišljaju, dijele svoje ideje i raspravljaju sa svojim prijateljima i kolegama. „Želimo li za svoju djecu i unuke stvoriti snažnu ekonomsku budućnost i održiv način života, puno je toga što svi možemo i moramo zajedno učiniti”, poručuje Tony Wagner.