Učitelji stvaraju
OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB
Pet minuta zdravlja
objavljeno: 11. rujna 2022.

Učenici svako jutro ulaze u učionicu različitih raspoloženja, drukčije energije, pojedini motivirani za rad i dobre volje, drugi pospani, zamišljeni… Kako na početku radnog dana postići da su svi budniji i da učionicom zavlada pozitivna energija? Kako prodrmati i razbuditi moždane vijuge?

Ove sam godine odlučila svako jutro uvesti pet minuta vježbanja.

Sigurno mislite kako je to još jedan dodatan posao za mene. Jutarnja tjelovježba, a mnogi se bore s pronalaskom papuča, bilježnica, knjiga i uobičajenom pripremom za rad.

Možda je baš u tome stvar! Tih će pet minuta svakodnevne jutarnje tjelovježbe pripremiti dječji mozak za sve mentalne napore koji ih očekuju, ali i uvelike smanjiti razinu stresa. Garantiram vam da će učenici nakon toga biti više usmjereni na zadatke koje postavite pred njih.

 Razmišljajući koliko je uvođenje svakodnevne petominutne tjelovježbe korisno za moje učenike, došla sam do triju ključnih razloga zašto bih to svakako trebala učiniti.

  • Svakodnevna jutarnja tjelovježba pomaže u razvoju mozga. Krv brže cirkulira tijelom i pokreće sve organe na bolji i produktivniji rad. Kad vježbamo, krv brže kruži brže raznoseći kisik i hranjive tvari koje su našem mozgu potrebne za optimalan rad.
  • Učenici, koji se bave fizičkim aktivnostima, bolje podnose stresne situacije. Smireniji su i reakcije su im smislenije i brže. Mozak je na visokoj razini budnosti i usmjeren je na pronalaženje rješenja postavljenih pred nas.
  • U učionici je, definitivno, pozitivnija radna atmosfera. Manje je međusobnih sukoba. Učenici su svoju energiju usmjerili na tjelovježbu, a ne na međusobne sukobe. Opušteniji su. Tijelo je tijekom tjelovježbe proizvelo endorfin koji pozitivno utječe na naše raspoloženje.

Tjelovježbom razbijamo monotoniju dnevne rutine. Vježbajući zajedno, učenici se međusobno povezuju. Sve je smirenije i opuštenije.

 Sama sam sebi obećala da ćemo svako jutro vježbati prije prelaska na svoje uobičajene zadatke. Javit ću vam svoje dojmove i zapažanja početkom drugog polugodišta.

Posebno sam sretna što me podržava Školska knjiga koja  nam je omogućila mnoštvo didaktičkog materijala za nastavu Tjelesne i zdravstvene kulture.

■  Piše: Sanela Škevin, učiteljica 2. A OŠ Ivana Gundulića, Zagreb  | Više od dvadeset godina radim u školi i nikada se nisam prestala igrati, maštati i tragati za novim idejama. Koordinatorica sam Erasmus plus projekta Wonders of water in science and nature, voditeljica projekta Vrtek u Botaničkom, voditeljica skupine Mali istraživači, a u slobodno vrijeme trkačica, slastičarka, pjevačica i spisateljica. ■