Školstvo u medijima
KAKO IZGLEDA PRISTOJNA IZMJENA INFORMACIJA
Spriječite učenike da govore bez prethodnog podizanja ruke
objavljeno: 2. listopada 2019.

Sad se mučite samo da biste odradili lekcije, a njihovo ponašanje postaje sve gore. Stoga, kako to popraviti? Odviknite ih od ove navike. Evo kako:

1.]  UVEDITE PRAVILO.

Ako nemate pravilo ‘Podigni ruku prije nego progovoriš’, tad je ovo prvi korak. Ako imate to pravilo, tad morate krenuti ispočetka i ponovno učenike poučiti ovom pravilu.

2.]  PREUZMITE ODGOVORNOST.

Umjesto da držite prodike ili krivite učenike zbog ometanja, sami preuzmite odgovornost. Dajte im do znanja da niste napravili dobar posao štiteći njihovo pravo na učenje.

3.]  OBJASNITE ZAŠTO.

Uz preuzimanje odgovornosti, objasnite zašto je pravilo važno – zbog toga što im daje vrijeme da razmisle, daje svakome učeniku priliku da podijeli s drugima ono što želi te štiti razred od upadica i ometanja.

4. ] POKAŽITE.

Iako se to možda čini smiješnim ili nepotrebnim, pokažite svojim učenicima kako točno podići ruku i strpljivo čekati da ih prozovete. Najbolje je pritom sjesti za učenikov stol.

5. ] OBEĆAJTE.

Nakon što im omogućite vrijeme za postavljanje pitanja – što je dobra vježba za podizanje ruku – obećajte da nikad nećete reagirati na pričanje bez prethodnog podizanja ruku i da ćete ih svaki put kazniti prekrše li to pravilo.

6. ] NAPRAVITE DUGAČKU PAUZU.

Ako vaši učenici počnu međusobno pričati bez da su prethodno podigli ruku, zaustavite se i jednostavno čekajte. Napravite dugačku pauzu.

7. ] UPOZORITE VIŠE UČENIKA ODJEDNOM.

Jednom kad vaš razred shvati da zaista nećete odgovoriti nekome tko nije digao ruku, da su se stvari zaista promijenile, smireno recite: „Marko, Ivan i Ana, upozoravam vas zbog kršenja pravila o nepodizanju ruke.” Zatim nastavite kao da se ništa nije dogodilo.

8. ] NIKAD NEMOJTE ODMAH ODGOVORITI.

Još je jedna dobra strategija da učenike odviknete od pričanja bez prethodnog dizanja ruke jest da nikad ne prozovete učenika odmah nakon što je podignuo ruku. Prvo napravite pauzu, poremetite njihov ritam u kojem misle da mogu progovoriti čim ih pogledate i zatim ih prozovite.

9. ] OBUZDAJTE POJEDINCE.

Ako jedan učenik priča bez prethodnog podizanja ruke nemojte ga odmah pozvati na odgovornost. Umjesto toga, pogledajte ga u oči, napravite pauzu, zatim prozovite nekoga tko je podignuo ruku. Pričekajte prirodno zatišje u raspravi prije nego što odredite kaznu zbog kršenja pravila.

■  ŠTO JE NAJVAŽNIJE

Katkad ćete možda htjeti da vaši učenici s razredom podijele nešto bez podizanja ruke. To je sasvim u redu, ako vi definirate kad to smiju činiti i kako to pristojno napraviti.

Prvo pokažite i vježbajte. Neka vam dokažu da razumiju kako izgleda obostrana razmjena informacija. Zatim, prije nego što im date dopuštenje, opišite parametre ove razmjene.

„U idućih deset minuta ne morate podići ruku da biste se uključili u raspravu. Samo nemojte zaboraviti biti pristojni, držati se teme te kratko pričekati prije nego se uključite.”

Slijedite ovih devet koraka te jasno najavite kad se ne trebaju pridržavati ovog pravila, to će u vašu učionicu unijeti red i pristojno odgovaranje.

Ova je metoda dokazano učinkovita za sve, od najmlađih do najstarijih učenika, te im omogućuje da neometano podijele svoje mišljenje, slušaju te se usredotoče na ono što je najvažnije – učenje.

■  NAPOMENA ■ SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika ■ Izvor: smartclassroommanagement.com