DVOJNOST I LICEMJERJE: zahtijeva mnogo, a daje malo. To se ne odnosi samo na rad u školi, nego i na odgoj.
SINDROM RUŽIČASTIH NAOČALA: očekivanje da će učenici odmah prionuti na učenje i da će se besprijekorno vladati te da će roditelji 100 posto ispunjavati zahtjeve i preporuke pedagoga. Potrebno se prisjetiti da učenici i njihovi roditelji nisu ništa obavezni činiti. Zadaća učitelja je navesti učenika da stremi k znanju vlastitom željom i zainteresiranošću.
UVREDE: vrijeđanje učenika, vikanje, kažnjavanje za propust – to nije put k poštovanju. To je put k strahu, gađenju i preziru i ništa više.
NEDOSTATAK KONTAKTA: učitelj koji ne sluša učenike ne može „držati publiku“, brzo gubi interes i poštovanje. U radu s auditorijem potreban je stalan trud.
SINDROM ‘ZABORAVIO SAM’ (nedostatak povratnih informacija): ne smijete zaboravljati obećanja dana učenicima, oni to ne zaboravljaju.
SINDROM ‘JER SAM JA TAKO REKLA’: ako želite izgraditi odnos s razredom isključivo postavljajući se iznad učenika, koristeći model vrlo važne načelnice, to je vrlo neučinkovita opcija. Držimo balans, bez izleta u prisnost.
SINDROM ‘JA SAM NAJPAMETNIJI’: ako je netko učitelj, to ne znači da je najpametniji.
ODBIJANJE PRIZNAVANJA SVOJIH POGREŠAKA: djeca i posebno tinejdžeri cijene hrabrost i iskrenost. Osim toga, svjesni su da i sami imaju pravo za pogreške i da ih zato ne treba osuđivati ili ponižavati.
OVISI LI SVE O NASTAVNIKU?
Naravno da ne. Postoje teška djeca, problemi u obitelji u kojima je pojam „poštovanje“ znanstvena fantastika. Nitko ne može silom izmijeniti odgoj koji dolazi iz obitelji, ali možemo raditi na nedostatcima svakog djeteta, njegujući dostojanstvo, dajući podršku, ohrabrenje i odgovarajuću kaznu za prijestupe.
„Zlatno pravilo” koje se primjenjuje u pedagoškom procesu – zahtijevanje i davanje – trebaju biti jednaki. Ako mi sami iskazujemo poštovanje, uvažavamo osobnost učenika, to će uroditi plodom. Radimo na sebi!
………………
NAPOMENA:
- Pedsovet.su – ruska stranica namijenjena pedagozima i učiteljima prenosi novosti, metode, mišljenja i istraživanja te pruža podršku odgovarajući na pitanja publike i otvarajući teme na forumu.
- Autor članka Irina Leonidovna DAVIDKO, profesorica povijesti i geografije.
- Izvor: pedsovet.su