Bila je ovo godina STEM-a u PŠ Umčani! Našem se profesoru Baltazaru pridružuju i mali znanstvenici, astronauti, inženjeri, matematičari u obliku zidne slike koja je trajni podsjetnik na godinu zanimljivih edukativnih radionica za učenike i učitelje koje su se provodile uz veselje i zadovoljstvo!
Svi već znamo da se STEM pristup obrazovanju temelji na kombinaciji različitih područja: prirodnih znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Ta pomalo apstraktna akademska disciplina na našem je novom muralu dobila ljudska obilježja kako bismo ju što uspješnije približili uzrastu učenika. U toj je priči najvažniji način učenja tih područja, a STEM pristup zapravo znači interdisciplinarno učenje, odnosno izbjegavanje učenja svakog predmeta za sebe.
STEM je, zapravo, dio naše svakodnevice, a učenike „samo“ treba potaknuti da to osvijeste. Oni su prirodno mali istraživači i znanstvenici: okolinu otkrivaju uz pomoć osjetila, grade svoje „svjetove” uz pomoć raznih materijala i rijetko kad im nedostaje kreativnosti u svemu što rade. Na tragu tog prirodnog načina usvajanja znanja i vještina kod djece STEM u našoj školi znači razvoj različitih kompetencija kod učenika kao što su: savladavanje vještina učenja, logičko promišljanje, korištenje tehnologijom, rješavanje problema, inovativnost, kritičko razmišljanje, timski rad, suradnja, prilagodljivost, društvena i kulturološka osviještenost.
Ovakav oblik obrazovanja, koji poticajno djeluje na sve sudionike, ovjekovječili smo u obliku murala. Mural uvijek sadržava svojevrsnu priču, a ovo je priča koja je u našoj maloj školi tek započela…
Učiteljice Dženi i Đeni.
■ Za Školski portal javlja: Đeni SIKIRIĆ, učiteljica | PŠ Umčani ■