Sudjelujući u projektu, mali su čitatelji posjećivali knjižnicu, posuđivali knjige, čitali i marljivo donosili ispunjene listiće s popisima pročitanih knjiga i vlastitom ocjenom pročitanoga.
Zato su članovi povjerenstva (učiteljice Anita Čer i Ivančica Toić, te knjižničar Karlo Vranješ) imali izuzetno težak zadatak pri izboru najčitača godine.
Osobitu su zainteresiranost najvećim brojem pročitanih djela pokazali učenici:
- Sara Tatarević, 2. a,
- Andrija Juć, 2. a,
- Patricija Krešo, 3. a i
- Mia Živolić, 3. a.
Svečano proglašenje najčitača godine održano je 6. lipnja 2016. u školskoj knjižnici, a pobjednike je proglasila i nagradila knjigom ravnateljica Osnovne škole Jelkovec, Renata FLAJHAR.
Ove godine učenike je dočekalo i posebno iznenađenje jer se u projekt uključilo i uredništvo Školske knjige za razrednu nastavu koje je sve sudionike nagradilo poklon-paketom.
Krajnji je cilj ovog projekta bio razvoj čitalačke pismenosti i osposobljavanje čitatelja za aktivno i kritičko čitanje.
O važnosti ostvarenja tog cilja govore brojna istraživanja. Tako su rezultati PISA istraživanja iz 2009. godine pokazali su da su interesi i navike (riječ je o populaciji petnaestogodišnjaka) izraženi stavom i odnosom prema čitanju važniji od nekih drugih čimbenika koji su se tradicionalno smatrali odlučujućima, primjerice socioekonomskog statusa, za nastavak školovanja i sklonosti cjeloživotnom učenju, kao i aktivnom sudjelovanju u društvu.
Rezultati PISA-e iz 2012. godine kažu da se Republika Hrvatska u području čitalačke pismenosti nalazi na 35. mjestu od ukupno 65 zemalja sudionica te se tako može svrstati u skupinu zemalja sa statistički značajno nižim rezultatom od prosjeka OECD-a.
Budući da se čitateljem postaje od najranije dobi – u vrtiću i osnovnoj školi – upravo je u tom razdoblju potrebno djelovati na razvoj čitanja. Motivirani tom činjenicom osmislili smo i proveli ovaj projekt za najmlađe učenike naše škole kako bi na vrijeme počeli uživati u čitanju.
…….
Ivančica TOIĆ, učiteljica | Osnovna škola Jelkovec