Školstvo u medijima
MOTIVACIJA I POZORNOST
Strategija ‘Dokaz za, dokaz protiv’
objavljeno: 24. travnja 2017.

   Kako primijeniti strategiju

Podijelite učenicima ili izložite na ploči tablicu s tri stupca. U srednjem stoje izjave koje su izvučene iz teksta. Neke su točne, a neke netočne. Prvi stupac rezerviran je za dokaze protiv tvrdnje u srednjem stupcu, a treći stupac za dokaz u korist tvrdnje. Može se koristiti nakon čitanja teksta ili tijekom čitanja teksta. Učenici trebaju odrediti istinitost tvrdnje uz izlaganje dokaza. Ta strategija zahtijeva poznavanje i korištenje rječnika.

Ova se strategija može primjenjivati i na temama vezanima uz umjetnost, na primjer za analizu umjetničkog djela. Izjave mogu biti različite, ovisno o razini koju poučavate. Učenici mogu proučavati umjetnička djela koristeći Googleovu uslugu Google Arts and Culture „Zoom in“, kao na primjer umjetničko djelo Charlesa M. RUSSELLA Lov na bizone. Sliku možete proučiti uz pomoć alata „Zoom In“ OVDJE.

Učenici gotovo uvijek moraju koristiti ovu strategiju uz tekst i partnera. Ne dopuštam im da se oslanjaju na pamćenje, a partner ih motivira da zajedno skupljaju ideje i traže dokaze.

   Nakon strategije

Nakon primjene ove strategije slijedi rasprava o odgovorima. To se ponekad zakuha, ali u pozitivnom smislu. Učenici izlažu dokaze i, ako izjava predstavlja izazov, ne slažu se svi učenici o iznesenom, zasnivajući svoje argumente na drugim dokazima. Učenicima je potrebna pomoć da bi naučili „svađati se“ konstruktivno, ali im je zabavno kad rasprava postane žučna. Potrudila sam se razviti kulturu u kojoj se učenici imaju pravo ne složiti s drugim učenicima (ili sa mnom) kad su se pobrinuli da za svoje neslaganje imaju dokaz.

   Proširivanje strategije

Nakon što svladaju ovu strategiju, dopuštam im da sami kreiraju izjave. Ako uspiju smisliti izazovnu ili trik izjavu, mogu je jednostavno dodati u srednji stupac.

………………

NAPOMENA:

  •  Education Closet – stranica namijenjena učiteljima spremnima prigrliti kreativnost. Osnovala ju je Susan RILEY, bivša nastavnica glazbenog, stručnjakinja za integraciju umjetnosti čiji je moto „Umjetnost je otisak ljudskog duha“.
  • Izvor: educationcloset.com