Učitelji stvaraju
■ OŠ ŠIME BUDINIĆA, ZADAR ■
Naš školski ‘Medni dan’
objavljeno: 21. prosinca 2023.

Učenici prvih razreda zadarske Osnovne škole Šime Budinića obilježili su Školski medni dan kao integrirani radni dan unutar kojeg su objedinili i razredne projekte Mislim zdravo, hranim se zdravo te Čitam, pišem, slušam, pripovijedam… Dokazalo se i pokazalo, po tko zna koji put, da se kolegijalnom suradnjom postiže zadovoljstvo svih njezinih sudionika.

Tema meda i pčela, zaslužnih za ovaj za zdravlje važan pripravak, provukla se kroz nekoliko predmeta koje smo tog dana povezivali.        

Započeli samo satom hrvatskog jezika, točnije pripovijedanjem. Povodom Svjetskog dana kamišibaja učenici su imali priliku poslušati priču Kako su slonovi dobili surle. Slušajući priču, ispripovijedanu tehnikom kamišibaja, umjetnošću koja spaja sliku i riječ, mogli su saznati kakve veze imaju divlje pčele sa slonovima i njihovim surlama. Priča se s nestrpljenjem iščekivala, a već je prva ilustracija privukla dječju pozornost. To je samo jedna u nizu priča koja donosi mir i radost, pogotovo ako se zna da pripovijedanje ima važno mjesto u životu djece i odraslih jer potiče bliskost i zajedništvo.

Nakon razgovora o priči i divljim pčelama, ali i pčelama o kojima brinu pčelari, došao je trenutak da nam se predstavi mala pčelarica. Odjevena u pčelarsko odijelo i s dimilicom u ruci, stihovima je kazala čime se bavi, što drži u ruci i zašto nosi mrežicu na glavi. Mali su joj slušatelji i promatrači zahvalili te na kraju svi u isti glas uzviknuli:

Mmm! Njama! Mljac! Neka nam je s medom svima u slast!

Predstavljanjem o pčelama, učenike se uvelo u čaroban svijet cvjetnih livada, matica, trutova, radilica i košnica.

Budući da slatki zalogaj vole svi, izradi medenjaka bilo je teško odoljeti. Tako su učenici prionuli poslu, stavili pregače i navukli rukavice. I za razliku od Tonija koji je bio zadužen za čitanje recepta, ostali su pratili i nadgledali da se točne količine svih sastojaka nađu u zdjeli. Kad se tijesto zamijesilo, počelo se s oblikovanjem kuglica, točnije, medenjaka koji su pronašli svoj put do kuhinje u kojoj su naše kuharice ponovno pokazale kolegijalnost i podršku nadgledajući pečenje.

Nastavu je dodatno začinila naša gošća sa Sveučilišta doc. dr. sc. Janja FILIPI koja je učenike podrobnije upoznala sa životom pčela i pripravljanjem meda. Našle su se tako u učionici i mini košnice sa saćem iz kojeg se cijedio med, a kad se cijedi med, da se kuša, bio bi red. Odmah je lice kušača pokazivalo koliko se u medu uživalo.

Tada je u učionicu stigao i čaj u koji se stavljao med, a onda je uz čaj došao red i za medenjake. Što reći nego da se tražio medenjak više.

Tragom svega viđenoga, odlučili smo se i likovno izraziti. Primjenjujući znanje o osnovnim i izvedenim bojama, učenici su u parovima temperama nanosili boju na foliju sa zračnim mjehurićima, a zatim radili otisak koji je na papiru izgledao kao saće. Na osušenom su papiru crnim flomasterom crtali pčele prikazujući tok i karakter crta. Tako su suradnja i kolegijalnost još jednom rezultirale izvrsnim uradcima.

Na satu matematike, u parovima se rješavao i slikovni sudoku. Tko će prije… Ozareno lice Davida i Karla pobjedu ne krije.

Na satu glazbenoga orila se pjesma Bumbari i pčele čiju su izvedbu dodatno upotpunili scenski pokret i kostimografija.

Cijela je medna priča na kraju zaokružena listićem na kojem se moglo naći štošta, od slikopriče, brojenja do 10, traženja para…

I kao što se svom kraju približava godina ova, tako je kraju priveden i još jedan ovogodišnji Školski medni dan. Preostaje nam samo da vam mi prvaši zajedno sa svojim učiteljicama poručimo:

Neka vam je svima sretna godina nova, bila vam satkana od medenih snova. Veseli i zdravi bili. Umjesto lijekova samo čaj s medom i limunom pili.

■ Napisale: Nina DOKOZA i Mira ŠARIĆ, učiteljice | OŠ Šime Budinića, Zadar ■