Školska knjiga za vas
ŠKOLSKA KNJIGA ZA VAS
Naše urednice o ključnim prednostima udžbenika Školske knjige
objavljeno: 30. travnja 2020.

ONE STVARAJU UDŽBENIKE ZA BUDUĆNOST  ■  Približava se svibanj, mjesec u kojem će učitelji birati udžbenike za narednu godinu. Urednici i autori Školske knjige i ove su godine uložili ogroman trud kako bi nova izdanja bila još kvalitetnija. Zamolili smo pet urednica razredne nastave da izdvoje po jednu karakteristiku udžbenika Školske knjige koju smatraju njihovom najvećom prednošću.

Slavenka HALAČEV: Naši su udžbenici životni i suvremeni    

Prema mom mišljenju, najveća prednost naših udžbenika je u tome što su životni. Učenike se potiče na razvijanje vještina samostalnog učenja. To je jako važno jer mi djecu pripremamo za poslove koji još možda ne postoje i s kojima će se tek po završetku školovanja suočiti. Kroz materijale koje pripremamo, na neki im način dajemo gorivo za snalaženje u životu. To je filozofija našeg pristupa. Materijali učenike potiču da razvijaju vještine koje su potrebne za život. Usmjeravaju ih da budu poduzetni, proaktivni i snalažljivi. Želimo li drugačiju budućnost, djecu moramo učiti da drugačije razmišljaju, da stvaraju nove vrijednosti. Naši im udžbenici u tome pomažu.

Sunčana ŠMAGUC ARBANAS: Jedini imamo udžbenike koji imaju integraciju tiska i digitalnih obogaćenja

Udžbenički sadržaji za razrednu nastavu Školske knjige smješteni su na dvije platforme, tiskanu i digitalnu, i to u Hrvatskoj nema nitko drugi. Naši su udžbenici spoj tiskanih materijala i digitalnih sadržaja, koji su povezani. Sva najnovija istraživanja sugeriraju da čovjek i dalje najbolje uči iz tiskanog udžbenika. Dok skrolamo i googlamo, lako se izgubimo. U tisku se lakše orijentiramo, kada zatvorimo oči, možemo i vizualizirati rečenice. Zato su naši tiskani udžbenici postali platforme, nosači dodatnog digitalnog sadržaja. Ono po čemu smo mi specifični je to što smo usavršili integraciju tiskanih i digitalnih sadržaja, tako da dijete ostaje u sigurnom digitalnom okruženju kojem pristupa direktno iz tiskanog udžbenika, skeniranjem koda. Naši digitalni materijali kreirani su po najvišim standardima i povezani su s onime što se događa u lekcijama u tiskanim udžbenicima. Takav pristup pokazuje koliko je nama u Školskoj knjizi važno obrazovanje, ali i sigurnost svakog djeteta.

Željka VUKUŠIĆ: Imamo fantastične autore s bogatim iskustvom

Ima više faktora koji utječu na visoku razinu kvalitete naših udžbenika. Istaknula bih naše autore i suradnike koji osmišljavaju materijale. Svi imaju višegodišnje iskustvo, razmišljaju na  moderan i suvremen način i imaju fantastičnu sposobnost da sve to pretoče u udžbenike i druge nastavne materijale. Jako su kreativni, puni ideja i posvećeni. To su sve mahom ljudi koji su radili ili još uvijek rade kao učitelji, koji imaju bogato iskustvo u razredu. Naši su autori vrhunski stručnjaci i uvijek možemo biti sigurni da će nam donijeti najbolje materijale. Njihova posvećenost poslu i briga da svako slovo bude na svom mjestu, sve nas nadahnjuje.

Dijana TOPLJAK: Školska knjiga ima razvijen sustav podrške i uvijek je uz učitelje

Velika vrijednost Školske knjige je u tome što naši korisnicu uz udžbenike imaju i cjeloviti sustav podrške. Osim udžbenika, osiguravamo im sve potrebne materijale koji olakšavaju poučavanje i pojednostavljuju pripremu za nastavu. Učitelji se uvijek mogu obratiti našim promotorima ili sugerirati nešto urednicima. Školska knjiga je izdavačka kuća koja zbilja korisnicima daje više, koja im podršku pruža u svakom trenutku. Tako se zapravo gradi povjerenje na koje smo najponosniji.

Ljiljana STUDENI: Uvijek se inzistira na stručnosti

Ja sam godinu i pol dana urednik, prije toga sam godinama radila u razrednoj nastavi. U nekom sam smislu još uvijek u učiteljskim cipelama. U karijeri sam puno surađivala s izdavačima. Ono što je meni posebno drago kod pristupa izradi udžbenicima u Školskoj knjizi je to što se uvijek i prije svega naglasak stavlja na stručnost. Ne radi se samo ono što je popularno, što se uklapa u određeni narativ o obrazovanju. Svi materijali moraju prije svega biti stručni, inače ih se neće raditi. Meni je to osobno jako bitno, a drago mi je da tu kvalitetu prepoznaju i moje kolegice i kolege, učiteljice i učitelji. A najviše radosti donosi stručnim i kvalitetnim tekstovima dati novo obličje, urediti ih, dizajnirati i ilustrirati u skladu s najsuvremenijim trendovima – da budu učiteljima oslonac, a učenicima bliski i zanimljivi.