Školstvo u medijima
Sastanak na vrhu o učiteljima
objavljeno: 4. travnja 2014.

Prošle je subote u Wellingtonu u Novom Zelandu završio dvodnevni sastanak (ISTP) o učiteljskom zvanju, a tema je podvedena pod geslo: „Izvrsnost, pravednost i uključenost svih – visoka kvaliteta nastave za sve”. Sastanak su zajednički organizirali novozelandsko Ministarstvo obrazovanja, Organizacija za gospodarsku suradnju i razvoj (OECD) i Međunarodno obrazovanje (EI), a okupilo se gotovo četiri stotine sudionika – od ministara obrazovanja do učitelja i njihovih predstavnika iz svih dijelova svijeta. Raspravljalo se o tri temeljna pitanja: na koji se način kvalitetni učitelji mogu privući i zadržati u školama, koja je uloga obrazovnog sustava u tome te kako stvoriti poticajno okružje za djecu i mlade ne bi li bolje učili.

ŠkolaObrazovni sustav za svu djecu

U pozdravnom je govoru novozelandska ministrica obrazovanja Hekia Parata ponosno istaknula da je sastanak jedinstveni forum koji je uspio okupiti 20 najboljih obrazovnih sustava mjerenih OECD-ovim parametrom PISA uz još pet najbrže rastućih sustava.

Fred van Leeuwen, generalni tajnik EI-ja, naglasio je važnost visokoosposobljenih, samoinicijativnih, motiviranih učitelja u procesu oblikovanja kvalitetnog obrazovanja za svu djecu te što oni znače za stabilnost društva i njegova gospodarstva. „Naposljetku, samo su učitelji i njihov kolektivni glas pozvani da definiraju uspješan obrazovni sustav”, kazao je. „Ta nas je vizija okupila, svi imamo zajednički interes – da naši obrazovni sustavi rade za našu djecu.” Van Leeuwen je požurivao OECD, UNESCO i UN neka zajedno s EI-jem, koji predstavlja 30 milijuna zaposlenika u obrazovanju iz 171 zemlje svijeta, što prije definiraju i promiču kvalitetu i ravnomjernost u svjetskim školskim sustavima. Njegovo je izlaganje potaknulo raspravu o prijedlozima poboljšanja obrazovnih sustava radi umanjivanja razlika u postignućima između bogatih i siromašnih učenika

Suradnja u školskoj zajednici

Predsjednica EI-ja Susan Hopgood istaknula je važnost suradnje koju bi trebalo ugraditi u obrazovni sustav. Na razini škole to bi značilo prilagođavanje konceptu suradnje koji bi imao prednost pred voditeljskom autonomijom. Dakle, decentralizacija bi trebala biti potpuno pragmatična strategija.

Sastanak u Wellingtonu četvrti je po redu ISTP. Prvi je održan u New Yorku 2011. godine u organizaciji UN-a, OECD-a i EI-ja radi poticanja vlada i učiteljskih predstavničkih udruga da pronađu najbolju obrazovnu praksu i pridonesu jačanju učiteljskog zvanja.