Učitelji stvaraju
OŠ ANTUN NEMČIĆ GOSTOVINSKI, KOPRIVNICA
Gradu za rođendan
objavljeno: 19. studenoga 2021.

Ove  školske godine učenici 3.a razreda tijekom nastave Prirode i društva pokazali su dodatno zanimanje za primjenu pravila organiziranosti lokalne zajednice (grada, zavičaja) te organizacije i označavanja prostora u izradi makete. Naučili su da je maketa umanjeni prikaz nekog predmeta ili prostora, a razveselila ih je spoznaja da su i mnoge njihove igračke makete stvarnih predmeta.

Izuzetno motivirano prihvatili su zadatak izrade makete zgrade škole i njezinoga okruženja koristeći različite materijale. Dosjetili su se kako bi mogli izraditi maketu škole od Lego kocaka, a raspravom sam razvila ideju kako bismo mogli Lego kockama izraditi maketu središnjeg gradskog prostora. Prije nego li su učenici krenuli u izradu maketa određenih građevina, planirala sam izvanučioničku nastavu kako bismo zorno primijetili izgled pojedine građevine i uočili njezin smještaj u prostoru, ponovili snalaženje u izvornoj stvarnosti te snalaženje u zavičajnom prostoru prema glavnim i sporednim stranama svijeta.

S obzirom da smo dobili poziv za sudjelovanje u aktivnostima povodom obilježavanja Dana grada, s učenicima sam planirala sudjelovati i ove godine. Sadržaj Prirode i društva u izradi makete i označavanju prostora objedinila sam s aktivnošću povodom Dana grada Koprivnice s ciljem da učenici dodatno prošire svoje znanje o povijesti našeg grada. Pronašla sam i ponudila učenicima izvore znanja: knjige i relevantne internetske poveznice na kojima su mogli pročitati i izdvojiti zanimljive sadržaje o gradu Koprivnici. U suradnji s Muzejom grada Koprivnice i muzejskom pedagoginjom organizirala sam izvanučioničku nastavu. Šetali smo starim i prekrasnim ulicama našeg grada, a učenici su uz muzejsku pedagoginju Mašu Zamljačanec otkrivali i učili o  prošlosti grada Koprivnice.

Nakon izvanučioničke nastave, krenuli smo u provedbu projektnog zadatka. Svaki od učenika mogao je izabrati izradu makete određene građevine prema svojim interesima i sposobnostima.  Tako su učenici u našoj učionici i kod kuće tijekom deset dana izrađivali umanjene predmete/zgrade središnjeg gradskog prostora od Lego kocki, spužva, kartonskih kutijica i uočavali kako maketa iz dana u dan predstavlja veći umanjeni prostor grada s mnoštvom prepoznatljivih detalja. Školske su odmore s radošću provodili izrađujući maketu. Svi zajedno međusobno su surađivali u završnom dijelu projekta kad su trebali odrediti pravilan međusobni položaj te raspored objekata u prostoru. Cjelovitim poučavanjem u nastavnom procesu kod učenika sam poticala razvoj kreativnih sposobnosti, analitičko promatranje i kritičko mišljenje, a izradom makete učenici su primijenili nove i originalne ideje.

Učenje kroz igru pokazalo je iznimnu motiviranost učenika za povijesne nastavne sadržaje, a njihovi rezultati pokazivali su da su na taj način učili učinkovitije i lakše pamtili činjenice iz povijesti grada Koprivnice u odnosu na klasičnu nastavu uz pomoć udžbenika i slikovnog materijala.

 Nisu krili osjećaje radosti i uzbuđenja kad su ugledali zajednički rezultat rada – maketu središnjeg gradskog prostora. Shvatili su kako je maketa umanjeni prikaz nekog prostora te ona pokazuje osnovni izgled i međusobni položaj objekata u prostoru.  Fotografirala sam kako učenici izrađuju maketu pa su tako nastale mnoge fotografije. Zaključili smo da je od svih snimljenih fotografija ipak najljepša posljednja koja prikazuje završni rad učenika – maketu središnjeg gradskog prostora. Predstavila sam učenicima svoju zamisao: napraviti našu interaktivnu fotografiju koja prikazuje maketu središnjeg gradskoga prostora. Svaki interaktivni element omogućit će gledatelju saznati važne povijesne činjenice o pojedinim građevinama središnjeg gradskog prostora, koje su učenici samostalno istražili ili saznali tijekom izvanučioničke nastave. Interaktivnom fotografijom makete središnjeg gradskog prostora čestitat ćemo našem gradu rođendan!

 Učenici su oduševljeno prihvatili moju zamisao.  Prikazala sam učenicima digitalni alat koji omogućava izradu interaktivne fotografije. Nestrpljivo su čekali kad će fotografija makete središnjeg gradskog prostora „oživjeti“ i „pričati“ o zanimljivoj prošlosti našeg grada.

Maketu središnjeg gradskog prostora Koprivnice prikazala sam digitalnom prezentacijom i kreirala interaktivnu digitalnu fotografiju pomoću „Genially“ digitalnog alata. Sretan Dan grada svojoj Koprivnici žele učenici 3.a razreda s učiteljicom!  [ IZ DRUGIH IZVORA | osang-kc.hr | Napisala: Suzana HERGOTIĆ, učiteljica ]