Učitelji stvaraju
OŠ IVANA LOVRIĆA, SINJ
Projektna nastava: TikTokovima Cetine
objavljeno: 14. prosinca 2022.

U godinama zatvorenosti odrasli su neki novi naraštaji koji su našli način kako se predstaviti svijetu. Iako im je izravna komunikacija bila otežana, mladi su pronašli način kako s pomoću društvenih mreža predstaviti sebe i otkriti svoj novi identitet. Njihovu želju za prikazivanjem na društvenim mrežama knjižničarka Ivona Tabak i učiteljica hrvatskog jezika Vesna Samardžić, zaposlene u Osnovnoj školi Ivana Lovrića, odlučile su iskoristiti u obrazovne svrhe tako što su osmislile projekt TikTokovima Cetine.

Istraživanje i rad na projektu

U svojem projektu učiteljice su društvenu mrežu TikTok povezale s alatom Google Maps s pomoću kojeg su predstavile mjesta koja su zajedno s učenicima posjetile prateći tok rijeke Cetine.

U prvom dijelu projekta učenici su dobili različite zadatke. Trebali su istraživati mjesta koja će naknadno posjetiti. Nadalje, učenici su trebali proučiti i poznate književnike koji potječu iz područja rijeke Cetine koja je bila glavni predmet istraživanja. Nakon pripreme učenici su krenuli na terensku nastavu. Sa svojim su učiteljicama posjetili gornji, srednji i donji tok rijeke Cetine, a tijekom nastave učenici su fotografirali i snimali videozapise koje su naknadno obrađivali.

Doznavši da je primjerice na nekom području odrastao poznati pjesnik, predstavljali su njegova djela čitajući i pokušavajući otkriti je li posjećeno mjesto poslužilo kao motiv za stvaranje njegovih pjesama i može li taj isti motiv biti polazište za stvaranje njihovih digitalnih sadržaja. Nakon povratka s terenske nastave učenici su stvarali svoje videozapise na društvenoj mreži TikTok koje su zatim ugrađivali u Google Maps, ovisno o mjestu s kojim je sadržaj TikToka bio povezan.

Suvremeno doba u zrcalu tradicijskih vrijednosti

Svojim projektom učiteljice su nastojale povezati interese generacije Z s obrazovnim sadržajima nastave hrvatskog jezika i geografije uza suradnju sa školskom knjižnicom.
Učiteljice su uočile da učenici uče i razvijaju vještine i  stvaraju svoje sadržaje, a ono što su naučile od učenika oblikovale su u cjelogodišnji projekt. Svojim su projektom pomogle razvoju dječje kreativnosti, inovativnosti i kritičkog mišljenja s pomoću digitalne tehnologije.

Zajedničkim radom na projektu, učiteljice su bolje upoznale želje i mogućnosti današnjih učenika i uspjele im predstaviti prave vrijednosti. Povezale su tradiciju (upoznavanje lokalnih pjesnika, različitih mjesta, tradicionalne glazbe i kulture) i suvremeni svijet u kojemu žive današnja djeca.  

Učimo jedni od drugih

Zajedničkim radom učiteljice su pokazale učenicima da kvalitetni sadržaji mogu nastati u njihovoj okolini, da mogu biti zanimljivi i da se mogu koristiti u obrazovne svrhe. Učenici su svoje radove predstavili ostalim učenicima i tako im pokazali da učenje može biti kreativno i poticajno te da se suvremene društvene mreže mogu uklopiti u obrazovanje. Jednako tako, učiteljice su od učenika naučile da se TikTok i slične društvene mreže mogu uklopiti u edukativne svrhe ako se njima pravilno koristi jer svaki alat postaje moćno oružje u rukama pravog stvaratelja.
U vremenu koje nam svima ubrzano teče učiteljice i učenici na trenutak su zaustavili tok rijeke Cetine i prikazali njegove TikTokove stvarajući trajne uspomene.  

Učeničke radove možete pogledati OVDJE >

IZVOR

HAN

OMIŠ

OTOK

RADMANOVE MLINICE

TRILJ

ZAKUČAC


■  NAPISALE:  Ivona TABAK, profesorica je njemačkog jezika i informatologije. Zaposlena je u OŠ Ivana Lovrića u Sinju na mjestu školske knjižničarke. Završila je opću gimnaziju u Njemačkoj i Filozofski fakultet u Zagrebu. Od 2005. radi u OŠ Ivana Lovrića, a od 2020. promovirana je u zvanje mentora ■  Vesna SAMARDŽIĆ profesorica je hrvatskog jezika i književnosti. Zaposlena je u OŠ Ivana Lovrića u Sinju na mjestu učitelja hrvatskog jezika. Završila je opću gimnaziju u Sinju i Filozofski fakultet u Zadru. Od 2009. radi u OŠ Ivana Lovrića, a od 2021. promovirana je u zvanje učitelja savjetnika. Autorica je udžbeničkoga kompleta Školske knjige Volim hrvatski za 6., 7. i 8. razred ■