Školstvo u medijima
VELIKA BRITANIJA > PROFESIJA JE U KRIZI SAMOPOUZDANJA
Zašto autsajderi misle da je u redu učiteljima govoriti što trebaju raditi?
objavljeno: 23. siječnja 2019.

Dva su međusobno povezana razloga. Jedan je taj da je profesija doista u nekoj vrsti krize, krize samopouzdanja. Znam da je nemoguće generalizirati kad govorimo o ovoj temi te da postoje tisuće učitelja koji bez greške i profesionalno obavljaju svoj posao iz dana u dan. Ali poruke koje javnost prima ne dolaze od njih.

One dolaze ne samo od javnih ličnosti, vođa sindikata, drugih tijela i uglednih osoba. Jedna bivša ravnateljica, a sad parlamentarna zastupnica u Ujedinjenome Kraljevstvu, Thelma WALKER nedavno je izjavila: „Učitelji više ne vjeruju u ovaj posao.” 

Ona sigurno ne vjeruje.

To zapravo potpuno ovisi o tome na što mislite da bi se ovaj posao trebao svoditi. A to vodi do drugog razloga zbog kojeg se toliko mnogo pojedinaca i organizacija, bez obzira na iskustvo, ni najmanje ne boji reći učiteljima što bi trebali raditi.

Same škole i pojedinci koji bi trebali odisati profesionalnim samopouzdanjem, istodobno zahtijevajući da njihov posao ostane u praktičnim, inteligentnim parametrima, umjesto toga oponašaju političare. Vjerojatno one poput Thelme Walker, zbog toga što žele biti poput nje.

  • Stoga evo mog recepta za vraćanje profesionalnog samopouzdanja nastavnicima.

Promjena mora početi od pojedinaca, odnosno od pojedinih učitelja. Vaši vođe misle da imaju pametnijih stvari za raditi.

Ako želite da se prema vama ponašaju kao prema profesionalcu, tad morate izgledati kao profesionalac.

Ako želite biti profesionalac u bilo čemu, tad morate znati upravljati proračunom.

Toliko je stresa u školama zbog toga što učitelji misle da je novac tuđi posao. No, on je jednostavno tu. Stoga svatko tko je zadužen za osmišljavanje programa za osposobljavanje učitelja koja ne uključuje osnovo upravljanje financijama i proračunom mora napraviti nešto po tom pitanju. Nemojte se zavaravati i misliti da „proizvodite” učitelje dok god i to ne napravite.

Bez obzira na to koliko stvari bile teške, nikad nemojte poticati nepotizam ili „ići nekome na ruku’”

Sve što škola pruža ima cijenu, a djeca neizbježno plaćaju tu cijenu ako ne zaposlite ili nagradite prave osobe te potražite nepristrani savjet, na temelju zasluga i iskustva.

Naposljetku, prestanite dobrovoljno nuditi svoju pomoć i očekujte isto od kvalificiranog osoblja. Ovo je posao, a ne rad iz usluge.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Clem Onojeghuo on Unsplash